Tavaszi book haul #5

6/21/2014

Gondolom már mindenki rájött arra, hogy nem igazán jött össze a tervem a könyvvásárlással kapcsolatban. Február végén azt terveztem, hogy maximum hét-nyolc könyvet veszek majd a tavasz folyamán, ami annyira nem is hangzik rosszul, hiszen három hónapról lett volna szó. Ehelyett több, mint huszonnégy könyvet vettem...
A lista:
Robert M. Edsel: Műkincsvadászok
Maud Mangold: Az Éjkirálynő (Witch #13)
Veronica Roth: A lázadó (Divergent #2)
Neil Gaiman: Sosehol
Belinda Alexandra: Vadlevendula
Ruta Sepetys: Kalitkába zárt álmok
Pascal Mercier: Éjféli gyors Lisszabonba
Robert Merle: Két nap a halál
Veronica Roth: A hűséges (Divergent #3)
Patrick Ness: Soha nincs vége
Hal Vaughan: Egy ágyban az ellenséggel - Coco Chanel tutkos háborúja
Fabio Volo: Ráadásnap
Kiera Cass: Az Igazi (The Selection #3)
Katie Fforde: Francia kaland
Owen Sheers: Resistance
Nick Hornby: A Long Way Down
John Green: The Fault In Our Stars
Veronica Roth: Divergent (Divergent #1)
Audrey Niffenegger: The Time Traveler's Wife
Iréne Némirovky: Suite française
Derek Acorah: Ghost Hunting with Derek Acorah
Jane Bailey: Mad Joy
Tahereh Mafi: Shatter Me (Shatter Me #1)
Maria Semple: Hová tűntél, Bernadette?
Márciusban még büszke voltam magamra, mert összesen csak három könyvet vettem, azok közül is egyet használtan, így egészen jól tartottam magam az ígéretemhez. Az első könyv, amit vettem, a Műkincsvadászok volt. Februárban megnéztem a filmadaptációját és nagyon tetszett, ezért szerettem volna megszerezni a könyvet is. Aztán később eléggé kiborultam, amikor megtudtam, hogy feleannyiért meg tudtam volna venni angolul... de sebaj!
A második beszerzésem a Witch sorozat utolsó része, Az Éjkirálynő volt. Gondolom felmerült bennetek a kérdés, hogy miért vettem meg? Régen a kedvenc magazinom/képregényem volt a Witch és szinte az összes könyvet megszereztem, ami megjelent magyarul, kivéve ezt az egyet. Ezért amikor találtam egy eladó használt példányt, rögtön lecsaptam rá. Talán egyszer, ha nosztalgikus állapotban leszek, majd el is olvasom.
Az utolsó márciusi könyv nem más volt, mint a Divergent trilógia második része, A lázadó. Mivel elolvastam az első részt és a filmet is láttam, nagyon-nagyon el akartam olvasni a folytatást, úgyhogy amint megtehettem, elmentem és megvettem a könyvet a helyi könyvesboltban (az egyetlen darabot a városban!). Természetesen el is olvastam és nagyon tetszett.

Aztán áprilisban el kezdtem dolgozni egy könyvesboltban, ami azzal a következménnyel járt, hogy 1.anyagi helyzetem javult, 2.kedvezményesen vásárolhatok könyveket. Ééés... ezzel vége lett a könyvvásárlási tilalomnak! Kezdjük ott, hogy sikerült megszereznem Neil Gaimantől a Soseholt, amit már szinte sehol sem lehet kapni! Hát már ne haragudjatok, de nem hagyhattam ott azt a könyvet, amire már évek óta vadásztam!
Már régóta szemeztem a Vadlevendulával is, mivel a története nagyon emlékeztet a Párizs fehér fényeire, ami pedig az örök kedvenc könyvem. Ráadásul szeretem a háborús időkben játszódó regényeket, úgyhogy reménykedem, hogy ez is tetszeni fog majd nekem.
Április elején Ruta Sepetys közönségtalálkozót tartott Budapesten, amire én is elmentem. Mivel csak az Árnyalatnyi remény volt meg tőle, meg kellett vennem a Kalitkába zárt álmokat is, amiket később dedikáltatni is tudtam. Már csak ezért is érdemes volt megvenni, nem?
Tavaly ősszel láttam a moziban az Éjféli gyors Lisszabonba filmadaptációjának az előzetesét, ami felkeltette az érdeklődésemet a könyv iránt, hiszen ahogy a címből is kiderül, kapcsolódik Portugáliához, az egyik kedvenc országomhoz. Még soha nem olvastam egy regényt se, ami ott játszódna, ezért természetesen ez a könyv is a magánkönyvtáram tagja lett és remélem, hogy hamarosan el is olvashatom.
Az utolsó áprilisi könyv Robert Merle klasszikusa, a Két nap az élet volt. Ezt már majdnem megvettem februárban, de visszafogtam magam és akkor a könyvesboltban hagytam, azonban áprilisban már nem tudtam ellenállni neki és a szép borítójának, úgyhogy ő is hazajött velem.

Májusban megkaptam az első fizetésem és... egy kicsit elszabadult a pokol. Legelőször a Soha nincs vége került a kezeim közé, a mindenki által kedvelt Patrick Nesstől. BookTube-on elég sokat hallottam már róla és mindenki szerint egy nagyon jó kis regény, úgyhogy nem kellett sokáig győzködnöm magam a megvásárlásával kapcsolatban. Azt pedig hozzátenném, hogy valami hihetetlen szép lett a magyar kiadás, talán még szebb is, mint az eredeti!
Még aznap egy Coco Chanel könyv is hazajött velem, pontosabban az Egy ágyban az ellenséggel. Már nagyon régóta szerettem volna egy Coco Chanelről szóló könyvet és végül emellett döntöttem, mivel ebben a kiadásban több kép van és egy érdekes szemszögből ismerhetjük meg a híres francia divattervező életét.
A májusi read-a-thon előtt olvastam el a Ráadásnapot, ami meglepő módon nagyon tetszett és végül úgy döntöttem, hogy megérdemli, hogy helyet kapjon a könyvespolcomon. Emellett az is fontos, hogy már olvastam és így nem fog olvasatlanul porosodni a szekrényen!
Már legalább egy fél éve azon vacilláltam, hogy megvegyem-e Katie Fforde "új" könyvét, a Francia kalandot. Megérte várni vele, mivel teljesen ingyen hozzájutottam, aminek nagyon örülök, mert hogy őszinte legyek, nem igazán adtam volna ki érte pénzt. Így most már teljes a Katie Fforde gyűjteményem, úgyhogy már csak el kéne olvasnom őket...
A következő könyvet már június elején vettem meg, de úgy döntöttem, hogy még ehhez a haulhoz csapom hozzá. A Hová tűntél, Bernadette? csakis a név miatt vonzott mindig is, mivel közeli kapcsolatban állok ezzel a névvel (if you know what I mean...). Igazából csakis azért vettem meg, mert el akarok olvasni egy olyan könyvet, amiben az egyik szereplőt Bernadettnek hívnak. Szóval a könyv már megvan hozzá!

Tavasszal végre tapasztalatot szerezhettem az előrendeléssel kapcsolatban. Sőt nem is egyszer, hanem kétszer is! Április végén jelent meg magyarul a Divergent trilógia utolsó kötete, A hűséges és egyszerűen szükségem volt rá! Mivel addigra már befejeztem A lázadót, már furdalta az oldalamat a kíváncsiság, hogy vajon hogyan végződik a trilógia. Ha nem is rögtön, de elolvastam és fájt... nagyon...
A másik előrendelt könyv, amit MÉG nem olvastam el, az a The Selection trilógia befejező része, Az Igazi. Egy kis érdekesség a könyvvel kapcsolatban, hogy május elején jelent meg angolul és rá egy-két hétre már a magyar olvasók is a kezükben tarthatták a fordítást, úgyhogy ezért nagy gratuláció a kiadónak! Amint összeszedem magam és átrágom magam Az Eliten, valószínűleg rögtön el is olvasom Az Igazit is!

Végül pedig jöjjön az őrület! Az idegen nyelvű könyvesboltok a gyengéim lettek! Kezdjük először a The Fault In Our Stars filmes borítós kiadásával, amit kivételesen nem idegen nyelvű könyvesboltban vásároltam. Amikor megtudtam, hogy be tudom szerezni a filmes változatát angolul, legalább öt percen keresztül fangirlködtem, majd amikor megérkezett... a mennyországban találtam magam! Ráadásul van benne pár kép is a filmből... P-E-R-F-E-C-T-I-O-N!
A Bookstation az egyik kedvenc könyvesboltjaim közé verekedte be magát, mivel májusban két sikeres kis látogatást is tettem ott. Először is megvettem az A Long Way Downt, mivel nagyon tetszett a könyv és a filmes borítóját egyszerűen imádom! A másik könyv pedig a Resistance volt, amivel szintén már több, mint fél éve szemezek, úgyhogy végre rávettem magam arra, hogy megvegyem. Mellesleg használtan vettem, úgyhogy elég olcsón hozzájutottam és maga a könyv pedig elég jó állapotban van.
Az első utam során megpillantottam a Divergent filmes borítós kiadását és teljesen beleszerettem, ezért másnap visszamentem és megvettem. Theo James van rajta... nem hagyhattam ott! Egy másik könyv, amit szintén az első látogatásom alatt néztem ki, a Mad Joy volt. Amikor megláttam a polcon, tudtam, hogy nekünk még közös jövőnk lesz. Második világháborús romantikus sztori... mi kell még? Sőt, csak 990 forint volt és tökéletes állapotú! Hah!
Amiért még vissza kellett mennem, az a The Time Traveler's Wife volt. Már régóta meg szerettem volna szerezni angolul, hiszen az egyik kedvenc könyvemről van szó és amikor megláttam használtan, de elég jó állapotban, lecsaptam rá. Így végre elolvashatom angolul is, amire már régóta várok!
Szeretek a paranormális jelenségekkel foglalkozó tv műsorokat nézni, mivel szerintem nagyon érdekes téma. Sikerült megszereznem mindössze 790 forintért a Ghost Hunting with Derek Acorah című könyvet. A Most Hauntedos gyűjteményem így már kemény két könyvből áll! Úgy tudom, hogy Dereknek megjelent egy másik könyve is, úgyhogy ha egyszer összefutok vele, megveszem azt is.
Az utolsó könyv, amit a Bookstationben vettem a Suite française volt. A használt könyvek között ez volt a legdrágább, noha így is csak 1150 forint volt, viszont az állapota nem a legjobb. A borítója elég gyűrött és a gerincén van egy kis szakadás is, úgyhogy nem voltam túl boldog emiatt. Viszont magyarul lehetetlenség megszerezni és használtan még így is jó áron volt, úgyhogy megvettem és talán még idén ráveszem magam arra, hogy el is olvassam.
Volt még egy angol könyv, amit vettem, de az is már június elején volt. A Pendragon angol nyelvű könyvesboltban láttam meg és egyszerűen meg kellett vennem. Már régóta gondolkoztam azon, hogy elolvasom a Shatter Me trilógiát és amikor megláttam az első részt angolul, hát nem hezitáltam, bementem és megvettem. A másik két részt és a novellás könyvet már megrendeltem, úgyhogy csak idő kérdése, hogy folytassam az olvasását!

Mondanám, hogy visszafogom magam, de nagyon nehéz, főleg, hogyha mindennap könyvek vesznek körül. Meg amikor olyan események vannak, mint a Könyvhét... És igen, hamarosan újra lesz book haul, remélhetőleg nem ennyi könyvvel! De az biztos, hogy lesz!

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés