Veronica Roth: A lázadó

5/18/2014 , , , ,

Divergent #2

SPOILER VESZÉLY!

Veronica Roth: A lázadó
Eredeti cím, megjelenés éve: Insurgent, 2012
Kiadó, kiadás éve: Ciceró, 2013
Oldalszám: 432
Fordító: Logos
Fülszöveg:
Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.
A Divergent láznak nem lett vége a film után, inkább csak még jobban feltüzelt és tudni akartam, hogy mi lesz Tris és Four sorsa. Miután másodjára is megnéztem a filmet, úgy döntöttem, hogy rögtön bele is kezdek a Divergent trilógia második kötetébe, A lázadóba. Elég vegyes dolgokat hallottam róla: van, aki szerette, akinek ez a kedvence a három közül és van, aki szerint a trilógia ettől a résztől kezdve egyre csak gyengébb lett. Ezek után muszáj volt kiderítenem, hogy szerintem milyen lett a folytatás!

Én felkészültem a legrosszabbra, mivel a legtöbb barátom negatív megjegyzéseket tett a második kötetre, viszont én nem éreztem annyira rossznak. Talán egy icipicivel tetszett kevésbé, mint A beavatott, de szerintem egyáltalán nem volt rossz. Persze ennél a résznél is idegesítettek dolgok, de összességében nem volt vele problémám. Ennek a résznek szerintem másabb volt a hangulata, mint az elsőnek. Itt már valóban a túlélés és a lázadás van a középpontban, na meg persze a kapcsolatok alakulása.
A történet onnan folytatódik, ahol A beavatott befejeződött: a Műveltek okozta káosz elől menekül Tris és Four. Nagyon kíváncsi voltam, hogy hogyan alakulnak majd a dolgok a Divergent Chicagójában, hogyan áll helyre a rend vagy hogyan lesz még nagyobb a zűrzavar. És persze a nagy kérdés: mi lesz Tris sorsa? Ezekre a kérdésekre pedig meg is kaptam a választ: minden csak még bonyolultabb lett. Néha nehéz volt követni az eseményeket, néha össze is zavarodtam, viszont a végére összeállt a kép, aminek örültem, mert így nem maradtak kérdéseim a második könyvvel kapcsolatban.

Amikor elkezdtem ezt a bejegyzést, rájöttem, hogy sok újdonságot nem tudok mondani A lázadóról, mivel szinte ugyanolyan érzéseket váltott ki belőlem, mint az első rész: például a történetet még mindig jobban szeretem, mint a szereplőket. Nekem tetszett az, ahogyan alakultak az események, sokkal összetettebb a sztori és sokkal többet megtudunk arról, hogy mi és miért történt a múltban. Ez a kötet is akciódús volt, elég sokszor lehetett izgulni a szereplőkért. Néhány szituációt el lehetett volna kerülni, de a szereplők szeretik megnehezíteni a dolgukat. Talán az egyetlen bajom az volt magával a történettel, hogy néha elvesztettem a fonalat, de szerencsére egy idő után minden értelmet nyert.

Forrás: Tumblr
A szereplőkkel ugyanaz volt a helyzet, mint A beavatottban. Ebben a részben Tris talán még idegesítőbb volt, mint az előzőben. Állandóan a halál lebegett a szeme előtt, egyszer fel akarta áldozni magát a többiekért, aztán amikor eljött volna ez a pillanat, már kevésbé akart meghalni. Főleg ez idegesített benne a legjobban. Sajnálom, hogy nem sikerült megszeretnem, mert a filmbéli Trist tényleg kedveltem, de valahogy a könyvbéli nem tudta elnyerni a szimpátiámat.
Nem feledkezhetünk meg Négyesről (aka Tobiasról) sem. Én még mindig kedvelem őt, de nem tudok úgy tekinteni a karakterére, mint régen. Bennem még mindig az erős, rideg Négyes él és nem a szerelmes, Tris után epekedő Tobias. Habár láthatjuk annak a jelét, hogy még mindig ott lakozik benne a régi Négyes, aki egy szemrebbenés nélkül  képes megölni az ellenséget, de nagyobb szerepet kapott ebben a részben az érzelmes oldala.
Tris és Tobias kapcsolata még mindig irritál és még mindig nyálasnak tartom. Az első negyven-ötven oldal után az volt az első kérdésem, hogy "Ezek állandóan smárolnak?". Az még elmenne, hogyha csak "jajj, de szeretnék" egymást, viszont állandóan összevesznek valamin, majd kibékülnek és aztán megint összevesznek és így tovább. Én még mindig azt állítom, hogy kell a romantika ebbe a trilógiába, viszont nem ilyen mennyiségben.
Noha a fél szereplőgárda meghalt az első részben, volt kikkel pótolni őket. Ám azért páran így is életben maradtak az elsőből, mint például Peter, Tris Bátor barátai (Uriah, Christina), Caleb, Edward, Eric és Marcus. Az már más kérdés, hogy közülük hányan élik túl a második részt!
Mindezek a szereplők közül számomra Peter karaktere emelkedett ki a legjobban. Tudjuk, hogy mennyire utáltam Petert A beavatottban és hogy mennyi negatív jelzővel tudnám illetni őt. DE ebben a részben a jó oldalát is megmutatta. Tény, hogy hol a jók, hol a rosszak oldalára állt, azért mégis sokat köszönhetünk neki, hiszen megmentette Tris életét. Nem gondoltam volna, hogy valaha is képes lenne erre, de "tartozott" neki ennyivel, hiszen Tris is megmentette őt. Ettől persze nem kedveltem meg Petert, de legalább már tudom, hogy valahol, a szíve mélyén van egy kis jóság is.
A legmegdöbbentőbb változáson viszont Caleb ment keresztül. Nem gondoltam volna, hogy képes lenne elárulni a saját testvérét és a családját a Műveltek miatt. Én ezt a fordulatot nem is nagyon értettem, mert semmi nem utalt arra, hogy áruló lenne. És azt sem értettem, hogy miért is fordított hátat a családjának. Igen, tudom, hogy a csoport az első, de az ő karakteréből egyáltalán nem lehetett ezt érezni.
Az új szereplők közül Tobias anyja, Evelyn emelkedett ki. Az eddig halottnak hitt nő most hatalomra vágyik és már az első pillanattól fogva érezzük, hogy nem stimmel vele valami. Tris végig érezteti is velünk, hogy nem lehet megbízni benne. Én először csak azt gondoltam, hogy szimplán paranoiás lett a sok trauma után, de mint később kiderül, valósak voltak a sejtései. Én nagyon nem kedvelem ezt a nőt, főleg azért, mert kihasználja a fiát azért, hogy hatalomhoz juthasson.

Nagyon  úgy tűnik, hogy A lázadóból is elkészül majd a filmadaptáció, sok-sok rajongó örömére. Én csak annyit tudok a filmről, hogy jövő tavasszal kerülne a mozikba és hogy más lesz a rendező. Nagyon kíváncsi leszek, hogy milyen lesz az új film, hogy mennyire változtatnak majd a történeten. Remélem, hogy ismét kiküszöbölik a romantikus szál hibáit és hogy Theo James megint el tudja majd rabolni a szívemet.

Abban biztos vagyok, hogy nem A lázadó a trilógia legerősebb része, viszont még így is élvezhető, hiszen rengeteg akció van benne, ami miatt a legtöbben szeretik ezt a trilógiát. Aki elkezdte a sorozatot, az nyugodtan folytassa, mert A beavatott után megállni nagy hiba lenne! Na meg ugye Négyes...

"Hogy mi a gonosz, az attól függ, hogy melyik oldalon állsz."

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés