2014 könyvekben & 2015-ös tervek

1/25/2015 ,

Először is kezdjük ott, hogy megkésve, de

BOLDOG ÚJ ÉVET MINDEN KÖNYVMOLYNAK!

Most pedig rátérhetünk a lényegre. Vége lett a 2014-es évnek és elkezdődött egy új, ezért arra gondoltam, hogy csinálok egy kis összefoglaló bejegyzést a tavalyi évről, arról, hogy mit sikerült elérnem könyvek terén, sikerült-e teljesítenem a kihívásokat, et cetera és természetesen megosztom veletek, hogy mik a terveim 2015-re.
Ha emlékezetek még, 2014 elején írtam egy várólistás/célkitűzéses bejegyzést. Ha nem, akkor gyorsan olvassátok el, noha az ott említett dolgok közül szinte semmi sem valósult meg. Csak egy valami és az az, ami a legfontosabb volt: 2014-ben sikerült elolvasnom 40 könyvet, így ismét sikerült növelnem az elolvasott könyvek számát, aminek nagyon örülök. Hogy őszinte legyek, képes lettem volna többre is, de az év második felében nem igazán ment az olvasás, havonta talán egy-két könyvet tudtam csak elolvasni, ami elég szomorú, de a tény, hogy még így is sikerült teljesítenem ezt a célomat, elégedetté tesz.
A másik két kihívást csúnyán elbuktam. Az egyik a TBR jar volt, amiből talán csak két-három könyvet tudtam elolvasni. A másik kihívás a True Blood sorozat elolvasása lett volna. Az első könyvet sikerült elolvasnom, de valahogy nem éreztem a motivációt arra, hogy folytassam a sorozatot. Ez nem jelenti azt, hogy soha nem fogom befejezni a True Bloodot, de az biztos, hogy a közeljövőben nem tervezem a folytatását.
Egy szó mint száz, szerintem elég jó volt a 2014-es év olvasás szempontjából, olvasási válsággal ide vagy oda!

Na de mi vár ránk 2015-ben? Rám 50 könyv! Micsoda meglepetés! Idén is szeretném növelni egy tízessel az elolvasott könyvek számát, mert már rengeteg olvasatlan könyv csücsül a polcomon. Az lenne a legjobb, hogyha ez az ötven könyv inkább a már meglévők közül kerülne elő és nem az új könyveket vásárolnám folyamatosan.
Ha már vásárlásról van szó... próbálom visszafogni magam idén, mert tavaly rengeteg könyvet vásároltam és a 95% olvasatlanul hever a lakás valamely részén. Gondoltam arra, hogy valami szabályt kitalálok erre, de igazából ha csak simán keveset vásárolok, én már annak is örülök.
A neten elég sok könyves kihívás kering és a legnépszerűbb a PopSugar 2015-ös olvasási kihívása. Szinte minden könyvmoly megpróbálja teljesíteni ezt a kihívást és hát én sem maradok ki a buliból. Én nem szabom meg, hogy melyik kategóriába melyik könyvet kell elolvasnom, mert ez elég stresszessé teszi az olvasást. Az én szabályaim szerint egy könyv két, tetszőleges kategóriát is kiválthat és én döntöm el, hogy épp melyik kettőt. Viszont kettőnél többet nem tudhatok le egy olvasással. És hogy legyen egy kis izgalom is, a TBR jar valamilyen szinten életben marad idén is. Ha nagyon nem tudom, hogy mit olvassak, akkor húzok a kihívások közül egyet (avagy kettőt) és az alapján keresek olvasnivalót (lehetőleg a már meglévő könyveim közül). Szóval idén a "csak semmi stressz" lesz a mottóm az olvasással kapcsolatban.

Na és most következzenek a blogos fogadalmak. Én mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy legalább heti egy bejegyzés felkerüljön a blogra. Nincs sok időm, de megerőltetem magam és megírom azokat a fránya bejegyzéseket! Mivel elég ritkán írok értékeléseket, arra gondoltam, hogy minden hónap/évszak végén csinálnék egy összesítést (wrap-up), amiben leírom, hogy mit olvastam, tetszett-e vagy nem, stb. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy különálló értékelések nem lesznek, csak így esélyt akarok adni azoknak a könyveknek is, amikről nem alakult ki szilárd véleményem vagy esetleg nem tudnék egy egész bejegyzést megtölteni a kivesézésükkel.

Más tervem egyelőre nincs és nem is akarom túlterhelni magam azzal, hogy olyan dolgokat fogadok meg, amiket valószínűleg nem tudnék teljesíteni. De pozitívan állok ehhez az évhez és bízom benne, hogy blog és olvasás terén is jól fog telni!

A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: wallpaperstop10

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés