Winter Wonderland Book Tag

12/05/2013

Charley Reads videója

Eljött a december, az év utolsó hónapja és most már hivatalosan is elkezdődött a tél. Kérdem én, mi másról is írhatnék, mint a télről? Valamelyik nap Charley Reads csatornáján láttam a Winter Wonderland nevezetű taget, ami rögtön megtetszett és elhatároztam, hogy megcsinálom. A taget JackEatsBooks készítette és szerintem remek kérdéseket állított össze.
A kérdéseket még mindig én fordítottam le és bárki, akinek kedve van hozzá, megcsinálhatja ezt a taget. Ha elkészítitek, akkor mindenféleképpen tüntessétek fel, hogy hol láttátok először ezt a taget. Szerintem vágjunk is bele!

1. Melyik az a könyv, ami annyira boldog és aranyos, hogy megmelengeti a szívedet?
 
James Patterson - Gabrielle Charbonnet: Máris hiányzol!
Nem kellett sokat gondolkoznom ezen. Ez az egyik legédesebb szerelmi történet, amit valaha olvastam. Nem ismerek még egy olyan könyvet, amiben a lány és a képzeletbeli barátja egymásba szeretnek. Egyszerűen imádnivaló. A két főszereplő, Jane és Michael karakterét nagyon szerettem, Michael felkerült a kedvenc férfi szereplőim listájára. Ez a könyv nagyon megmozgatja az ember lelkét, mert vannak benne szívszorító jelenetek, amik könnyet is csalhatnak az olvasó szemébe. Aki szereti a szerelmi történeteket, annak csak ajánlani tudom!

2. Melyik a kedvenc fehér borítós könyved?
Sarah Dessen: Figyelj rám!
Rengeteg fehér borítós könyvem van, de elég keveset olvastam el közülük. Azonban van egy, amit szerettem és az a Figyelj rám. Mostanában nem igazán vonzanak az ifjúsági-kortárs regények és ez sem kötötte le teljesen a figyelmemet, de valamiért (Owen miatt) megkedveltem. Voltak olyan részek, amiken átlapoztam volna, mivel engem jobban érdekelt volna az, hogy mi történik a főszereplőkkel, mint az, hogy mi történik Annabel családjával. De ott volt egy igen erős karakter, Owen, aki szerintem felhúzta ennek a könyvnek az értékét. Ezt a könyvet is szívesen ajánlom az ifjúsági könyveket kedvelőknek!

Forrás: Tumblr

3. Egy kényelmes fotelben üldögélsz a kezeslábasodban és egy bögre forró csokival a kezedben. Melyik az a szörnyen hosszú könyv, amit olvasol?
Markus Zusak: A könyvtolvaj
Nálam a 450-500 oldalas könyvek már nagyon vastagnak számítanak és ezeket általában elég lassan is olvasom el. A könyvtolvaj majdnem hatszáz oldalas, úgyhogy ez a legmegfelelőbb könyv, amit választhatok. Még nem olvastam, viszont tervezem és a közeljövőben szakítok is rá időt, hiszen január környékén kerül a magyar mozikba a könyv filmadaptációja. Már alig várom, hogy ezzel a könyvvel és egy bögre kakaóval töltsem el a hideg, téli estéket.

4. El kezdett szállingózni a hó és úgy döntesz, hogy kimész hógolyózni. Melyik könyvbéli karakterrel szeretnél hógolyó csatázni?
Szerintem ez az egyik legnehezebb kérdés, mivel nem tudok egy szereplőt kiválasztani a számtalan kedvencem közül. Én egy fiúk vs. lányok hógolyó csatát tudnék elképzelni. A fiúk között ott lenne Henry (Az időutazó felesége), Augustus (Csillagainkban a hiba), Max (Párizs fehér fényei), Johathan Harker (Drakula), Maxon és Aspen (A Párválasztó). Az én csapatomba pedig a következő lányokat választanám: Clare (Az időutazó felesége), Jane (Máris hiányzol), Sovay (Sovay), Xénia (Párizs fehér fényei), Mina (Drakula) és természetesen én. Tartaléknak pedig ott lenne Hazel Grace (Csillagainkban a hiba), akivel nagyon szeretnék hógolyózni, de félek, hogy nem tenne jót az egészségének. De szerintem még így is mi nyernénk!

Forrás: Tumblr

5. Sajnos a tűz kezd kialudni. Melyik könyvből tépnéd ki az utolsó pár fejezetet, hogy bedobd őket a tűzbe?
Simone Elkeles: Tökéletes kémia
Elég sokat gondolkoztam, mivel eddig nem sok bajom volt a könyvek befejezésével. Ha valami nem tetszett, az az egész könyv volt és nem csak egy konkrét része. De szerintem ennek a könyvnek az epilógusa felesleges és gagyi volt. Aki olvasta az értékelésemet, az sejtheti, hogy ezen kívül még jó sok fejezetet kitépnék belőle. Az elmúlt egy-két évben szerintem ez volt az egyetlen könyv, aminek nem tetszett a befejezése.

6. Melyik az a könyv, ami annyira közel áll a szívedhez, hogy karácsonykor olyat ajándékoznál meg vele, aki általában nem olvas, de szeretne elkezdeni?
John Green: Csillagainkban a hiba
Nem ismerek olyan embert, aki ne szeretné ezt a könyvet. Noha egy elég komoly és szomorú témát dolgoz fel, nagyon szerethető és megható történet. Szerintem bárkit meg tud érinteni ez a történet, legyen szó fiúról vagy lányról, fiatalról vagy idősről, könyvmolyról vagy ritkán olvasó személyről. Nagyon szerethetőek a karakterei, Hazel és Augustus kapcsolata sem az a nyálas fajta és maga a cselekmény magával ragadja az olvasót. Akinek esetleg kétségei vannak, hogy mit adjon szeretteinek karácsonyra, én ezt a könyvet ajánlanám a legjobban, mert szerintem tökéletes ajándék lenne.

Forrás: Tumblr

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés