TOP 14 of 2014: A legjobb könyvek, amiket 2014-ben olvastam

2/01/2015 , ,

Hihetetlen, hogy vége lett az évnek! Olyan közelinek tűnik a 2014-es év eleje, aztán végiggondolom, hogy mik történtek az évben és máris olyan távoli is lesz. Olvasás szempontjából egy igen jó évet tudhatok magam mögött. Nem elég, hogy ismét növeltem egy tízessel az elolvasott könyvek számát, de ezek a könyvek tényleg jók voltak és szerettem őket. Ezért vállalkoztam ma arra, hogy összeszedem azt a tizennégy könyvet, ami idén a legjobban tetszett nekem! (A sorrend elég furcsa lett, ne foglalkozzatok vele [csak a Top 5-tel]!)


14. Markus Zusak: A könyvtolvaj
Sokat gondolkoztam azon, hogy felkerüljön-e a listára A könyvtolvaj vagy inkább válasszak egy másik könyvet helyette. Igen, tény, hogy tetszett, egy megható második világháborús történet, DE nem volt rám akkora hatással, mint más, idén olvasott könyvek! Lehet utálni ezért, de azért került a lista végére ez a regény, mert amikor befejeztem, csalódottságot éreztem. A népszerű könyveknél ez előfordul, túl sokat vártam tőle és emiatt nem jelentett számomra akkora élményt, mint más olvasóknak. Ettől még szeretem a történetet és a film is nagyon tetszett, de ezen a listán "sajnos" elég sok könyv megelőzte.

13. Ruta Sepetys: Árnyalatnyi remény
Ha már csalódottságról van szó... A könyvtolvaj után a másik csalódásom idén az Árnyalatnyi remény volt. Ettől a regénytől is sokkal többet vártam, hiszen Molyon 96%-os az értékelése és ez sokat jelent! A legnagyobb problémám a végével adódott, hogyha az jobban ki lett volna dolgozva, akkor ezen a listán is jóval előrébb szerepelne. Ezt is, mint A könyvtolvajt szerettem, de jobban szerettem volna szeretni...

12. Louisa Young: Drágám, tudatom veled
Az egyik legvártabb könyvmegjelenés volt a részemről 2013-ban. Nagyon-nagyon kíváncsi voltam rá, azt reméltem, hogy ez lesz az új Párizs fehér fényei az életemben. Szóval az elvárásaim az egekben voltak... Tetszett a történet, viszont voltak problémáim a könyvvel, pl. néhány szereplővel, azok cselekedeteivel. Viszont a háborús részek tetszettek, amikben megtapasztalhattuk, milyen is volt a csatatéren lenni, majd később milyen volt a lábadozás a kórházakban. Szerintem egy elég jó első világháborús regény, úgyhogy ha érdekel Titeket a téma, akkor érdemes neki adni egy esélyt.

11. Neil Gaiman: Fortunately, the Milk (Szerencsére a tej)
A lista tizenegyedik helyét az egyik legaranyosabb történet foglalja el, amit idén olvastam és az nem más, mint Neil Gaiman Szerencsére a tej című gyerekkönyve volt. Maga a történet is szuper aranyos, de Chris Riddell illusztrációi csak még többet adnak a sztorihoz. Ha valaki egy gyereknek keres angolul valami kis olvasnivalót, szerintem ez lenne a tökéletes választás!


10. Fabio Volo: Ráadásnap
Amikor kezembe vettem ezt a könyvet, nem gondoltam volna, hogy annyira fog tetszeni, mint amennyire tetszett. Sőt, még bizonyos mértékben hatással is volt rám és elgondolkodtatott néhány dolgon. Egy romantikus regényről van szó, de mégis, sokkal több egy átlagos love storynál. Nemes egyszerűséggel beleláthatunk a férfiak agyába, hogy ők hogyan viszonyulnak a nőkhöz, a párkapcsolatokhoz. Maga a sztori is egyedülálló volt, hiszen lejárati dátummal rendelkező kapcsolatról szól... Hogyha ez nem keltette fel az érdeklődéseteket, akkor nem tudom, mi tudná....

9. Libba Bray: Rettentő gyönyörűség (Gemma Doyle #1)
Amikor el kezdtem olvasni, meg voltam róla győződve, hogy ebből egy új kedvenc lesz, de végül nem így történt. A regény első fele nagyon tetszett, viszont a másik felével már akadtak problémáim és így elbúcsúzhatott a kedvenc címtől. Ettől függetlenül egy nagyon jó sztoriról van szó, a főszereplőt nagyon megkedveltem és az külön tetszett, hogy egy történelmi-paranormális regényről van szó. Ha egy jó boszorkányos könyvre vágyik valaki, akkor ezt tudnám ajánlani!

8. Nick Hornby: A Long Way Down (Hosszú út lefelé)
Egyszerűen imádtam az A Long Way Down-t. Angolul olvastam és eltelt vagy két hónapba, mire befejeztem, de nagyon tetszett. Beleszerettem Nick Hornby stílusába, a humorába, abba, hogy egy olyan komoly témát, mint az öngyilkosság, milyen szórakoztató formában fel tudta dolgozni a regényében. Noha a sok vicces jeleneten és megjegyzésen jókat nevettem, sokszor el is gondolkodtatott, remek idézeteket lehetne belőle kigyűjteni. Egy szó, mint száz, tessék elolvasni egy Nick Hornby könyvet!

7. Cat Clarke: Entangled - Összekuszálva
Ez volt a legrandomabb könyvválasztásom idén és mégis, az egyik legjobb volt. A lelkem egy kis YA contemporaryre vágyott, aztán megláttam ezt a könyvet, a történet érdekesnek tűnt és elolvastam. És baromira tetszett. Noha a sztori egyes szálai elég kiszámíthatóak voltak, még így is nagyon érdekes volt. A főszereplőt elég könnyen megkedveltem és nagyon kíváncsi voltam, hogy mi vezetett az öngyilkossági kísérletéhez. Az meg főleg érdekelt, hogy ki az a creepy, de mégis jóképű fiatalember, aki fogva tartja őt. Szerintem megéri elolvasni!

6. Meg Rosoff: Majd újra lesz nyár
A film után eldöntöttem, hogy nem fogom elolvasni a könyvet. Nem azért, mert nem tetszett, csak nekem elegendő volt a filmet megnézni. Aztán hirtelen felindulásból mégis elolvastam és nagyon tetszett. Vannak dolgok, amik a könyvben sokkal jobbak voltak, mint például a karakterek, főleg Daisy személyisége sokkal szimpatikusabb volt, de például a történet és az akció a filmben jobban megfogott. Összességében szerintem egy nagyon jó történetről van szó és aki egy rövidebb olvasmányra vágyik, annak ez tökéletes lenne.


5. Kiera Cass: Az Igazi (The Selection #3)
A Top 5-be be kellett kerülnie a The Selection "trilógia" utolsó részének, Az Igazinak. 2014-ben mindhárom könyvet elolvastam, azonban A Párválasztó újraolvasás volt és a tavalyi Top 5-ben is benne volt, ezért a három könyv közül Az Igazit választottam. Mondhatni jobb volt, mint az első rész, több izgalom volt benne, érdekesebbé vált a történet, a szereplők ANNYIRA már nem idegesítettek, mint Az Elitben. Az, hogy mennyire voltam elégedett America döntésével a végén, az már más kérdés, viszont szerintem Keira Cass jól lezárta a történetet és a második epilógus...!

4. Veronica Roth: A beavatott (Divergent #1)
A Divergent trilógiának is kötelező megmutatnia magát ezen a listán. A három könyv közül az első rész volt a legjobb, a film után csak még jobban megszerettem a világot, amit Veronica Roth teremtett. Ez volt az első disztópia, amit elolvastam és nagyon megszerettem ezt a műfajt. A szereplőkön lehetett volna még dolgozni, de a történet és a sok akció kárpótoltak a szereplők idegesítő viselkedésén. Nagyon a szívemhez nőtt ez a trilógia és alig várom már, hogy mindegyikből elkészüljön a film!

3. Mark Helprin: Téli mese
A dobogó harmadik fokára az év leghosszabb, legösszetettebb, legepicebb regénye került és ez a Téli mese volt. Természetesen a film megnézése előtt "végigszaladtam" a könyvön és TE. JÓ. ÉG. El sem tudom képzelni, hogy férhetett ennyi minden bele ebbe a történetbe. Rengeteg szereplőt ismerhetünk meg egy olyan világban, ahol nem létezik az idő, ahol csodák történnek és New York egy varázslatos hely. NE nézzétek meg a filmet, inkább olvassátok el a könyvet, mert egy hihetetlen élmény volt. Igen, néhol unalmas volt, de mégis, voltak benne nagyszerű részek és nagyon szép gondolatok. Aki egy kis kihívásra vágyik, az szerintem megpróbálkozhatna vele...

2. Ian McEwan: Atonement (Vágy és vezeklés)
Lehet, hogy valakinek meglepetést jelenthet az, hogy a Vágy és vezeklés CSAK második a listámon, tekintettel arra, hogy az egyik kedvenc történetemről van szó. Az egyik kedvenc filmadaptációm, egyszerűen csodálatos és fájdalmas és dühítő. Viszont az az egyetlen oka annak, hogy a könyv második lett, hogy hangoskönyvként hallgattam meg. Olvastam, de mégsem. Így kicsit olyan, mintha még mindig nem olvastam volna a könyvet, pedig igen, csak épp Josephine Bailey olvasta fel nekem. Természetesen a könyv és a film között van néhány eltérés, de szerintem egy nagyon jó adaptációt készítettek belőle. A könyv is annyira megmozgatta az érzelmeimet, mint a film, gyűlöltem Briony-t, aki még mindig a "legszívesebben megtépném" kategória első pozícióját foglalja el. Idén, ha úgy alakulnak a dolgok, megpróbálom elolvasni ténylegesen a könyvet, csak hogy teljes legyen az Atonement élmény.

1. Tahereh Mafi: Shatter Me (Ne érints) (Shatter Me #1)
Azt hiszem, senki sem fog azon csodálkozni, hogy az első helyet és 2014 legjobb könyve címet a Shatter Me kapja tőlem. Ez volt a legeslegjobb könyv, amit tavaly olvastam, egyszerűen imádtam az első oldalától egészen az utolsóig. Nem nagyon találtam benne hibát, úgy volt jó, ahogy volt. Tahereh Mafi stílusa egyedi és gyönyörű, a történet izgalmas, a szereplők pedig tökéletesen meg vannak formálva. A disztópia kategóriában messze ez a kedvenc könyvem, bőven megelőzve a Divergent trilógiát. Nagyon szeretném, hogyha többen elolvasnák, hiszen az első rész már rég megjelent magyarul, úgyhogy tessék elmenni a könyvesboltba, könyvtárba vagy valahonnan máshonnan megszerezni ezt a könyvet, mert legrosszabb esetben is kikapcsolódásnak remek ez a könyv. És #TeamAdam!

Gyorsan végére értünk a listának! Remélem Ti is össze tudnátok írni legalább 14 olyan könyvet, ami nagyon tetszett nektek a tavalyi évben. Bízom benne, hogy 2015-ben is sok jó könyvet olvasok majd és lesz miből megírnom Top 15 of 2015 bejegyzésemet... ;) Hogyha van mondandótok a listával kapcsolatban, bátran írjátok meg, esetleg osszátok meg velem a ti kedvenceiteket 2014-ből! Jó olvasást mindenkinek 2015-ben is!

A bejegyzés fejlécéhez használt kép forrása: Tumblr

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés