TOP 10 Tuesday #1

10/14/2014

10 hely (valós vagy fiktív), ahová a könyvek hatására utaznék el

Egy új rovat indul a blogon 'Top 10 Tuesday' névvel, amit a The Broke and the Bookish blognak köszönhetünk. Minden héten új témával állnak elő és nekünk csak annyi a dolgunk, hogy össze kell szedni tíz dolgot, ami kapcsolódik az adott témakörhöz. Nem ígérem, hogy mindig részt veszek majd a Top 10 keddeken, de ha érdekes a heti téma, akkor biztos, hogy írni fogok róla. (Ráadásul felfrissítené a blog életét is egy ilyen heti rovat.)
Ezen a héten a téma: 10 valós vagy fiktív hely, ahová az olvasmányaim hatására utaznék el. Mivel szeretek utazni, elég sok hely felkerült már a listámra és néhány épp azért, mert egy könyv hívta fel rá a figyelmemet. Hogy igazságos legyek, ABC sorrendbe raktam ezeket a helyeket, csak hogy egyik se érezze magát hátrányos helyzetben.

1. 17.századi London
Hogy őszinte legyek, nem vagyok egy nagy London/Anglia fan, engem sosem vonzott a szigetország, sosem akartam ott élni. DE nagyon tetszenek az Angliában, azon belül is Londonban játszódó történelmi regények, főleg azok, amik az 17-18.századot mutatják be. Az olyan könyvek, mint az Édességek kicsiny boltja, a Szirmok a hamuban és az Eliza Rose késztetnek arra, hogy visszautazzak az időben és körülnézzek az akkori Londonban (ími pestis- és tűzmentes, természetesen!).

2. Bath, Anglia
Bath az a hely, amire tényleg a könyvek hívták fel a figyelmemet. Több regényben is szerepelt Bath, mint az a város, ahová az emberek kikapcsolódni járnak. Talán a Kalózok! című ifjúsági regény olvasása közben döntöttem el, hogy egyszer el kéne látogatnom a híres angol fürdővárosba. A képeket nézegetve tényleg megérné oda elutazni!

Forrás: Wikipedia
3. Berlin, Németország
Kezdjük a legfontosabbal: nem szeretem Németországot! Azonban A kedvenc könyvem (aka Párizs fehér fényei) meg tudott arról győzni, hogy érdemes lenne elmennem Berlinbe. Noha még mindig vannak kételyeim ezzel kapcsolatban, azért tényleg jó lenne látni élőben azokat a helyszíneket, ahol a szereplők megfordultak. Gondolok itt az Adlon Hotelre, amiben valószínűleg nem fogok megszállni, mert a pénztárcám nem örülne neki, de ha bekukkanthatnék, már annak is nagyon örülnék. De igazából minden nevezetes helyét megnézném a városnak. Meg amúgy is, ahol Max él, az csakis jó hely lehet!

4. Csillagpor világa
Neil Gaiman egy olyan világot teremtett a Csillagporban, amit én szíves-örömest meglátogatnék. Olyan, mintha egy tündérmesében lennénk és ki ne szeretné az ilyen varázslatos helyeket? A film és a könyv is elvarázsolt engem és ha lenne bármilyen mód, hogy átmásszak azon a falon, megtenném!

5. Galaxis
Már kiskorom óta az egyik titkos vágyam (ami valószínűleg sosem válik valóra, hacsak be nem következik az apokalipszis!), hogy kijussak a világűrbe. Annyira hatalmas a Földön túli világ, hogy szívesen bejárnám azt (szexi Kirk kapitánnyal). Amikor a Galaxis útikalauz stopposoknak a kezembe került és részt vettem Arthurék kalandjaiban, újra felerősödött bennem a vágy, hogy beutazzam a világűrt. Mondjuk előbb jutnék el Narniába, mint oda, de sebaj!

6. Mark Helprin varázslatos New Yorkja
A legjobban az tetszett a Téli mesében, hogy az író egy teljesen új oldalát mutatta meg nekünk New Yorknak. Eddig is szerettem ezt a várost, viszont a titkokkal és varázslattal teli New York sokkal jobban vonz, mint amit mi ismerünk. A Téli mesében minden saroknál vár minket egy csoda és bármi megtörténhet. Még jó, hogy mindjárt itt a december és újra elmerülhetek a Téli mese világában...

Forrás: Wikia
7. Narnia
Egyszerűen nem hagyhatom ki a felsorolásból, mert ez az egyik legalapvetőbb fiktív utazási célpont, amit ismerek (a Roxfort után, de én oda nem mennék). A C.S.Lewis által kreált világ olyan gazdag és változatos, hogy mindenki megtalálná a kedvére való helyet benne. Én még mindig Cair Paravelt szeretném megnézni, de hajózni is elmennék Caspian herceggel (de csakis akkor, ha úgy néz ki, mint Ben Barnes!). De igazából Narnia minden zeg-zugát bejárnám, mert Narniáról van szó és Narnia melyik része nem rejt magában valami izgalmasat?!

8. Ókori Róma
Mindig is szerettem az ókori kultúrákat és mindenhová szívesen elmennék, de szerintem eddig csak az ókori Rómában játszódó könyve(ke)t olvastam. Az ókori Róma az én szememben egy élettel teli, nyüzsgő város és pont emiatt vonz annyira. Viszont ha a teljes Római Birodalmat vesszük figyelembe, akkor a szívem még mindig Pompeiibe húz és mindig is oda fog. Lehet, hogy kéne valamit Pompeiiről olvasnom...

9. Petrográd (/Szentpétervár)
Xénia (még mindig Párizs fehér fényei) miatt Petrográd is felkerült a TOP 10-es listámra. Igen, ismét visszamennék az időben, egészen a 20.század elejére, még mielőtt a bolsevik forradalom kitört volna és bebarangolnám Petrográdot. Szentpétervár ma is egy szép város, de engem inkább a száz évvel ezelőtti érdekelne, nem a modern kori. Addig is megnézem az Anasztáziát meg újraolvasom a Párizs fehér fényeit!

Forrás
10. Toszkána
Az egyik kedvenc helyem a világon Toszkána! A Napsütötte Toszkána óta bármit megtennék, hogy nekem is legyen egy romos kis házam a semmi közepén Toszkánában. Annyira gyönyörű az a vidék, hogy szavakkal nehéz leírni. Ha beírjátok a keresőbe, órákon át gyönyörködhettek a toszkán tájról készült fotókban. Ha gazdag leszek, veszek ott egy házat és ott fogom élni az édes olasz életet! Hmmm...

És ennyi volt az eheti TOP 10 Kedd! Ez a téma nekem nagyon tetszett és most legszívesebben fognám a bőröndöm és elindulnék a nagyvilágba, mert annyira sok felfedezésre váró hely van még! Ha tetszett és szeretnétek, hogy legyen még több ilyen keddi poszt, akkor jelezzétek valamilyen formában! És bátran írjátok meg a ti válaszaitokat is akár kommentben, akár a blogotokon vagy bármelyik közösségi oldalon!

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés