Summertime Madness & The Summer Book Tag

8/12/2014

Igaz, már augusztus van, de még mindig tart a nyár, ezért arra gondoltam, hogy elkészítek egy-két nyári könyves taget. Szerencsére választékból nincs hiány, így rögtön kettő taget is csinálok. Az egyik a Summertime Madness Tag, amit JackEatsBooks készített, a másik pedig a The Summer Book Tag, ami misskaelyn fejéből pattant ki. Összesen tizennégy nyárral kapcsolatos kérdésre fogok válaszolni, remélem tetszeni fog nektek!
(UI: egy-két kifejezést elég nehéz lett volna magyarra fordítani, ezért meghagytam őket angolul... remélem ez senkinek sem jelent problémát!)

1. Egy nyárias borító
Frances Mayes: Napsütötte Toszkána
Választhattam volna a tipikus tengerpartos, bikinis borítókat és majdnem egy ilyet is választottam, aztán eszembe jutott ez a könyv és rájöttem, hogy ez a tökéletes választás. Frances Mayes könyve volt régebben a tipikus nyári olvasmányom, amit csak és kizárólag nyáron tudtam olvasni, mivel télen olvasni ezt a könyvet felér az önkínzással. A borító ráadásul elég nyárias, a színe miatt is, na meg rajta van a nap és a gyönyörű toszkán táj!


2. Melyik fiktív helyszín lenne a tökéletes nyaralási úti célod?
Cair Paravel
Fiktív helyszínt választani sokkal izgalmasabb és nehezebb, mintha csak azt mondanám, hogy Olaszország vagy Spanyolország. Aztán egy kis gondolkodás után beugrott a legjobb úti cél: Cair Paravel. Egyrészt nagyon szeretem Narniát, másrészt Cair Paravel az egyik legcsodálatosabb hely, amivel könyvben valaha is találkoztam. Maga a kastély is gyönyörű, de a hely, ahol épült, még szebb! És pont a tengerparton van, tehát nem kéne túl sokat sétálni ahhoz, hogy megmártózzak a tengerben.

Forrás: Fotolog

3. Lassan elindulsz nyaralni. Melyik lenne az a novella, ami biztosan kitartana a repülőút alatt?
Veronica Roth: Four
Nem szoktam novellákat olvasni, nem vagyok túl nagy rajongója a rövid történeteknek. Viszont mostanában több író is megjelentet novellákat a könyvsorozatokhoz, mint például Kiera Cass (Párválasztó történetek) vagy Tahereh Mafi (Unite Me). De a novelláskötet, amit én választottam, az a Divergent trilógiához tartozó történetek, amikben Four a mesélő. Ki ne akarná a repülőútját Tobiasszal tölteni? (Ráadásul az amerikai kiadás borítója GYÖNYÖRŰ!)

4. Elfogott a nyári szomorúság (aka Summertime Sadness). Melyik az a könnyed, boldog könyv, ami mosolyt csalna az arcodra?
Fabio Volo: Ráadásnap
Az a helyzet, hogy kifejezetten boldog könyveket nem szoktam olvasni. Persze ez nem jelenti azt, hogy sosem olvastam olyat, ami ne vidított volna fel. A legutóbbi ilyen könyv egy olasz író regénye, a Ráadásnap volt. Az Allegiant után valami könnyed olvasmányt akartam és végül erre esett a választásom. Fabio Volo stílusa nagyon tetszett, sokszor megnevettetett, a buszon többször is elkuncogtam magam.

Forrás: Tumblr
5. Egyedül üldögélsz a strandon. Melyik könyves karakter lenne a "beach bébid"?
Four
Ha már a repülőn Négyesről olvasok, akkor szívesen tölteném vele az időmet a tengerparton is... Egyrészt mert biztosan jól nézne ki a fürdőgatyájában és egész nap rajta legeltethetném a szemem, másrészt pedig mindenki féltékeny lenne rám azért, mert egy ilyen helyes félistennel sráccal vagyok együtt.

6. A fagyid mellé egy "icy cool" mellékszereplőt akarsz. Kit választanál?
Greenwood
Elég sokat kellett ezen a kérdésen gondolkoznom, mert habár nagyon sok kedvenc mellékszereplőm van, nem feltétlenül azért szeretem őket, mert vagányak. Aztán eszembe jutott Greenwood a Sovayből és tudtam, hogy rá tényleg illene az "icy cool" jelző, hiszen egy útonállóról beszélünk, aki nagyon szimpatikus és vicces és hát könnyen bele tud szeretni az ember lánya! Én imádtam!

7. Melyik könyv ragyogta be a napodat?
Neil Gaiman: Fortunately, the Milk
Gaiman bácsi gyerekkönyve valóban beragyogta a napomat. Egy nagyon aranyos történet gyönyörű illusztrációkkal és szerintem bárkinek szebbé tenné a napját. Mivel gyerekkönyvről van szó, egy-két óra alatt el lehet olvasni és jól szórakozhat közben az olvasó. Én csak ajánlani tudom!

8. Egy borító, amin van sárga
Patrick Ness: Soha nincs vége
Választhattam volna teljesen sárga könyvet is, de azért ezt választottam, mert ez az egyik kedvenc borítóm. Egyszerű, de mégis nagyon látványos, főleg, ha kinyitjuk, ahol pedig minden, de tényleg minden sárga.

9. Melyik a kedvenc standos olvasmányod?
Az a helyzet, hogy nem vagyok egy nagy strandrajongó, nem szeretek strandra járni. Így természetesen kifejezett strandolós könyvem sincs. Általában azt viszem magammal, amihez épp kedvem van, de például strandon jobban szeretek zenét hallgatni, mint olvasni, mert zavar, hogyha mások beszélgetnek mellettem, miközben én próbálnék elmerülni egy könyvben. Tehát a válaszom az, hogy nem olvasok strandon!

10. Melyik akciódús könyv késztetett arra, hogy elrohanj a fagyizóba?
Veronica Roth: A beavatott
Ez egy nagyon egyszerű kérdés volt. Egyrészt azért, mert nem szoktam akcióval teli könyveket olvasni, másrészt a legakciódúsabb, amit eddig olvastam, az A beavatott volt. Tetszett, hogy mennyire pörögnek az események és hogy mindig történt valami, ami miatt alig tudtam letenni a könyvet.

Forrás: Tumblr
11. Leégtél. Melyik könyv vége okozott neked fájdalmas élményt?
Ian McEwan: Vágy és vezeklés
A legegyszerűbb és legegyértelműbb válasz az Allegiant lenne, de próbálok kreatív lenni és nem ugyanazt mondani, mint az emberek 99%-a. Ezért az én választásom a Vágy és vezeklésre esett. A film és a könyv is felzaklatta az én kis lelkemet, teljesen kivoltam már a történet közepén is, hát még a végén! Amikor először láttam a filmet, azt hittem, hogy felrobbanok a dühtől, aztán pedig el kezdett fájni. Szeretem én a szomorú történeteket, de ez már nekem is túl tragikus volt. De azért imádom!

12. Naplemente. Melyik könyv vége okozta a legnagyobb boldogságot?
Theresa Révay: A hársak felett az ég
A kedvenc történetem lezárása tökéletes volt. Az utolsó jelenet egyszerűen boldoggá tett, hiszen végre biztonságban tudhattam a szereplőket és végre nyugodtan élhetik az életüket. Persze szomorú is voltam, hogy véget ért ez a nagyszerű történet, de mégis, örültem, hogy a sok szenvedés után a szereplők is boldogak lehetnek.

13. Egy borító, ami a naplementére emlékeztet
Sara Gruen: Vizet az elefántnak
Odasétáltam a könyvespolchoz és végig kellett néznem a könyveket, mert egyszerűen nem rémlett, hogy van olyan könyvem, amin naplemente van. Aztán rájöttem, hogy a Vizet az elefántnak a filmes borítóján naplemente van... legalábbis nekem annak tűnik. De nagyon imádom ezt a borítót is, úgyhogy naplemente lesz és kész!

14. Melyik az a könyv/sorozat, amit remélsz, hogy elolvasol idén nyáron?
Tahereh Mafi: Shatter Me trilógia
Igen, már csak pár hét van hátra a nyárból, de remélem, hogy megérkezik a Shatter Me trilógia utolsó része, az Ignite Me és még nyáron be tudom fejezni ezt a trilógiát. Tény, hogy még csak az első részt olvastam el, de egyszerűen annyira jó a történet, hogy alig lehet letenni a könyvet. Szóval IGNITE ME, SZEDD A LÁBAD!

Ez volt tehát a két nyári könyves tag, remélem tetszettek. Ha szeretnétek, ti is csináljátok meg a blogotokon vagy pedig kommentben írjátok meg a válaszaitokat! További kellemes nyarat mindenkinek!

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés