Januári/februári book haul #4

2/28/2014

Mivel az elmúlt pár hónapban rengeteg könyvet vettem, ezért úgy döntöttem, hogy kicsit visszafogom magam és az új év első két hónapjában maximum három-négy könyvet veszek majd, azokat is névnapom alkalmából. De ez mind csak álom maradt, mert valami rejtélyes módon megint rengeteg új könyv került a könyvespolcomra...
A lista:
Leigh Bardugo: Shadow and Bone
Xenophobe's Guide to the Danes
Gina Buonaguro - Janice Kirk: Ciao, bella
Mark Helprin: Téli mese
Antony Beevor: A második világháború
Anna Funder: Amivé lettünk
Alan Furst: A varsói kémek
Mary Ann Shuffer - Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság
Sophie Kinsella: A boltkóros és a tesója
Sophie Kinsella: A pöttöm boltkóros
Kate Chopin: Ébredés
John Galsworthy: Meghalni a szerelemért
Edith Wharton: A szerelem nyara

Valamiféle újévi fogadalmam volt azzal kapcsolatban, hogy egy ideig nem veszek sok könyvet, hiszen így is rengeteg összegyűlt és el kéne őket olvasnom. Mivel februárban van a névnapom, ezért arra gondoltam, hogy akkor egy nagy bevásárlást tartok, két-három könyv hazajön velem és május-júniusig nem veszek könyvet vagy csak ha nagyon muszáj. Ebből természetesen semmi nem lett, mivel már januárban felborult a tervem.

Dánia :)
Január második felét Dániában töltöttem, családlátogatás címszó alatt. Nem igazán fedeztem még fel a dán könyvesboltok világát... mostanáig. És milyen jól tettem! A Shadow and Bone az egyik olyan könyv, amit BookTube-on keresztül ismertem meg és már régóta meg akartam szerezni. Csodák csodájára az egyik dán könyvesboltban megvolt angolul és természetesen megvettem, hiszen máskor nem lenne rá alkalmam.
Emellé a könyv mellé még vettem egyet, a Xenophobe's Guide to the Danes-t, ami egy vékonyka, vicces kis könyv a dánokról. Ha már Dániában voltam, miért ne vettem volna meg? Ez 50 korona volt, a Shadow and Bone pedig 90 és viszonylag olcsónak számítottak, hiszen a legtöbb könyv 100 korona felett van.

Amikor hazaértünk, anyum rendelt pár könyvet a Libritől és ha már rendelt, akkor én is beszálltam a vásárlásba. A Ciao, bellát már hónapok óta vadásztam a könyvtárban, de eddig még nem sikerült kikölcsönöznüm és amikor megláttam, hogy 40%-os kedvezménnyel lehet megvenni, nem vártam sokáig és bele is raktam a kosaramba. Emellé vettem még egy portugál képes szótárt, amit én nem számolok bele a book haulba, mivel ez valamilyen szinten tankönyv és a saját fejlődésemet szolgálja, tehát fontos, hogy meglegyen!

Aztán még Dániában találtam rá a Téli mese előzetesére és rögtön el is kezdtem kutatni eladó könyvpéldányok után. A második vagy harmadik próbálkozásom végül sikeres lett és 1400 forintért hozzájutottam az 1989-es kiadáshoz és így el tudtam olvasni még a film megnézése előtt a könyvet.

Az őrület azonban csak ezután következett. Az Allee-ban minden hónapban van 20%-os vasárnap, amikor több üzletben is 20% kedvezménnyel lehet vásárolni. Éééés én végre kihasználhattam ezt az alkalmat és megrohamoztam a Librit egy elég hosszű listával. Hogy őszinte legyek, nagyon kevés hiányzott ahhoz, hogy TÉNYLEG sok könyvet vegyek, de szerencsére sikerült visszafognom magam és csak azokat a könyveket vettem meg, amiket alapból meg akartam venni.
Még Dániában láttam meg Antony Beevor A második világháború című könyvét angolul, kemény 200 koronáért (~8000 forint). Azonban rákerestem az interneten és amikor megláttam, hogy a magyar kiadás csak 4500 forint, hálát adtam az égnek, hogy nem vettem meg angolul. Ráadásul 20%-os kedvezménnyel kaptam meg, úgyhogy szerintem jó üzlet volt.
A varsói kémek ott volt a karácsonyi kívánságlistámon, azonban nem kaptam meg. Eléggé elkeseredtem, mivel nagyon szerettem volna ezt a könyvet és ezért döntöttem úgy, hogy névnapom alkalmából megveszem. Emiatt a könyv miatt nem nyugodott a lelkem karácsony után, egyszerűen úgy éreztem, hogy meg kell szereznem. Bízom benne, hogy nem fogok benne csalódni!
Az Amivé lettünkről nem hallottam túl sokat, a fülszöveg alapján nagyon jónak tűnik és elég jó értékeléseket is kap a könyves portálokon. Már észrevehettétek, hogy eléggé belebolondultam a világháborús történetekbe és ez is egy a sok közül, amit a közeljövőben el akarok olvasni.
A Krumplihéjpite Irodalmi Társaság csak 999 forintomba került. A vásárlás előtt pár nappal ki akartam venni a könyvtárból, de valakinek félretették (habár a gép azt írta, hogy ki lehet kölcsönözni...). A véletlen folytán viszont megtaláltam az akciós könyvek között és nem gondolkoztam sokat azon, hogy megvegyem-e. Ezer forintért ritkán kap az ember jó könyveket!

500 forintos könyvek
Februárban voltam a miskolci Kocsonya Farsangon is, ahol aztán mindenfélét lehetett kapni: könyveket is. Volt egy 500 forintos stand és anyum megszánt és vett nekem öt könyvet. Sophie Kinsella boltkóros sorozatából három rész már megvolt nekem, ezért nem hagyhattam ott a következő két részt. A boltkóros naplója az egyik kedvenc filmem és noha egyszer már el kezdtem olvasni a könyvet, nem jutottam a végére. De most, hogy megvan a teljes(?) sorozat, lehet, hogy szakítok rá időt, főleg, ha valami könnyed olvasmányra vágyok majd.
A Lazi kiadó klasszikusait pedig azért vettem meg, mert csak 500 forintba kerültek és mert mindig szemezgettem ezekkel a kiadásokkal. Az Ébredésnek elég magas az értékelése Molyon, aminek nagyon örülök, a többinek (Meghalni a szerelemért, A szerelem nyara) viszont elég alacsony... Majd kiderül, hogy nekem tetszenek-e. Nem túl hosszú könyvekről van szó, így hogyha nem is fognak tetszeni, akkor is legalább gyorsan letudom majd őket. De az az érzésem, hogy nyárra pont jó olvasmányok lesznek.

És itt a vége a book haulnak! Szerintem eddig minden bejegyzésem végén azt írtam, hogy a következő hónapban nem veszek könyvet, viszont én már most tudom, hogy ezt nem fogom betartani. Azonban lassan kezd elfogyni a félretett pénzem és már így is sok olvasnivaló felgyülemlett, úgyhogy tényleg le kell állnom a könyvvásárlással! Nehéz lesz...

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés