The Book Sacrifice Tag

11/15/2013

avagy mely könyveket áldoznám fel veszély esetén?



az eredeti videó

Nyáron találtam rá a BookTube-ra és azóta nagy rajongója vagyok. Rengeteg érdekes videót találni, például book haulokat, értékeléseket, ajánlókat. De talán a legszórakoztatóbb videók a tag videók. A különböző tagekben különböző kérdések és feladatok vannak, amikre válaszolni vagy amiket teljesíteni kell. Majd a videó végén ki kell jelölni embereket, akiket szeretnél, hogy megcsinálják ezt a taget. Elvileg csak az készítheti el ezeket a videókat, akiket valaki kiválasztott, de ezt senki sem szokta figyelembe venni. A The Book Sacrifice Tag nekem az egyik kedvencem, ezért úgy döntöttem, hogy nem videóban, hanem írott formában én is megcsinálom!

1. Egy túlértékelt könyv
Kezdjük az egészet egy zombi apokalipszissel! Tegyük fel, hogy egy könyvesboltban vagy és éppen nézelődsz, amikor BUMM! Támadnak a zombik! A következő közleményt hallani a hangszórókból: a hadsereg felfedezte, hogy a zombik egyetlen gyenge pontja a túlértékelt könyvek. Melyik az a könyv, amiről mindenki azt mondja, hogy fantasztikus, viszont te nagyon utáltad és szerinted érdemes lenne vele megdobálni a zombikat, mivel tudod, hogy túlértékelt és hogy sikeresen kiiktatná őket?

E. L. James: A szürke ötven árnyalata ÉS társai
Nem szeretek olyan könyvről véleményt mondani, amit még nem olvastam, de ami sok, az már sok! Ettől a könyvtől, meg az összes, mostanában nagy népszerűségnek örvendő erotikus könyvtől feláll a nemlétező szőr a hátamon (gondolom másnak más áll fel tőle). Sosem szerettem, amikor egy könyvben túlrészleteznek és nagyon nyersen írnak le egy szexjelenetet. De a legtöbb ilyen könyv még rá is tesz egy lapáttal, mert a legtöbb jelenet arról szól, hogy ki, mit és hova dugott be éppen. Ez már egy ok, amiért nem fogom a kezembe venni ezeket a "remekműveket". Azt pedig végképp nem értem, hogy az embereknek mi tetszik ebben?! Nem baj, legalább a zombik egyetértenek majd velem, úgyhogy hozzájuk vágok pár kötetet (arról nem is beszélve, hogy A szürke ötven árnyalata jó vastag és jó nagyot fog ütni!)

2. A folytatás
Épp kiléptél a szalonból a klassz, új frizuráddal és BUMM! Leszakad az ég. Egy könyvsorozat melyik részét használnád esernyőként, hogy megvédd magad az esőtől?

C. S. Lewis: A ló és kis gazdája
Ez az a kötet, ami miatt nem sikerült a sorozat végére érnem. Ez csak a harmadik rész, tehát már az elején elakadtam és ez nagyon dühítő. Kétszer kezdtem el olvasni, de egyszer sem sikerült végigolvasnom. Egyszer talán ötödik vagy hatodikos koromban, egyszer pedig gimiben, de valahogy sosem sikerült neki lekötnie. Nem tudom, hogy csak rosszkor olvastam-e vagy tényleg nem jó ez a kötet. Mivel tervezem, hogy újra elkezdem a Narnia Krónikáit, ezért adok neki még egy harmadik esélyt, de ha akkor sem jutok a végére, akkor legközelebb ezt fogom magammal vinni esernyő helyett!

3. Egy klasszikus
Irodalom órán ülsz és a tanár csak mondja és mondja, hogy ez a klasszikus hogyan változtatta meg a világot és hogyan forradalmasította az irodalmat. Teljesen eleged lesz belőle és a tanár fejéhez vágod a könyvet, mert tudod mit? Ez egy borzalmas klasszikus és megéri a felfüggesztést is, hogy megmutasd a többieknek, hogyan érzel vele kapcsolatban. Melyik lenne ez a klasszikus?

Gárdonyi Géza: Egri csillagok
Egy szenvedés volt ennek a könyvnek az elolvasása. Hatodikban ez volt a kötelező olvasmányunk és én úgy döntöttem, hogy akkor szép lassan elolvasgatom. Szeptember utolsó hetében kezdtem el és karácsonykor sikerült befejeznem, de csak úgy, hogy egész nap ezt olvastam. Főleg azért akartam befejezni, mert karácsonyra kaptam könyveket és inkább azokat akartam olvasni, mint ezt.
Az micsoda, hogy egy szerencsétlen tizenkét-tizenhárom éves gyerek kezébe odanyomnak egy majdnem HATSZÁZ oldalas könyvet, hogy "nesze, olvasd el!". Emlékszem, hogy nekem akkoriban egy kétszáz-háromszáz oldalas könyvek is vastagnak tűntek, hát ez meg egy valóságos szörnyeteg volt. Mivel KÖTELEZŐ volt elolvasni, ezért nem is élveztem túlságosan, egyáltalán nem érdekelt a történet, csak el akartam olvasni és letudni. Egyáltalán nem hatottak meg a szereplők, sem a történet, én csak az oldalszámokra koncentráltam. Életem egyik legszebb pillanata volt az, amikor befejeztem ezt a könyvet.

4. Életed legjobban utált könyve
Épp a könyvtárban bóklászol, amikor BUMM! Kitör a globális felmelegedés és a kinti világ fagyott, kietlen vidékké válik. Fogságba estél és az egyetlen esélyed a túlélésre az, hogy elégeted a könyveket. Melyik az a könyv, amihez először rohansz oda, melyik életed legjobban utált könyve? Melyik az a könyv, amit egyáltalán nem bánsz elégetni?

Jókai Mór: A kőszívű ember fiai
Az Egri csillagok után, hetedikben ismét egy monstrumot kaptunk kötelező olvasmánynak, ami nem más volt, mint A kőszívű ember fiai. Ez is egy öt-hatszáz oldalas klasszikus, ráadásul egy olyan könyv, ami nem a könnyű olvasmányok közé tartozik. Azt hiszem, már a gimnáziumban tanultuk, hogy Jókai hatalmas szókinccsel rendelkezett (több, mint 40.000 szó), tehát a nyelvezete nem mondható könnyűnek. Annyira dühítő, hogy egy általános iskolás elé odadobnak egy ilyen könyvet, hogy olvassa el. Én nem tudtam. Én megpróbáltam elolvasni, de feladtam. Bizony volt olyan, hogy nem értettem, hogy miről írt, mert olyan szavakat használt, amiket én nem ismertem(/ismerek). Ráadásul az én kiadásom betűmérete mikroszkopikus volt és ezért még nehezebben ment az olvasás. Arról nem is beszélve, hogy ugyanúgy, mint az Egri csillagok, ez sem kötött le, nem érdekelt egyáltalán. Egy jelenet volt csak, amit élveztem és az a farkasos volt.
Elég negatív hatással volt rám ez a két könyv: ezek után csak nagyon ritkán olvastam kötelező olvasmányokat, amiket elolvastam, azok többsége is dráma volt.

Ha esetleg valaki szeretné, akkor nyugodtan megcsinálhatja ezt a taget egy blogbejegyzés formájában. A kérdéseket én fordítottam le magyarra (látszik is... :P), de akár az eredeti, angol kérdéseket is használhatjátok, amiket Ariel Bissett (a tag megalkotója) videója alatt megtalálhattok. Ha megcsináljátok, akkor mindenféleképpen írjátok oda, hogy kinél láttátok először ezt a taget. Ezen kívül pedig nézzetek szét YouTube-on, mert nagyon jó videókat lehet találni ebben a témában.

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Úristen, pont ugyanezeket tudnám írni... :'D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hittem, hogy majd mindenki leolt, hogy ezt meg azt miért nem szeretem, de akkor most már nyugodtan fogok aludni attól, hogy tudom, hogy nem csak én érzek így ezek iránt a könyvek iránt! :D

      Törlés