Top 10 Tuesday #3

11/25/2014 ,

10 könyv a téli várólistámról


És újra visszatért a Top Ten Tuesday (The Broke and the Bookish) a blogra! A heti témáról amúgy is szerettem volna írni, úgyhogy egyszerűbb, hogyha a Top 10-es Kedd keretein belül írok róla. Mivel november vége van, vészesen közeledik a tél, itt az ideje arról beszélni, hogy mit is szeretnék olvasni ezen a télen!

1. Cynthia Harrod-Eagles: Anna (Kirov Saga #1)
Ha jól emlékszem, tavaly novemberben jelent meg ez a könyv és rögtön felkerült a kívánságlistámra. Karácsonyra meg is kaptam, de végül nem jutottam el odáig, hogy el is olvassam. Azonban nagyon szeretném, ha december-január tájékán nekikezdhetnék, mert nagyon bele szeretnék merülni egy ilyen történelmi regény világába!

2. Sebastian Faulks: Madárdal
Nyilvános helyen kezdtem el fangirlködni, amikor megtudtam, hogy Sebastian Faulks remekműve végre magyarul is megjelenik. Igaz, hogy angolul már tavaly november óta megvan nekem ez a regény, de annyira vastag, hogy nem mertem belekezdeni. De a tudat, hogy most már magyarul vehetem a kezembe, erőt adott arra, hogy felkerüljön a  téli TBR listámra.

3. Catherynne M. Valente: Marija Morevna és a Halhatatlan
Az év nagy részében nem vagyok valami nagy fantasy rajongó, de télen mindig felerősödik bennem a vágy, hogy fantasyt olvassak. És ezért akarom annyira elolvasni a Marija Morevnát! Alapból sokat hallottam már róla külföldi bloggerektől/vloggerektől és amikor megtudtam, hogy a Deathless már rég megjelent magyarul, sőt, még anno ki is néztem magamnak, hát nem gondolkodtam sokáig, megvettem és hamarosan el is olvasom!

4. Tahereh Mafi: Unravel Me (Shatter Me #2)
Igen, már rég el kellett volna olvasnom a Shatter Me trilógiát, viszont az előző pár hónapban nem igazán volt kedvem a folytatáshoz. De amikor ránéztem a gyönyörű, télies borítóra, rögtön tudtam, hogy az elkövetkezendő három hónapban elolvasom a második részt. Lehet, hogy a harmadik részt pedig tavaszra tartogatom majd...

5. Philip Pullman: Északi fény (Az Úr Sötét Anyagai #1)
A tavalyi téli TBR listámról átcsúszott az ideire ez a könyv. Nagyon-nagyon el akartam akkor olvasni, de valahogy mindig találtam egy másik könyvet, amit szívesebben olvastam. Talán ez az a könyv ezen a listán, amire lehet, hogy nem marad időm, de ha mégis, akkor legalább a trilógia első részét el fogom olvasni.

6. Leigh Bardugo: Shadow and Bone (Grisha #1)
Idén decemberre tartogattam ennek a trilógiának az elkezdését. Egyrészt azért, mert fantasy, másrészt idén nyáron jelent meg a befejező része, így nem kell majd várnom két könyv között. Már nagyon el szeretném kezdeni, mert csupa jó dolgot hallottam a trilógiáról. De előtte még be kell szereznem a második és a harmadik részt...

7. Hannah Kent: Burial Rites
Ezt a könyvet a gyönyörű borítója miatt jegyeztem meg, majd amikor megtudtam, hogy történelmi regény és egy izlandi nő kivégzésről szól... hát muszáj volt beszereznem. A Picador kiadását szereztem meg, ami annyira gyönyörű, hogy legszívesebben elsírnám magam tőle! De mondjuk nem csak amiatt fogok sírni...

8. Cat Winters: Fekete madarak árnyékában
Nagyon sokat hallottam már erről a könyvről és amikor megtudtam, hogy megjelent magyarul, muszáj volt megvennem. Történelmi, némi misztikummal fűszerezve. Már említettem, hogy nagy rajongója vagyok a szellemekkel foglalkozó műsoroknak és ennek a könyvnek is a szellemek és a szeánszok állnak a középpontjában. PERFECT!

9. Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz
Nem mondom, hogy el akarom olvasni ezen a télen, de jó lenne már, ha elolvasnám. Majd' egy éve van a polcomon és már többször elhatároztam, hogy elolvasom, de ez persze sosem történt meg. Mivel a varázslat és a misztikum a főbb elemei a regénynek, inkább a téli időszakban olvasnám el, mint mondjuk nyáron... Talán majd most...

10. Theresa Révay: Párizs fehér fényei
Nem hagyhattam le a listáról! Sajnálom! Legszívesebben háromhavonta újraolvasnám, de hát kinek van arra ideje? Na de majd karácsonykor! Azt képzeltem el, hogy szenteste, a karácsonyfa alatt kezdem el és szilveszterre el szeretnék jutni a tűzijátékos részig, azután pedig olyan tempóban haladok majd, ahogy majd tudok! A szívem már nagyon hiányolja, úgyhogy amint lehet, újraolvasom!

Végignézve a listámat, elég orosz feelingje lett neki. Gondolok itt a Párizs fehér fényeire, az Annára, a Marija Morevnára és a Shadow and Bone-ra. Valószínűleg ez azért történet így, mert Oroszországról valahogy mindig a tél jut az eszembe, a hó, az usánka... szóval éljen a téli várólistám! Ha esetleg valamelyik könyvet Ti is el szeretnétek olvasni, akkor írjatok, mert akár együtt is olvashatnánk! :) Jó olvasást mindenkinek!

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés