Tavaszi várólista | 2015

4/06/2015

Nem mondanám, hogy jó a kapcsolatom az olvasással mostanság. A polcok roskadoznak a sok olvasatlan könyvtől, mégse tudom rávenni magam arra, hogy olvassak. Azért pozitívan állok a dolgokhoz és készítettem egy tavaszi várólistát (noha már túl vagyunk a tavasz első hónapján). A következő könyveket már egy jó ideje el akarom olvasni és bízom benne, hogy legalább a felét el is fogom olvasni a következő két hónapban.


1. Tahereh Mafi: Ignite Me (Shatter Me #3)
Épp itt az ideje annak, hogy végre befejezzem a Shatter Me trilógiát. Azért húzom a befejezést, mert egyszerűen nem akarom, hogy vége legyen. Az első két részt nagyon szerettem és ha elolvasom az Ignite Me-t, akkor vége lesz és azt nem akarom... De muszáj lesz, mert már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a szereplők sorsa.

2. Melissa Landers: Elidegenítve (Alienated #1)
Így a tavasz közeledtével megjött a kedvem egy kis YA tini-alien románchoz. Nem mondom, hogy 100%, hogy elolvasom, de már jó ideje ott csücsül a várólistámon és szerintem ebben az időszakban lenne a legjobb, ha elolvasnám.

3. Oscar Wilde: Dorian Gray képmása
Egy oka van annak, hogy én a Dorian Gray képmását el akarom olvasni idén tavasszal és az az, hogy május 3-án kezdődik a Penny Dreadful második évada. Mivel ez az egyik könyv, amit feldolgoz a sorozat, gondoltam az elolvasásával hangolódnék a sorozat folytatására. Nemrég hozzájutottam az eredeti, cenzúrázatlan kiadáshoz, úgyhogy már tényleg csak arra vár a könyv, hogy levegyem a polcról.

4. E. Lockhart: We Were Liars
Tavaly még a csapból is a We Were Liars folyt. Akkor nem igazán keltette fel az érdeklődésemet, mivel mindenki titokzatosan csak annyit mondott róla, hogy ezt a könyvet úgy jó elolvasni, hogy előtte semmit sem tudsz róla. Hát ezzel aztán meg lehet győzni az embert... Aztán az egyik kollégám olvasta és azt mondta, hogy szerinte jó és hogy ha szeretném, akkor eladja nekem a könyvét. Én meg igent mondtam, mert csak úgy biztos nem rendeltem volna meg sehonnan se. Mivel elég rövid, szerintem egy vasárnap délután nekiülök, aztán majd meglátjuk, hogy tényleg annyira jó-e, mint ahogy azt annyian állítják.

5. Marie Lu: Champion - Bajnok (Legend #3)
Ha már elkezdtem a trilógiát, akkor illene be is fejeznem. Az első két rész tetszett, úgyhogy várom már, hogy elolvassam a harmadik részt, habár nem élvez akkora prioritást, mint a többi könyv ezen a listán. Ráadásul a második részt úgy zárta le Marie Lu, hogy fogalmam sincs, hogy a harmadik rész miről fog szólni, nem tudom, mit várjak tőle. De lehet, hogy épp emiatt lesz izgalmas a befejező kötet!

6. Susan Ee: Angelfall - Angyalok bukása (Penryn & the End of Days #1)
Már nagyon régóta szemezek ezzel a könyvvel és azért szeretném most elolvasni, mert a KMK tavaszra ígérte a második rész kiadását magyarul. És ha minden igaz, akkor a harmadik rész májusban jelenik meg angolul, úgyhogy nem kell majd annyit várni két rész között. A Goodreads szerint pedig már nem lesz több rész, tehát nem ötrészes sorozat lesz, hanem trilógia, úgyhogy igen, végre elkezdem ezt a sorozatot is.

7. Libba Bray: Lázadó angyalok (Gemma Doyle #2) / Látók (#The Diviners #1)
Már nagyon akarok egy Libba Bray könyvet olvasni. Két lehetőség is van: folytatni a Gemma Doyle trilógiát, amit még anno tavaly tavasszal kezdtem el olvasni vagy elkezdeni a The Diviners sorozatát, aminek a második része idén jelenik meg (angolul, természetesen). Még nem döntöttem el, hogy melyiket fogom olvasni, de biztos vagyok benne, hogy a két könyv közül valamelyiket tényleg elkezdem tavasszal.

8. John Green: Paper Towns
Idén nyáron jön ki a filmadaptációja a Paper Townsnak, úgyhogy illene előtte elolvasni a könyvet. Annyira azért nem vagyok motivált az olvasása kapcsán, mert elég vegyes dolgokat hallottam róla és igazából a film se keltette fel annyira az érdeklődésemet... Ennek ellenére adnék neki egy esélyt, mert kíváncsi vagyok John Green könyveire, ráadásul nem is túl hosszú, úgyhogy gyorsan el is tudnám olvasni.

9. Suzanne Collins: The Hunger Games (The Hunger Games #1)
Most aztán megleptem mindenkit, tudom! Én sem gondoltam, hogy valaha is felkerül a várólistámra Az Éhezők Viadala, de most végre megtörtént és tényleg elkezdem majd a trilógiát. A novemberi Mockingjay premierig pedig remélem be is fejezem majd mind a három könyvet!

10. Kiera Cass: The Heir (The Selection #4)
Csalok, mert ez a könyv még meg sem jelent, de májusban jön angolul és még az is elképzelhető, hogy magyarul is! Az biztos, hogy amint megkaparintom, el is olvasom, mert nagyon kíváncsi vagyok erre az új Párválasztó könyvre, noha már nem America lesz a főszereplő benne, hanem Illéa trónörökösei...

Ezeket szeretném elolvasni idén tavasszal. Mondjuk nem igazán szoktam figyelembe venni a várólistámat, de ezek tényleg azok a könyvek, amiket az elmúlt egy-két hónapban már terveztem a kezembe venni és elolvasni.
Ha van esetleg valami hozzáfűznivalótok, írjátok meg kommentben, esetleg azt, hogy érdemes-e elolvasni ezeket a könyveket vagy hogy épp ti mit szeretnétek olvasni idén tavasszal. Jó olvasást mindenkinek!

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés