Adventi blogturné: Henry karácsonya

12/13/2013 ,

13. állomás


A Moly.hu-n szerveztek egy adventi blogturnét, amire én is jelentkeztem. Advent heteiben több blogon is megjelennek karácsonnyal kapcsolatos bejegyzések, főleg filmes és könyves ajánlók, értékelések vagy ajándékötletek. Amikor megláttam a felhívást, nekem rögtön megtetszett az ötlet és mivel még sohasem vettem részt blogturnén, úgy döntöttem, hogy jelentkezem rá. Főleg azért, mert rögtön be is ugrott egy könyv, amiről szívesen írnék...
Talán nem kell bemutatnom senkinek sem Audrey Niffenegger leghíresebb regényét, Az időutazó feleségét. Aki nem ismerné, annak itt egy rövidke kis összefoglaló:
Henry időutazó, aki "betegsége" miatt bármikor eltűnhet a jelenből és élete fontosabb pillanataiban jelenhet meg. Így ismerkedik meg Claire-rel, aki később szerelme, felesége és legjobb barátja is lesz egyben. Azonban kapcsolatukat nagyon megviseli az időutazás, ám még így is kitartanak egymás mellett, jóban-rosszban, amíg a halál el nem választja őket...
Ez alapján mindenkiben felmerülhet, hogy vajon mi köze van ennek a könyvnek a karácsonyhoz? Noha nem ez az ünnep a központi témája és nem is jelenik meg benne olyan sokszor, mégis nagy jelentőséggel bír.
Általában az emberek pozitívan gondolnak a karácsonyra és az adventi időszakra is. Sokkal boldogabbak és pozitívabbak vagyunk, kicsit meg is békélünk a világgal, próbálunk a valódi értékekre koncentrálni: a családra, a barátokra és a szeretetre.
Igen ám, de vannak olyan emberek, akiket megvisel az év ezen szakasza, hiszen nem csak jó dolgok történhetnek karácsonykor. Vannak olyanok, akiknek nincs családjuk és egyedül kell tölteniük ezt az ünnepet. Vannak olyanok is, mint Henry, a főszereplő, akik egy családtagjukat veszítették el ezen az ünnepen és ez örökre megpecsételte a karácsonyhoz való viszonyulásukat.
Azt hiszem, nem számít olyan nagy spoilernek, hogy Henry kiskorában, egy autóbalesetben elveszíti édesanyját. A filmfeldolgozás ezzel a jelenettel kezdődik, azonban a könyvben csak később tudjuk meg, hogy pontosan mi is történt karácsony napjának reggelén. Henry édesanyjával a repülőtérre igyekezett, hogy felvegyék Henry édesapját, ám sosem értek oda. Autóbalesetet szenvedtek, édesanyja életét vesztette, ám Henry egy karcolással megúszta: még a megfelelő pillanatban időutazott. Ez a tragédia végig kísérti őt, egész élete során és ezért sem szereti a karácsonyt, hiszen ez az ünnep édesanyja halálára emlékezteti. Ha a könyvet olvasom vagy ha a filmet nézem meg, mindig elszomorít az, hogy Henrynek nem adatott meg az, hogy igazán élvezze ezt az ünnepet. Természetesen később, amikor már Claire mellette lesz, egy kicsit belekóstolhat abba, hogy milyen is a karácsony egy normális családnál, azonban sosem múlik el a tragikus baleset okozta szomorúság.
Arról pedig nem szabad elfeledkezni, hogy a december a későbbiekben is nagy szerepet játszik majd  a szereplők életében...

Én nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek ezt a könyvet, szerintem egy remek karácsonyi ajándék. Én is karácsonyra kaptam meg pár évvel ezelőtt és még azon a télen el is olvastam és azóta is az egyik, ha nem A KEDVENC könyvem lett.

További kellemes készülődést a karácsonyra!

forrása: libri.hu
Az időutazó felesége
Eredeti cím, kiadás éve: The Time Traveler's Wife, 2003
Kiadó, kiadás éve: Athenaeum, 2010
Oldalszám: 564
Fordító: Gálvölgyi Judit

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés