Fall Time Cozy Time Book Tag

11/06/2014

Itt az ősz, lassan már vége is van, de azért én még elkészítem a Fall Time Cozy Time könyves taget, amit az egyik booktuber, Novels and Nonsense készített. A címből már mindenki sejtheti, hogy a kérdések az ősszel lesznek kapcsolatosak, úgyhogy szerintem vágjunk is bele!

Száraz falevelek - A világ tele van színekkel:
Válassz egy őszies (piros/narancs/sárga) borítót!
Jeffrey Eugenides: Öngyilkos szüzek
Végignéztem a legtöbb könyvemet és az Öngyilkos szüzek borítója volt a legősziesebb, amit találtam. Kezdjük azzal, hogy a borítón lévő fa levelei is már az ősz színeiben pompáznak és az egészet a vörös és a sárga szín árnyalatai uralják. Mellesleg ennél ocsmányabb borítót már rég láttam...

Egy meleg pulóver - Végre elég hideg az idő ahhoz, hogy kényelmes, meleg ruhákat vegyél fel:
Melyik az a könyv, ami megmelengeti a szíved?
Neil Gaiman: Szerencsére a tej
Elég sok könyv közül válogathattam és végül Neil Gaimantől a Fortunately, the Milk lett a nyertes. Annyira aranyos és szórakoztató a történet, hogy minden embert felvidítana, kortól és nemtől függetlenül. Ezenfelül a Chris Riddell által illusztrált kiadás szerintem gyönyörű, sokkal szebb, mint a Skottie Young féle illusztrációk, nekem azok annyira nem nyerték el a tetszésemet (nem akarom bántani, de a kettő közül inkább Chris stílusa tetszik jobban). Ettől függetlenül, hogyha még nem olvastátok ezt a kis gyerekkönyvet, akkor ajánlanám figyelmetekbe, mert elég rövid és tényleg nagyon jó!

Őszi vihar - Süvít a szél és szakad az eső:
Válaszd ki azt a könyvet vagy műfajt, amit egy esős napon szeretsz olvasni!
Szerintem a legtöbben ugyanazt válaszolják, mint én: a sötét, borongós hangulatú, szomorú és nyomasztó történetek azok, amik ilyenkor a kezembe kerülnek. Nincs kifejezett könyv, se műfaj, amit ilyenkor választanék, mert nálam tényleg az a lényeg, hogy ne egy boldog, vattacukros történetet olvassak. Én személy szerint a következő könyveket olvasnám el idén ősszel: Looking for Alaska (John Green), Dorian Gray arcképe (Oscar Wilde), Coraline (Neil Gaiman) vagy Marija Morevna és a Halhatatlan (Catherynne M. Valente).

Forrás: oh-imogen.com
Hideg, csípős szél:
Melyik a legcoolabb karakter, akivel helyet cserélnél?
Sokat gondolkoztam ezen a kérdésen és rájöttem, hogy a legtöbb karakter, akikkel helyet cserélnék, egyáltalán nem tartoznak a "cool"/vagány kategóriába. Tudom, hogy valakit választanom kell, de ne egy menő hősnőt várjatok! Mert az én választásom Jessre esett a Hosszú út lefeléből. Igen, tudom, hogy öngyilkos akart lenni, de én nagyon imádom a karakterét és talán egy kicsit hasonlítunk is egymásra, mert nekem is nagy a szám és néha nem túl kedves dolgokat mondok másoknak és káromkodni is szoktam... Lényeg a lényeg, nekem nagyon tetszik a stílusa és noha egy rakás sz*r az élete (kié nem az?), azért egy napra helyet cserélnék vele. Habár nem tudom, akarnám-e, hogy az apám egy miniszter lenne...

Meleg almabor:
Melyik az a könyv, ami szerinted nem kap elég figyelmet és szeretnéd, ha az lenne a legújabb bombasiker?
Theresa Révay: Párizs fehér fényei // Tahereh Mafi: Shatter Me (Ne érints)
Tipikus Nalina és tipikus válasza: Párizs fehér fényei Theresa Révaytól. Nagyon örülnék neki, hogyha végre megjelenne angolul is a könyv és akkor sokkal több emberhez eljuthatna ez a történet, mert ezt a sztorit muszáj mindenkinek megismernie. De nem leszek telhetetlen, már annak is örülnék, hogyha itthon, Magyarországon is elolvasnák ezt a regényt, mert az egyik legjobb történelmi könyv (ha nem a legjobb!), amit eddigi életem során olvastam! Bízzatok bennem, tényleg jó!
A másik regény, amiről többet szeretnék hallani a magyar olvasótáboron belül az Tahereh Mafi Ne érints (Shatter Me) című könyve. Én angolul olvastam és imádtam, viszont már rég megjelent magyarul is és szerintem egyáltalán nem kap elég figyelmet, pedig megérdemelné. Most mindenki Az Útvesztőért van oda, pedig ha megnézitek Goodreads-en, láthatjátok, hogy melyik trilógia kap jobb értékeléseket... #justsayin

Kabát, sál és kesztyű - Hidegre fordult az idő és ideje rétegesen öltözködni:
Melyik a legcikibb könyvborító, amit legszívesebben elrejtenél, ha nyilvános helyen olvasnál?
Marcelo Soto: Las bodas tristes
Fura mód nem igazán veszek/olvasok olyan könyveket, amiknek elrejtendő borítójuk van. A leggázabb ilyen tekintetben a Las bodas tristes, amit használtan vettem és a borítóján egy festmény van, amin pedig két meztelen nő, egy elég érdekes pozitúrában. Igazából nem olvastam végig a fülszöveget, amikor megvettem, mert amikor megláttam, hogy történelmi regény és Spanyolországban játszódik, nekem több nem is kellett, de más információt nem tudnék mondani erről a regényről... majd ha elolvastam, mesélek róla (ha még ebben az életben elolvasom...)

Pumpkin spice
Melyik a kedvenc őszi ételed/italod?
Nem tudok semmi eredetivel előállni, mert nincs olyan kaja vagy ital, amit kifejezetten ősszel szeretek fogyasztani. A legtöbb inkább a nyárhoz meg a télhez kötődik, de az átmeneti évszakokhoz, mint a tavasz meg az ősz, nem tudnék semmit se mondani. Ezért döntöttem a forró csoki mellett, mert ősszel még nem szoktam teázni, viszont már vágyik a bensőm egy kis melegségre és ezt a forró csoki ki is elégíti. Kaja tekintetében nincs változás, ugyanazt eszem, mint az év többi napján.

Jóleső, meleg tűz
Oszd meg másokkal ezt a taget! Kiket jelölsz meg?
Úgy döntöttem, hogy most az egyszer kijelölök pár embert, mert szerintem egy elég gyorsan elkészíthető tagről van szó. Ezért szeretném, ha Csati, Niki és Tekla is megcsinálná ezt a taget. De igazából az csinálja meg, aki akarja! :)

Ez volt tehát a Fall Time Cozy Time Book Tag! A kérdéseket én fordítottam, úgyhogy ha valamit szebben vagy értelmesebben tudnátok megfogalmazni, szóljatok és átírom! Kellemes olvasást mindenkinek!

A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: Favim

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés