Szülinapi book haul #1

11/01/2013

Általában ritkán veszek könyveket, negyedévente egy-kettőt. De az utóbbi időben "ereszd-el-a-hajam" volt ezen a téren, hiszen októberben ünnepeltem a huszadik születésnapomat, így a szülinapomra kapott pénzből és a zsebpénzemből (akarom mondani a szeptemberi ösztöndíjamból) nem egy, nem kettő, hanem rengeteg könyvet vásároltam.
A lista:
Sárközy Bence (szerk.): Düledék palota
Veronica Roth: A beavatott (Divergent #1)
Neil Gaiman: Csillagpor
Neil Gaiman: Tükör és füst
Neil Gaiman: Az út az óceán végén
Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény
M. Alice LeGrow: Bizenghast 4-5.
Shinsei Shinsei: Star Trek - A manga
Gonzo: Vörös kert 1-2.
C.S. Lewis: A végső ütközet (Narnia Krónikái #7)
Philip Pullman: Északi fény (Az Úr Sötét Anyagai #1)
Philip Pullman: A titokzatos kés (Az Úr Sötét Anyagai #2)
Philip Pullman: A borostyán látcső (Az Úr Sötét Anyagai #3)
Gail Carson Levine: Elátkozott Ella
Rögtön a hónap első napján megleptem magam két könyvvel. Elég rossz kedvem volt az elhalasztott nyelvvizsga miatt, ezért úgy gondoltam, hogy veszek EGY könyvet, amiből végül kettő lett. Az egyik a mindenki által jól ismert Divergent (A beavatott) Veronica Roth-tól, a másik a Düledék palota, amiben különböző klasszikus rémtörténeteket gyűjtött össze a szerkesztő, olyan híres íróktól, mint Edgar Allan Poe, Charles Dickens, stb. Igazából ha nem féláron lett volna, nem jött volna velem haza, de a fél ár az fél ár... így ezt a hihetetlenül vastag (és keménytáblás) könyvet 2245 forintért kaptam meg, ami nem rossz üzlet.

A következő három könyv, amit hivatalosan a születésnapomra vettem, három Neil Gaiman regény volt. Kihasználtam az Alexandra 2+1-es Agave kiadós akcióját és így megvettem a Csillagport, Az út az óceán végént és a Tükör és füstöt (novelláskötet). A Csillagport már tavaly elolvastam és nagyon szeretem a filmadaptációval együtt, azonban a másik kettőt csak a fülszöveg alapján ismerem. Noha nem szoktam novellákat olvasni, Neil Gaiman kötete felkeltette az érdeklődésemet, hiszen remek író és kíváncsi vagyok az ő rövid történeteire.

A Librinél kaptam különböző online kuponokat és ki akartam volna használni, hogy olcsón megvehetek egy könyvet. De egyszerre csak egy kupont engedett felhasználni, ezért elgondolkoztam azon, hogy mégsem rendelem meg az utolsó szülinapi ajándékomat. De annyira a könyv hatása alá kerültem, hogy úgy döntöttem, az ingyen házhoz szállításos kupont felhasználva megveszem az Árnyalatnyi reményt, amiről rengeteg jót hallottam és már nagyon várom, hogy elolvashassam. A nyáron szerettem meg a világháborús történeteket, így természetesen ez a könyv is felkerült a kívánságlistámra.

Aztán van pár könyv, amiket szintén októberben vettem és ráfogtam, hogy szülinapom alkalmából veszem meg őket. A Líra weboldalán 250 forintért lehet venni mangákat, így rendeltem ötöt belőlük. Eredetileg csak a Bizenghast negyedik és ötödik kötetét akartam megrendelni, hiszen a sorozat első három része már megvan és el is olvastam őket, de ez az akció nagyon elcsábított, ezért megvettem a Vörös kert két magyarul megjelent részét és a Star Trek manga verzióját is. Nem nagyon szoktam mangákat vagy képregényeket olvasni, de most itt az ideje, hogy a kezembe vegyek párat, hiszen remek társaságot nyújtanak egy-egy unalmas délutánon.

Használt könyvek is otthonra találtak nálam. Végre sikerült megszereznem a Narnia Krónikáinak az utolsó kötetét, A végső ütközetet. Az eladomakonyvem.hu-ról rendeltem meg és mindenkinek ajánlom ezt az oldalt, mivel sok jó, használt könyvet lehet találni rajta.
Egy másik könyvsorozat, Az Úr Sötét Anyagai első és harmadik kötetét sikerült megszereznem a Szellemlovasból, ahol kifejezetten sci-fi és fantasy könyveket lehet kapni (és rengeteg társasjátékot is). Majd később keresgéltem az interneten és végül az aprod.hu-ról tudtam megszerezni a második kötetet. A három közül talán az van a legjobb állapotban, habár a másik kettő is szinte tökéletes (leszámítva, hogy az oldalak megbarnultak az idő folyamán).
Ha már az aprod.hu -n mászkáltam, rákerestem olyan könyvekre is, amiket már rég nem lehet kapni a boltokban és így találtam rá az Elátkozott Ellára, amire már régóta vadásztam. A barnás lapokat leszámítva ez is tökéletes állapotban van.
Szerencsére nagyon rendes embereket fogtam ki ezeken az oldalakon, úgyhogy ilyen tekintetben pozitív élményeim vannak a használt könyvvásárlással.

Az utolsó szülinapi könyvemet még nem kaptam meg és nem is tudom, hogy mi lesz az. A legjobb barátnőm úgy döntött, hogy vesz nekem egy könyvet, ezért kiválasztottam négyet a Libri akciós ajánlatai közül. Mivel csak jövő héten kapom meg, ezért az majd csak a novemberi book haulban fog szerepelni (vagy inkább a decemberiben, mert nem szándékozom több könyvet venni mostanában... ha-ha-ha).
Tudom, elég sokkoló lehet egyeseknek ez a könyvmennyiség, de mivel nagyon sok használt és olcsó könyvet vettem, így viszonylag olcsón megúsztam. Viszonylag...

Hasonló bejegyzések

4 megjegyzés

  1. Én még általánosban olvastam az Elátkozott Ellát és imádtam. Valamiért úgy maradt meg bennem, hogy valami eszméletlenül jó. Persze ez olyan 12-13 évesen lehetett, kit tudja, hogy most mennyire tetszene. De ha esetleg láttad a belőle készült filmet, előre mondom, hogy semmi köze hozzá! A könyv sokkal jobb! Szóval jó szórakozást hozzá :)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is olvastam általánosban és nagyon szerettem. A könyv tényleg jobb volt, mint a film, csak az a baj, hogy már nem nagyon emlékszem, hogy mi történt benne. Hamarosan, majd valamikor a tél folyamán újraolvasom, aztán majd meglátjuk, hogy most is úgy fogom-e szeretni, mint régen! :D (Biztos vagyok benne, hogy igen! ^__¸^)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Jajj, igen, azt is nagyon szerettem! :D A film pedig az egyik kedvencem! :)

      Törlés