Book Tower Challenge

3/13/2014


polandbananasBOOKS videója

A BookTube-on már egy ideje kering az úgynevezett 'Book Tower Challenge', ami igazán megtépázza a kihívottak idegrendszerét. Természetesen már jó pár videót láttam, voltak, akik elvéreztek, viszont voltak, akik elég sikeresen megoldották a kihívást. És igen, voltak, akik csaltak az idővel és könyvekkel is, noha a kamera mindent rögzített. De ennek a kihívásnak a szórakozás a lényege, nem? (Nem...!) A kihívást Joel Books készítette el és rengetegen túl is vannak már ezen a kihíváson.
Meglepődtem, amikor AW kihívott, hiszen a blogger szférába nem igazán szoktak beszűrődni az ehhez hasonló kihívások, hiszen itt nem olyan látványosak, mint egy videóban. De örömmel (és félelemmel) elfogadtam a kihívást.

A kihívás elkezdése előtt azért muszáj volt rendet raknom a polcokon, mivel enyhe káosz jellemzi a könyvespolcaimat. A könyveken kívül van egy csomó parfüm, CD, ráadásul helyhiány miatt két sorban vannak rajtuk a könyvek, sőt, a szoba másik végében, a zongorán is van vagy ötven könyv. Ezért döntöttem úgy, hogy kicsit összepakolom és rendszerezem a könyveimet. Természetesen közben egy kicsit lelkileg is készülgettem.

A kihívás lényege a következő: összesen három perc áll rendelkezésre a kihívás teljesítésére. Másfél perc alatt össze kell gyűjteni minél több könyvet a megadott listáról, majd a következő másfél percben ABC sorrendbe kell állítani a könyveket. Annyi pontot kapsz, ahány könyvet ABC sorrendbe állítottál.


A lista:
1. Egy sorozat első kötete: Az arany iránytű/Északi fény (Philip Pullman)
2. Egy másik sorozat második kötete: Élőhalottak Dallasban (Charlaine Harris)
3. Egy könyv, aminek kék szín is van a borítóján: A párválasztó (Kiera Cass)
4. Egy könyv, aminek a címe hét betűből áll: Drakula (Bram Stoker)
5. Egy könyv, amit még nem olvastál: Ház kilátással (Katie Fforde)
6. Egy könyv, amin rajta van az ég: Barcelonából, szeretettel (Elizabeth Adler)
7. Egy szerző, akinek a keresztneve ugyanazzal a betűvel kezdődik, mint a tiéd (Réka → Rainbow Rowell): Barbara Ewing (a könyv: The Circus of Ghosts)
      Gondolom most mindenki gondolkodóba esett, hogy mi lehet a nevem... :)
8. Egy klasszikus: Bel Ami (Guy de Maupassant)
9. Egy non-fiction: Ghost Hunters (Yvette Fielding – Ciarán O'Keefe)
10. Egy könyv, aminek a gerincén négy különböző szín van: A sziget (Elin Hilderbrand)
      Fehér, rózsaszín, kék, sárga!
11. Egy könyv, aminek a borítóján szerepel a 'New York Times bestseller' felirat: Az elit (Kiera Cass)
12. A legkisebb könyv a polcodon: Xenophobe's Guide to the Danes
13. A legutolsó könyv, amit vettél: Műkincsvadászok (Robert M. Edsel)
14. Egy könyv, aminek a borítóján egy arc van: Szerelmünk lapjai (Nicholas Sparks)
      Nem tudom, hogy ez mennyire számít annak, de hát nem csak egy arc, hanem kettő is van a borítón, sőt még a testük többi része is... szerintem ér! xD
15. Egy spin-off könyv
      Ilyenem egyáltalán nincs vagy csak én nem tudok róla...
16. Egy könyv, amit több, mint tíz évvel ezelőtt adtak ki: Elátkozott Ella (Gail Carson Levine)
      2001-ben, azaz tizenhárom éve!
17. Egy könyv, aminek a következő része jövőre jelenik meg
      Az a baj, hogy nem olvasok túl sok sorozatot és amik megvannak, azok már teljesek vagy idén jelenik meg az utolsó részük.
18. Egy író, akinek alliterál a neve (pl. Rainbow Rowell): Vass Virág (a könyv: Vulévu)
      Ezért dupla pont is járhatna, mert még a címmel is alliterál a neve! :D
19. Egy könyv, amiben van epilógus: Máris hiányzol (James Patterson – Gabrielle Charbonnet)
20. Egy könyv, aminek a címe egy kitalált szó
      Még ha lett is volna rá időm, akkor sem találtam volna ilyet!

Először is el szeretném mondani, hogy ez a kihívás felér egy órával a konditeremben. Főleg, hogy össze-vissza kellett rohangálnom a szobában. Viszont annyi előnyöm volt (amit nem neveznék csalásnak), hogy a kérdések háromnegyed részét tudtam fejből, így csak a könyvekre kellett koncentrálnom.
Tehát összesen tizenhét, ismétlem 17 könyvet gyűjtöttem össze. Valószínűleg azért sikerült így, mert a saját könyvtáramban kellett kutakodnom, azt pedig igen jól ismerem. Hogyha más könyveivel kellett volna ezt megcsinálnom, valószínűleg elbuktam volna a kihívást.

Na de még volt hátra egy feladat, az, hogy ABC sorrendbe állítsam a könyveket. Sokan sokféleképpen csinálták ezt, én erre is másfél percet hagytam, noha csupán egy kerek perc kellett ahhoz, hogy végezzek. A névelőket is beleszámítottam (a, az, the), mert nekem úgy volt a logikus a sorrendbe állítás. Mivel ezt a feladatot is sikeresen teljesítettem, a teljes pontszámom: 17! (VAGY 34, attól függ, hogy melyik változat szerint csináljuk!)

Én teljes mértékben elégedett vagyok a teljesítményemmel. Azt, hogy mennyire játszottam tisztán, sosem tudjátok meg...

DE ne felejtsük el, hogy én is kihívhatok valakit. És mivel szeretném, ha más is kipróbálná a szenvedést, a stresszt a kihívást, ezért az a személy, akit én választok, nem más, mint *dobpergés* NIKI a Books and Blouses szerkesztője! Sok sikert hozzá! :D

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés