Óriási nyári book haul #6

9/14/2014

Csak erős idegzetűeknek!

Nem tudom, mit tudnék erre mondani... megtörtént! Amikor elkezdtem az előkészületeket a poszt megírásához, azaz összeszámoltam, hogy ezen a nyáron hány könyvet vettem, egyrészt megdöbbentem, másrészt pedig el kezdtem rosszul érezni magam, mert közel negyven könyvet gyűjtöttem össze három hónap alatt és ez már nekem is sok. Tény, hogy ezeket a könyveket mind nagy kedvezménnyel vettem meg, nagyobbal, mint egy átlag vásárló. (Ráadásul nem szerepel minden könyv a listán, mert a hónap végén volt egy nagy bevásárlásom, amiről külön bejegyzésben fogok írni!) Azonban ott volt júniusban a Könyvhét, ami eléggé megdobta a könyvek számát, a többit pedig szép lassan szereztem be. Ha még mindig kíváncsiak vagytok, hogy miket vettem, akkor itt van a lista:

Könyvek lista:
Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka
Nick Hornby: Juliet, Naked
Gabriel García Márquez: Del amor y otros demonios
Theresa Révay: A muranói üvegműves lánya
Mark Helprin: Winter's Tale
Nick Hornby: Fever Pitch
Sally Green: Half Bad
John Green: Paper Towns
Ernest Cline: Ready, player, one
Carol McCleary: A gyilkosság alkímiája (Nellie Bly #1)
Ian Kershaw: Luck of the Devil
Neil Gaiman: Stardust (spanyol)
Markus Zusak: La ladrona de libros
Sidney Kirkpatrick: Hitler's Holy Relics
Gabriel García Márquez: El general en su laberinto
Sylvia Plath: The Bell Jar
Irène Némirovsky: The Dogs and the Wolves
Patrick Ness: Kés a zajban (Chaos Walking #1)
Patrick Ness: Válasz és kérdés (Chaos Walking #2)
Patrick Ness: Háború a békéért (Chaos Walking #3)
Kiera Cass: Párválasztó történetek (The Selection #1.5&2.5)
Neil Gaiman: Fortunately, the Milk
Leah Fleming: A kapitány lánya
Heidi McLaughlin: Örökké a csajom
Émile Zola: Nana
Elizabeth Lunday: Híres művészek titkos élete
Robert Schnakenberg: Híres szerzők titkos élete
Robert Merle: Utolsó nyár Primerolban
F.Scott Fitzgerald: Az éj szelíd trónján
Lewis Caroll: Alice's Adventures in Wonderland
Neil Gaiman: Coraline & Other Stories
J.A.Redmerski: A soha határa (A soha határa #1)
Tahereh Mafi: Unravel Me (Shatter Me #2)
Tahereh Mafi: Unite Me (Shatter Me #1.5&2.5)
Michael Bond: A medve, akit Paddingtonnak hívnak (Paddington #1)
Sebastian Faulks: A Possible Life
Federico Moccia: A felhők fölött 3 méterrel (3MSC #1)
Dan Rhodes: Elvehetlek feleségül?
Jeffrey Eugenides: Öngyilkos szüzek

Kezdjük először azzal az eseménnyel, ami igencsak befolyásolta ennek a book haulnak a méretét. Igen, a Könyvhétről beszélek. Két nap is kilátogattam, úgyhogy nem csoda, hogy ennyi könyvet sikerült összeszednem. Egyszer csak gyorsan körbeszaladtam és akkor csak három könyvet vettem, viszont a hétvégén Anyummal mentem ki és akkor elég sok könyvvel tértünk haza.
Az idegen nyelvű könyveket leszámítva a legdrágább könyv, amit vettem, 1000 forint volt. Az idegen nyelvű könyvek között is volt pár 1000 forint körüli, de mivel Anyum megkönyörült rajtam és a drágább könyveket ő fizette ki (hihetetlenek a szülők!). Rengeteg nagyszerű könyvet vettem meg és mindegyiknek nagyon örültem. Főleg, hogy megszereztem spanyolul A könyvtolvajt és a Csillagport, sőt John Greentől a Paper Townst és Sally Green idén megjelent könyvét is, a Half Badet. Aztán ott van Theresa Révay A muranói üvegműves lánya című regénye, amit már régóta el szeretnék olvasni és az 500 forintos Ready, player, one, ami nevetségesen olcsó volt. Összességében mindegyik könyvnek nagyon örülök és igen, el is szeretném őket olvasni a következő egy évben.

Aztán volt egy kis kalandozásom a Libriben is. A könyvhéten is benéztem hozzájuk, majd ott kaptam 20%-os kuponokat, amiket muszáj volt levásárolnom. A Winter's Tale-t a könyvheti látogatásom során szereztem be. Eddig csak magyarul volt meg, ráadásul a régi kiadás és nagyon szerettem volna a filmes borítósat megszerezni és a Libriben megvolt angolul, úgyhogy nem hagyhattam ott. A The Bell Jar, a The Dogs and the Wolves és a teljes Chaos Walking trilógia a kuponok bűne volt. De nem bántam meg, hogy megvettem őket.

A Pendragonban is garázdálkodtam. Elhoztam két rendelésemet, a Shatter Me trilógia második részét és a novelláskötetet. Sajnos a harmadik rész még mindig nem érkezett meg, úgyhogy a sorozat olvasását még tovább csúsztattam, de amint megkaparintom az utolsó részt is, az lesz az első, hogy végigolvasom a trilógiát. A másik könyv, amit náluk beszereztem, az Sebastian Faulks könyve, az A Possible Life volt. Egyrészt a borító fogott meg, majd amikor elolvastam a fülszöveget, tudtam, hogy el kell olvasnom. Minden olyan dolog benne van, amit szeretek, úgyhogy biztos vagyok, hogy szeretni fogom.

Néhány Ulpiusos könyvet is beszereztem. Ezek közül A szél árnyéka és a Nana érdekelnek a legjobban, a másik két könyv, A soha határa és az Örökké a csajom inkább a "majd ha egyszer olyan hangulatom lesz, elolvasom" kategóriába tartoznak. Nem vagyok valami nagy New Adult fan, de mostanában elég gyakran előfordul, hogy érzem a késztetést, hogy valamit elolvassak ebben a műfajban. Ha letudom a fontos könyveket, szerintem ezek is sorra kerülnek majd.

A következő könyvek mind impulzusvásárlások voltak. Megláttam és megvettem őket. Az angol könyvek közül a Fortunately, the Milket már el is olvastam és egyszerűen imádnivaló volt, úgyhogy ezt mindenkinek ajánlanám. Az Alice Csodaországbant pedig azért vettem meg, mert egyszerűen lehetetlen megkapni magyarul az eredeti verziót. A legtöbb mind átdolgozás és azok nem érdekelnek, úgyhogy örülök, hogy ezt is sikerült beszereznem. A Coraline & Other Stories borítója rögtön megfogott és mivel a Coraline-t még nem olvastam Gaimantől, nem hagyhattam ott árválkodni a könyvespolcon. A filmadaptációját úgy-ahogy, de láttam és tetszett, úgyhogy remélem a könyv is jó lesz.

Ha már megvan a teljes The Selection trilógia, akkor a novelláskötetet, a Párválasztó történeteket is be kellett szereznem. Még nem olvastam el, de a közeljövőben tervezek egy újabb The Selection maratont, mert abból sosem elég!
Úgy tervezem, hogy Az éj szelíd trónján lesz az első Fitzgerald regény, amit elolvasok majd. Noha A nagy Gatsby is érdekel, mert a film nagyon tetszett, szeretnék adni egy esély egy másik könyvének is, mivel félek, hogy A nagy Gatsby után már nem élvezném annyira a többi könyvét.
A kapitány lányával még a tavaly decemberi diákmunka alatt találkoztam és rögtön felkeltette a figyelmemet. Történelmi regény, köze van a Titanichoz... ennél tökéletesebb dologról még nem is hallottam!
Az Utolsó nyár Primerolban és a Paddington mackós könyvet is már olvastam és mind a kettőt nagyon élveztem, ezért muszáj volt őket is a könyvespolcomon tudnom.
A két nonfiction könyv, a Híres szerzők/Híres művészek titkos élete volt a legrandomabb vásárlásom szerintem ezen a nyáron. Még BookTube-on találkoztam ezekkel a könyvekkel és nagyon megtetszettek, így amikor jó áron sikerült hozzájutnom ezekhez a könyvekhez, nagyon örültem, mert nagyon érdekes olvasmányoknak tűnnek.

Augusztusban sikerült beszereznem néhány nagyon jó könyvet. A felhők fölött 3 méterrel végre megjelent magyarul és nem tehettem mást, megvettem. Nagyon szerettem a filmet, még azelőtt láttam, hogy itthon bárki is hallott volna róla, a könyvet pedig már azóta be szerettem volna szerezni spanyolul.
Az augusztusi random vásárlás az Elvehetlek feleségül? volt. Ezt még régen, egy Libris kiruccanásom alatt láttam és nagyon megtetszett. És igen, a nagy kedvezmény miatt sem hagyhattam a boltban, úgyhogy csak reménykedni tudok, hogy valóban jó lesz.
Talán az Öngyilkos szüzek az, ami a legjobb üzlet címet megkaphatná. Majdnem megrendeltem a Libritől, de valami isteni sugallat által felnéztem a Könyvudvar honlapjára, ahol mindössze 590 forintba került. Már régóta meg akartam szerezni és ennyiért természetesen meg is vettem. Nem mondhattam nemet!

Mint már írtam, volt még pár könyv, amit augusztus legvégén vettem meg, de ők a következő book haul bejegyzésemben kapnak helyet. Tudom, döbbenetes volt ez a nyári könyvvásárlás, de nem tudom azt mondani, hogy ez nem fordul elő többet, mert októberben lesz a születésnapom és akkorra valami igazán nagy dolgot tervezek. Még a gatyám is rámegy, az tuti!

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Nem vagyok erős idegzetű, gyorsan legörgettem, hogy el ne kezdjek sírni a nagy irigységben :D

    VálaszTörlés