I Love Spring Book Tag

3/27/2014

Forrás: We Heart It
Hivatalosan március 21-ét tekintik a tavasz első napjának, habár idén szerencsénk volt, mert már előtte is igen kellemes volt az idő. De most már tényleg tavasz van és végleg elfelejthetjük a telet, a hideget, a sötétséget, a szomorkás hangulatot. Ezért is döntöttem úgy, hogy ismét elkészítek egy népszerű BookTube taget, ami pedig a tavaszhoz kapcsolódik. Az I Love Spring Book Taget két északi BookTuber, Helene Jeppesen és Amanda (mysecretbookclub) készítette. A tag elég rövid, mindössze nyolc kérdésből áll, amik mind a tavaszhoz kapcsolódnak. Szeretem az ilyen évszakos tageket, remélem nektek is tetszeni fog! Nézzük akkor a kérdéseket!

1. Milyen a tavasz ott, ahol élsz?
Milyen menő lenne, hogyha most azt mondhatnám, hogy Dél-Afrikában vagy Grönlandon élek, de sajnos nem. Én is, mint a legtöbb olvasóm Magyarországon élek, így semmi különöset nem mondhatok az itthoni tavaszról. Aki esetleg burokban élne és nem tudná, hogy milyen a magyar tavasz, akkor annak mondanám, hogy hol van, hol nincs. Nem szeretem, amikor a télből rögtön a 20-25 fokos nyárba lépünk át, mert szeretem az átmeneti időszakot, szeretem érezni, ahogy napról napra jobb lesz az idő. Idén mintha szerencsénk lenne és megajándékozna bennünket az idő egy kis tavasszal, aminek szerintem rengetegen örülnek.

2. Melyik könyv megjelenését várod a legjobban idén tavasszal?
Régebben nem figyeltem a könyvmegjelenéseket, mert az új olvasmányokat általában a könyvtárból szereztem be és a városi könyvtárunk nem arról volt híres, hogy megvette volna az új megjelenéseket. De amióta Moly vagyok és miután megtaláltam a BookTube-ot, még ha akarnám se tudnám elkerülni az új könyvekről az infokat. A legvártabb magyar megjelenés kétségkívül a Divergent trilógia utolsó része, A hűséges. Az eredeti, jelen esetben angol nyelvű megjelenések közül pedig a The Selection trilógia utolsó részét, a The One-t várom a legjobban. Tudom, hogy mások sokkal hosszabb listát tudnának írni, de én mostanában inkább a várólistámmal foglalkozom, mint az új könyvmegjelenésekkel.

3. Mutass egy könyvborítót, ami a tavaszra emlékeztet!
Szétnéztem a könyvespolcomon és próbáltam megtalálni a tökéletes tavaszi borítót, de úgy érzem, hogy nem sikerült megtalálnom. Van egy csomó nyári és téli hangulatú, de olyan, amiről rögtön a tavasz jutna az eszembe, igen kevés akadt. Katie Fforde könyveinek a borítóján rengeteg virág van, szinte mindegyiken van, így azok közül bármelyiket választhatnám, de végül a Szerelem kétszer mellett döntöttem. Ha jól emlékszem, 2012 nyarán vettem Pesten és hazaúton bele is olvastam, de mint a többi Katie Fforde könyvet, ezt sem olvastam még el. A kertészkedésnek elvileg elég nagy szerepe van a könyvben és a borítón is gyönyörű virágok vannak. Ennél tavasziasabb dolgokat én nem tudnék felfedezni egy könyvben! (Az már más, hogy az eredeti címe SUMMER of Love...)

4. Hol fogsz olvasni tavasszal?
Én szinte mindig egy helyen olvasok: a szobámban. Azon belül is az ágyamon. De elég sokat szoktam utazás közben is, már ha van kedvem hozzá és nem épp a tájat csodálom (amit már vagy ezerszer láttam). Egy dolgot szeretnék egy kicsit erőltetni és az az, hogy kint, a szabadban olvassak. Jó lenne kiülni a napra a teraszon vagy egy parkban és csak olvasni. Viszont nyilvános helyen nem szeretek olvasni, mert zavarnak a zajok, a beszélgetés és így elég nehezen tudok teljesen belemerülni a történetbe. Az udvarra pedig minek menjek ki, hogy ha van egy kényelmes ágyam? Azért majd megpróbálom...

5. Keress egy borítót, amin rajta van a nap!
Elég sok könyvet végignéztem és csak nehezen találtam meg azt, amin ténylegesen rajta van a nap. A legtöbb borítón nem lehet látni, csak a fényekből lehet tudni, hogy valahol a távolban ott van a nap. Viszont találtam egyet, aminek a hátterében egy hatalmas napkorong található. Ez a könyv pedig nem más, mint A ló és kis gazdája, a Narnia Krónikái harmadik része! És igen, még mindig nem szeretem ezt a részt!

6. Melyek a kedvenc tavaszi olvasmányaid?
Vannak téli, vannak nyári, vannak őszi olvasmányaim, azonban tavaszi olvasmányaim nem igazán vannak. A múltban nem sokat olvastam tavasszal, főleg a suli miatt, mert akkorra mindig összesűrűsödtek a programok és a tennivalók. Idén viszont ezen szeretnék változtatni, de nem hiszem, hogy menni fog. Egyszerűen az év ezen időszakában nem megy az olvasás. Nem tudok koncentrálni, egyszerűen nem kötik le a figyelmemet a könyvek, még azok sem, amiket egyébként nagyon élveznék. De ha olvasnék, akkor mindenfélét olvasnék: a már megszokott műfajokat, mint a történelmi vagy romantikus, de olyanokba is belekóstolnék, mint a disztópia vagy sci-fi. Én jelen pillanatban annak örülnék, hogyha nem egy hónap kéne ahhoz, hogy elolvassak egy könyvet!

7. Keress egy borítót, amin rengeteg szín van!
Az egyik örök kedvenc könyvborítóm mindenféleképpen Elin Hilderbrand könyvéé, A szigeté. Még régebben, amikor egy könyvesboltban barangoltam láttam meg az új megjelenések között és már csak a borító miatt is meg akartam venni. Engem teljes mértékben levett a lábamról, főleg az élénk színek miatt. Szerintem nagyon jól néz ki, tetszik az egész kompozíció, a cipők, a ruhák. Ezt nagyon eltalálták. Sajnos azóta sem jutottam el odáig, hogy elolvassam, pedig a történet nagyon érdekesnek tűnik és szerintem egy igazán jó tavaszi olvasmány lenne belőle.

8. Ki készítse el ezt a taget?
Nem nagyon szoktam kijelölni embereket, mert nem szeretném, hogyha kényszerből csinálnák meg, de ha valaki úgy érzi, hogy nincs miről írnia a blogján vagy esetleg a YouTube csatornáján, akkor az nyugodtan készítse el ezt a taget, mert nagyon egyszerűek a kérdések és gyorsan lehet rájuk válaszolni. Aki esetleg ihlethiányban szenved, az érezze magát kijelölve! :)

Ez volt tehát az I Love Spring Book Tag, remélem nem unatkoztatok olvasás közben, próbáltam nem egy-két mondattal válaszolni a kérdésekre. A bejegyzés végére nagyon tavaszias lett a hangulatom, most minél több napfényre és virágra vágyom! Ti is használjátok ki ezt a szép időt és olvassatok minél többet a szabadban!

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés