TOP 10 Tuesday #2

10/28/2014 ,

10 könyv/film/sorozat Halloweenra

A TOP 10-es keddek folytatódnak a blogon! Ezen a héten a The Broke and the Bookish csapata egy halloweeni témát választott, hiszen sok-sok országban pénteken ünneplik Halloweent, ami egyet jelent a sütőtökkel, a szörnyekkel és a horrorfilmekkel. Ezen a TOP 10-es kedden tíz olyan könyvet, filmet vagy sorozatot kellett választanunk, amik tökéletesen illenek a Halloween hangulatához. Íme az én listám:

1. Celia Rees: Blood Sinister
Természetesen idén is halloweenes októbert tartok és a könyv, amit erre választottam, a Blood Sinister volt Celia Reestől. Amikor ezt a bejegyzést írom, akkor még javában tart a könyv olvasása, épp a felénél járok és nekem tetszik. Nem mondanám félelmetesnek, de van egy borongós hangulata, ami tökéletes halloweeni olvasmánnyá teszi.

2. Neil Gaiman: Coraline
Gaiman bácsitól tavaly A temető könyvét olvastam, ami tetszett, de nem nyűgözött le vele. Viszont idén nagyon szeretném elolvasni a Coraline-t, amiről rengeteg pozitív visszajelzést hallani. Ráadásul már láttam a filmadaptációját és annak a hatására kezdtem el érdeklődni a könyv iránt. Idén Halloweenkor már nem lesz időm elolvasni, de lehet, hogy időt szakítok majd a filmre.


3. Stephen King: Carrie
Még soha nem olvastam Stephen Kingtől, egész egyszerűen azért, mert a horror nem az én műfajom. Azonban ez az a könyv, amit hajlandó lennék tőle elolvasni (meg talán a Joylandet). Már két filmadaptáció is készült belőle, úgyhogy csak jó lehet! Talán jövőre ez lesz majd a halloweeni olvasmányom!

4. Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna
Engem nagyon érdekelnek a szellemekkel kapcsolatos műsorok és könyvek, viszont nem emlékszem, hogy olvastam volna olyan regényt, aminek a középpontjában a szellemek lennének. És tessék, itt van Kendare Blake kétrészes sorozata, amiről eddig csak jó dolgokat hallottam és már meg is szereztem az első részt, úgyhogy minél előbb el is kezdem majd olvasni. Lehet, hogy már csak novemberben tudok rá sort keríteni, de a november is tud félelmetes lenni, nem?

5. Düledék palota
Ezt a válogatás kötetet még tavaly vettem meg féláron és azóta is ott porosodik a polcon. Klasszikus rémtörténeteket tartalmaz igen híres szerzőktől. Mindig azt tervezem, hogy naponta egy történetet elolvasok belőle, de valahogy mindig úgy alakul az élet, hogy ez nem jön össze. Nem baj, aki esetleg csak egy-két félelmetes sztorira vágyik a Halloweenkor, annak ez egy tökéletes olvasmány.

6. Penny Dreadful (Londoni rémtörténetek)
A tökéletes tévésorozat Halloweenre! A klasszikus rémtörténeteket dolgozza fel: a Drakulát, a Frankensteint és a Dorian Grayt. Én már végignéztem az első évadot és imádtam! Néha véres és gyomorforgató, néha kicsit félelmetes, néha furcsa, de nagyon jó. Úgyhogy aki pihenéssel tölti a Halloweent, annak ajánlanék egy Penny Dreadful maratont!


7. Dracula (NBC sorozat)
Tavaly októberben volt a premierje az NBC minisorozatának, a Draculának. Mivel tavaly akkortájt olvastam a regényt, nagyon izgatott voltam a sorozat miatt, főleg az előzetes láttán. Láttam pár részt és nagyon jó volt, csak hát az élet közbeszólt és nem tudtam folytatni a sorozatot. De a Penny Dreadful epizódok hiányában valószínűleg újra elkezdem majd nézni!

8. Constantine
Az egyik kedvenc filmem a 2005-ös Constantine, Keanu Reeves-szel a főszerepben. Mivel nem vagyok nagy horrorfilm rajongó, csak ezt az egyet tudnám ajánlani Halloweenra. Nem mondanám félelmetesnek, de azért vannak benne érdekes részek... És az NBC-nek hála most már tévésorozat is van a Constantine-ból, amit hamarosan el is kezdek nézni!


9. Witches of East End
Ha valaki egy könnyedebb sorozatra vágyik Halloweenkor, akkor annak a Witches of East Endet tudnám ajánlani. Ha lehetne valamihez hasonlítani, akkor az a Bűbájos boszorkák lenne, de nekem ez talán egy kicsit jobban tetszett. Nagyon jó kikapcsolódásnak, úgyhogy ha már elegetek van a sok véres horrorfilmtől, akkor nézzetek bele! (Megjegyezném, hogy Melissa de la Cruz könyvei alapján készült!)

10. Drakula halott és élvezi
Végezetül pedig jöjjön az egyik kedvencem gyerekkoromból: Drakula halott és élvezi! Emlékszem, hogy amikor gyerekként néztem, akkor nagyon félelmetesnek tűnt, viszont idősebb fejjel nézve csak nevetek régi önmagamon, hiszen maga a film egy vígjáték és bizony semmi ijesztő nincs benne. Biztos vagyok benne, hogy meg fogom nézni idén Halloweenkor, mert ez kihagyhatatlan!

Ha tudtok olyan könyvet/filmet/sorozatot a horror műfajában, ami könnyedebb és tudok utána aludni éjszaka, akkor osszátok meg velem, mert néha bizony vágyik a szívem egy kis horrorra és akkor sosem tudom, hogy mihez nyúljak.
És itt a vége az eheti TOP10-es keddnek, remélem már ti is halloweeni lázban égtek, noha nálunk nem ünnepeljük a Halloweent. De hát kit érdekel! HAPPY HALLOWEEN!

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés

  1. Ez a Halloween nem hoz lázba valamiért (mondjuk nekem már kb. egy hete karácsonyi hangulatom van :D), viszont szerintem én is csatlakozom majd ehhez a sorozathoz ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem is a Halloween, de a Mindenszentek elég közel áll a szívemhez már kiskorom óta (fura, tudom :D), úgyhogy ezt az időszakot én nagyon szeretem!
      A The Broke and the Bookish oldalán fent vannak a következő két-három hónap témái előre, szóval nézd át, hátha érdekel valamelyik! :)

      Törlés