Filmelőzetes: Fifty Shades of Grey (2015)

8/03/2014 , ,


Múlt héten jelent meg a mindenki által annyira várt Fifty Shades of Grey (A szürke ötven árnyalata) előzetese. Még mielőtt bármit is mondanék, szögezzük le, hogy NEM olvastam a könyvet és nem, nem is tervezem elolvasni. Viszont a trailer nagyon érdekelt, mondhatni izgatott is voltam miatta, mivel látni akartam, hogy vajon miért is van ekkora felhajtás ekörül a sztori körül. Aztán végre megjelent az előzetes, megnéztem és... ez a véleményem róla.

Ha esetleg van még valaki, aki nem hallott erről a könyvről, akkor az valószínűleg egy szikla alatt él a Szahara közepén. A szürke ötven árnyalata vezeti az eladási listákat, több példányt adtak el belőle, mint a Harry Potter könyvekből összesen. Igen, ez tényleg megtörtént! A cselekményt nem igazán tudnám megfogalmazni, mivel az egyetlen dolog, amit tudok a sztoriról, az a szex. És ezt nem tudnám valódi cselekménynek nevezni, ezért muszáj volt megnéznem a film előzetesét, hogy valami fogalmam legyen az alaptörténetről.
Forrás: Tumblr
A két és fél perces előzetest két részre lehet bontani: az első két percben az alkotók összevágtak olyan jeleneteket, amikből talán valami értelmes történetet össze lehet rakni, majd az utolsó fél percben megkapjuk azt, amire mindenki várt: a SZEXET! Már azon is csodálkoztam, hogy sikerült összeszedni két percnyi jelenetet, amit tizennyolc éven aluliak is láthatnak, úgyhogy ez már pozitív irányba terelheti a filmes értékelésemet. Az utolsó fél perc pedig arról biztosít minket, hogy nem kell aggódnunk a szexjelenetek miatt, lesznek benne (bőven).
Összességében hogy tetszett? Elment. Valami ütősebbet vártam, amitől majd leesek a székről vagy rákvörösre pirulok vagy extázisba esek, de semmi ilyen nem történt. Az első két percben egy tipikus romantikus sztorinak tűnik, amiben is a szerény lányka és a gazdag, dögös pasi valami csoda folytán összejönnek, csókolóznak, lefekszenek egymással, mint egy normális párkapcsolatban. Azt azért érzékeljük, hogy nem egy egyszerű kapcsolatról van szó, vannak tisztázatlan dolgok, nem működik rendesen, stb. Aztán jön az utolsó harminc másodperc, amikor is fény derül a történet valódi arcára és Mr. Grey furcsa szexuális szokásaira.
Igazából amit hiányoltam, az az, hogy mégis hogyan jönnek össze, mert semmi nem utalt erre az előzetesben. Mivel nem ismerem a cselekményszálat, mégis honnan tudhatnám, hogy ezek ketten hogyan jönnek össze? Az oké, hogy Anastasia interjút készít Christian Grey-jel, de... mégis mi történik ezután? Hogyan találkoznak újra? De a fő kérdésem: mégis miért akar Christian Grey bármiféle kapcsolatot kialakítani ezzel a lánnyal? Valljuk be őszintén, Anastasia meg a jó kislányos öltözéke nem túl figyelemfelkeltő, nem hiszem, hogy beindítaná Mr. Grey fantáziáját. Másrészt Ana kisugárzása sem fogja meg az embert, ráadásul szerintem idegesítő az önbizalomhiánya. Azonban Greyt ezt láthatóan nem érdekli, őt valamiért vonzza a lány és játssza a macsót!
Anastasia: There's really not much to know about me. Look at me!
Grey: I am.
(Ez nem cuki, hanem ciki!)
A trailer ezután össze-vissza váltogatja a képeket, fogalmam sincs, hogy mi történik, amíg el nem érkezünk a liftes jelenethez, ahol már (vadul) csókolóznak. Úgy érzem, hogy instalove van a levegőben! Christian Grey ezután tovább játssza a milliárdos macsót a menő helikopterével, meg hogy tud repülőt vezetni és mindemellett még zongorázni is megtanult. Viszont szép lassan kezdünk elsodródni a "megfelelő" irányba, azaz az egész történet fő témájához. Amikor kiejti azt a mondatot, hogy "I don't do romance", akkor már tudtam, hogy eljött, aminek el kellett jönnie! Imádom Anastasia arcát, amikor Christian Grey kinyitja azt a bizonyos ajtót. Valószínűleg az első (valódi) gondolata az lehetett, hogy "WTF!". Ezek után pedig összefoglalják mindazt, amire valószínűleg számíthatunk az egész film alatt.
Forrás: Tumblr
Nagyon sok kritika éri a színészeket, mert a rajongók szerint nem tudják hitelesen eljátszani a szereplőket. Ebből a két és fél percből aztán tényleg ki lehet szűrni, hogy milyen is a színészi játékuk! Igazából a fő indok, amiért utálják a színészeket, az az, hogy nem hasonlítanak azokra az emberekre, akiket ők elképzeltek. Szerintem nők fele Ian Somerhaldert képzelte el Mr. Greynek, Anastasiát meg az olvasó maga alakította a könyvben. Így elég nehéz megfelelő színészeket találni, hogyha egy szerepért pár millió nő versenyzik. És csak halkan megjegyezném, hogy nekem egyáltalán nem tetszett volna Ian Somerhalder Mr. Greyként... Na mindegy, a lényeg, hogy nekem nincsenek túl nagy problémáim a színészekkel. Mondjuk Dakota Johnson indie-s külseje szerintem nem illik annyira a filmhez, viszont Jamie Dornant szívesen elnézegetném egy szál semmiben...
Gondolom már felmerült bennetek a kérdés, hogy vajon megnézem-e a filmet? Ha sikerül eljutnom egy premier előtti vetítésre vagy nyernék rá jegyet, akkor igen, viszont pénzt biztos nem fogok kiadni érte! Esetleg meghívatom magam valakivel... úgyis Valentin napon lesz a bemutatója! Viszont a trailer sem keltette fel az érdeklődésemet a könyv iránt, sőt, csak még jobban meggyőzött arról, hogy nem kéne az időmet erre a sztorira pocsékolnom! Egy másfél órás filmet még kibírok, de három ötszáz oldalas könyvet...

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Minden egyes mondat után bólintottam... Egy véleményen vagyunk, és megsúgom: én se olvastam a könyvet, de nem is fogom! A videót azért néztem meg, mert mindenki erről beszél, és bár nem sok jogom van ezt mondani, úgy, hogy nem olvastam a könyvet, de szerintem feleslegesen dobják így fel... :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem is csak azért érdekelt, mert tudni akartam, hogy mi ez a nagy felhajtás körülötte... de hát nem láttam benne semmi különlegeset. Na de majd Valentin napon megtudjuk! :)

      Törlés