Futótűz (2013)

11/23/2013 ,

Az éhezők viadala folytatása

SPOILER VESZÉLY! (Ha még nem láttad/olvastad az első és/vagy a második részt, akkor ne olvasd el ezt a bejegyzést!)

Futótűz
Eredeti cím, megjelenés éve: Catching Fire, 2013
Hossz: 146 perc
Rendező: Francis Lawrence
Főszereplők:
Katniss - Jennifer Lawrence
Peeta - Josh Hutcherson
Finnick - Sam Claflin
Gale - Liam Hemsworth
Könyv: Suzanne Collins: Futótűz
Történet:
Bár Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) és Peeta Mellark (Josh Hutcherson) megnyerték az Éhezők Viadalának 74. évi versenyét, szenvedéseik még korántsem értek véget. Győzelmük ugyanis nem jelenti azt, hogy biztonságban visszatérhetnek szeretett otthonukba, részt kell venniük a Győzelmi Körúton, végig kell látogatniuk az összes körzetet Panemben. Közeledik azonban a 75. Éhezők Viadala, Snow elnök (Donald Sutherland) pedig új szabályt hoz az esemény tiszteletére: idén az eddigi győztesek közül választanak harcosokat, hogy összemérjék erejüket egy mindent eldöntő és az Éhezők Viadalához méltó küzdelem során. Az új aréna pedig temérdek kellemetlen meglepetést tartogat a kiválasztottaknak.
(forrás: port.hu)
Nem, még mindig nem olvastam el Az éhezők viadala trilógiát, de igazából nem is szándékozom. Azonban kíváncsi voltam az új részre, a Futótűzre, ezért a legjobb barátnőmmel (aki természetesen olvasta a könyveket... legalább ő) csütörtökön elmentünk és megnéztük a filmet.
Sok esetben a folytatás nem mindig annyira jó, mint az első rész. Filmeknél és könyveknél is előfordult már, hogy az első részt nagyon szerettem és habár a második rész is tetszett, azért mégsem nyerte el a tetszésemet annyira, mint az első rész. És itt is ez történt.

Aki csak a filmet látta, az is sejthette, hogy nem áll meg az élet az Éhezők Viadala után és hogy Katniss még nagyobb bajba fog keveredni, mint az első részben. Azt eddig is tudtuk, hogy Katniss világa nem egy leányálom: az erőszak és a félelem uralja az emberek életét. A világ felépítése és szerkezete nekem tetszik, remekül alkotta meg az írónő a könyv disztópikus társadalmát.
A Harmadik Nagy Mészárlás van soron ebben az évben, ahol a régi győztesek küzdenek meg egymás ellen, így Katniss és Peeta ismét az Arénában találják magukat, ahol életre-halálra meg kell küzdeniük a többi versenyzővel. Kicsit furcsálltam, hogy itt nem szabtak meg korhatárt, hiszen a legidősebb versenyző, Mags bizony már bőven hatvan év felett járt és mégis engedték, hogy részt vegyen a játékokon. Szerintem elég érdekesen alakult a mezőny, voltak tipikus gyilkos alkatok és persze ott voltak a csodabogarak is.

forrás
A főszereplőkkel még mindig nem tudtam megbarátkozni, főleg a történet romantikus szálával, ami szerintem borzalmas. Ennek a szerelmi háromszögnek semmi értelme sincs. Katnissben nem érzek semmiféle olyan érzelmet, ami a szerelemre utalna. Valószínűleg az erős egyénisége és a ridegsége miatt van ez, de szerintem ő ebben a helyzetben nem tud szerelemből szeretni valakit. Azok a csókok, amiket látunk, engem nem győznek meg arról, hogy Katniss bármit is érez a két fiú iránt, ami több lenne barátságnál. Viszont Peeta és Gale jobban kimutatják az érzelmeiket és szerintem Gale az, aki valóban mély érzelmeket táplál Katniss iránt. Én nem kedvelem annyira Peetát, nekem a karaktere egyáltalán nem emelkedik ki a többi közül, nincs olyan vonása, ami miatt megjegyezném magamnak. Ha nem lenne ott állandóan Katniss mellett, akkor csak egy lenne a sok versenyző közül. Azonban Gale-t kedvelem, az ő karakterét inkább el tudom képzelni Katniss mellet, mint Peetát.
A többi szereplő közül természetesen kitűnik Finnick, aki végig a szövetségese a két főszereplőnek. Én őt is nagyon kedveltem, habár maga a színésznek szerintem nem állt jól a szerep, én más valakit választottam volna Finnicknek.
Johanna egy igazi lázadó egyéniség, aki szembe mer szállni a Kapitóliummal, aki mindig kimondja, amit gondol, a maga szarkasztikus módján. Először tartottam tőle, azt hittem, hogy ő is a "rosszak" közé tartozik, de később kiderült, hogy ő is egy szövetséges és így sikerült megkedvelnem.
Az új játékmester, Plutarch Heavensbee engem jól megkavart, főleg a film legvégén. Nem emlékszem, hogy bármikor is felmerült volna a filmben, hogy ő a jók oldalán áll, ezért is volt meglepő a végén a jók között látni. Ezért elég vegyes érzelmeket váltott ki belőlem, egyáltalán nem kedveltem, majd a végén pedig értetlenül néztem, hogy akkor most mégsem kell őt utálni.
Haymitch és Effie hozták a formájukat, őket szerintem már sokan megszerették az első rész alatt.

forrás: Tumblr
Maga a film szerintem jó volt és élvezhető azoknak is, akik nem olvasták a trilógiát (azaz az olyanoknak, mint én). A látványvilág még jobb lett, nagyon jól nézett ki minden, a Kapitólium és az Aréna is. Nem tudom, hogy csak én éreztem-e ezt, de szerintem ebben a részben kevesebb volt a látványos gyilkolás a versenyzők között, itt inkább a szörnyű csapások vitték el a legtöbb áldozatot. Nem volt túl sok vér, azonban a mérgező köd okozta hólyagok... nem nyújtottak túl szép látványt a hatalmas mozivásznon.
A ruhákról is muszáj szót ejteni. Katniss ruhái elképesztőek voltak, főleg a fehér menyasszonyi ruhája, amit Cinna "egy kicsit" átalakított és a pörgés után fekete lett, fekete szárnyakkal: Katniss olyan lett, mint egy fecsegő poszáta. Maga már az is tetszett, ahogy megoldották ezt az átváltozást, tehát az animációs elemek nagyon jók voltak.

Tetszett a film, de nem vett le teljesen a lábamról. Voltak benne vicces jelenetek, mint amikor Johanna levetkőzött Katniss, Peeta és Haymitch előtt a liftben. Azon mindenki jót nevetett. Aztán ott voltak a szomorú pillanatok, például amikor Mags feláldozta magát. Én nagyon kedveltem azt az idős hölgyet és csodáltam a bátorságáért.
Sok embertől hallottam, hogy nagyon hű lett a könyvhöz a film, szinte mindent bele tudtak sűríteni ebbe a két és fél órába. Ezért egyrészt ajánlom azoknak, akik már olvasták és szeretik a trilógiát és azoknak is, akik nem szeretnék elolvasni a könyveket, azonban érdekli őket a történet.
Ha jól értesültem, akkor a harmadik könyvet két részre fogják bontani és egy év múlva mutatják majd be az első részt. Nekem nagyon a levegőben lógott a vége, én szerettem volna tovább nézni és megtudni, hogy mi lett a szereplőkkel, de erre sajnos egy évet várnom kell...


"May the odds be ever in your favor."

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. "Nekem nagyon a levegőben lógott a vége, én szerettem volna tovább nézni és megtudni, hogy mi lett a szereplőkkel, de erre sajnos egy évet várnom kell..." És fel sem merült benned, hogy elolvasd a könyveket? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már nem akarom elolvasni a könyveket, mivel legjobb barátnőm elmondta, hogy mi történik a legvégén. Mondjuk azt nem mondta, hogy mi lesz Peetával. :D

      Törlés