Várólista 2014

1/03/2014

Forrás: We Heart It
Új év, új tervek, új könyvek. Már október/november tájékán azon gondolkoztam, hogy vajon miket is kéne elolvasnom 2014-ben, hogy milyen célokat tűzzek ki magamnak az olvasás terén. Aztán végignéztem a könyvespolcokon, megnéztem Molyon a kívánságlistámat és a várólistámat és végül összeállt a kép.
Az egyik legnagyobb célkitűzésem az, hogy idén 40 könyvet olvassak el. Lehet, hogy valaki ezt kevésnek találja, azonban nekem ez így is rengeteg lenne. Lassan olvasok, én nem tudok három óra alatt kiolvasni egy könyvet, pontosan ezért lenne ez egy reális kihívás. 2013-ban 30 könyvet olvastam el, ezért hogyha idén kicsit összeszedem magam, könnyen összejöhetne a negyven könyv. És mik lesznek ezek a könyv? Az mindjárt kiderül...

Több BookTubernél is láttam az úgynevezett TBR jart, aminek annyi a lényege, hogy kiválasztasz X könyvet, felírod a címüket egy kis papírra, belerakod azokat egy befőttes üvegbe vagy amibe akarod és minden hónapban kihúzol egyet és elolvasod az adott könyvet. Én ezt egy kicsit másképp fogom csinálni. Egy szavazást indítottam, amiben 15 könyvet választottak ki a szavazók. Ezek közül tizenkettőt természetesen elolvasok, a másik három pluszt, ha időm vagy kedvem engedi, is szívesen elolvasom majd. Lesznek hónapok, amikor saját magam választom ki az olvasnivalót, lesznek olyanok, amikor húzni fogok. Így elkerülhető, hogy olyan könyvet olvassak, amihez nincs kedvem és esetleg negatív véleményem alakuljon ki róla. A könyveket a szavazás alakulása szerintem láthatjátok, a legnépszerűbbektől a kevesebb szavazatot kapottakig. Annak pedig nincs jelentősége, hogy melyik három könyv került a plusz háromba, mert az még nem jelenti azt, hogy pont azt a három könyvet fogom kihagyni idén az olvasásból (vagy ki tudja).

TBR jar 2014
1. Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai
2. Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz
3. Ian McEwan: Vágy és vezeklés
4. Neil Gaiman: Óceán az út végén
5. Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény
6. Guy de Maupassant: Bel Ami
7. Neil Gaiman: Tükör és füst
8. Jennifer Egan: Az elszúrt idő nyomában
9. Carole Matthews: A csokoládéimádók klubja
10. Katie Fforde: Hív Amszterdam
11. Lisa Jewell: Vince & Joy
12. Sebástien Japrisot: Hosszú jegyesség
+ Belinda Alexandra: Tuscan Rose
+ Sebastian Faulks: Birdsong
+ Roberta Rich: The Midwife of Venice

Amit már régóta tervezgetek, az az, hogy végre elolvasom a True Blood sorozatot. Pár évvel ezelőtt már eljutottam a sorozat feléig, azonban már szinte semmire sem emlékszem belőlük, ezért ebben az évben egyrészt újraolvasom az első hat könyvet és folytatom tovább a maradék héttel. Kicsit félek ettől a kihívástól, mert nem tudom, hogy megint annyira fognak-e tetszeni a könyvek, mint anno a tinédzser énemnek. Talán csak újra bele kell merülnöm ebbe a vámpírokkal teli világba...

The true bloody year
Charlaine Harris: True Blood 1-13.
13. Inni és élni hagyni
14. Élőhalottak Dallasban
15. Holtak klubja
16. Vérszag
17. Lidércfény
18. Halottnak a csók
19. Hetedik harapás
20. Por és hamu
21. Vörös telihold
22. Véres tavasz
23. Véres leszámolás
24. Véres csapda
25. Véres végzet

Ezzel a két kihívással elvileg huszonöt (+3) könyvet olvasnék el 2014-ben. Természetesen rengeteg olyan könyv van még, ami rám vár, nemcsak a könyvespolcaimon, hanem a boltokban és a könyvtárban is. Hogy összejön-e a negyven könyv, azt sajnos nem tudom biztosra állítani, de pozitívan állok ehhez az évhez és bízom benne, hogy sikerül elérnem az olvasás, illetve az élet más területein kitűzött céljaimat is.

BOLDOG, KÖNYVEKBEN GAZDAG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!

Hasonló bejegyzések

4 megjegyzés

  1. Válaszok
    1. Köszi! Megpróbálom a legtöbbet kihozni ebből az évből. :)

      Törlés
  2. wow, milyen precízen megtervezted! :) Sok sikert! <3 Én idén 20 könyvet céloztam meg, meglátjuk, hogy alakul. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Muszáj volt rendszerezni valamiképpen a várólistámat, mert eléggé... hogy is mondjam... átláthatatlan volt. :"D
      Neked is sok sikert hozzá! Szerintem simán meglesz neked! :)

      Törlés