Top 10 Tuesday #4

5/05/2015

10 könyv, amit valószínűleg soha nem fogok elolvasni

Engem is meglepetésként ért, hogy el kezdtem írni ezt a bejegyzést. Nem terveztem, hogy részt veszek az eheti Top 10 Keddben, de amikor megláttam a témát, megtetszett, úgyhogy íme!
Ha esetleg nem ismernétek a Top 10 Tuesdayt, akkor csak annyit kell tudni róla, hogy a The Broke and the Bookish blog rendezi meg minden kedden, különböző témákat vesézgetve. Ezen a héten azokról a könyvekről írok, amiket valószínűleg nem fogok elolvasni ebben az életben (sem).

1. E. L. James: A szürke ötven árnyalata (és társai)
Többet nem is fűznék hozzá...

2. James Dashner: Az útvesztő trilógia
Szerintem már említettem a blogon, hogy mennyire nem érdekel engem Az útvesztő trilógia. Még mielőtt felkapták volna a film miatt, itthon senki se foglalkozott vele, csak külföldi bloggerektől/vloggerektől hallottam elég vegyes értékeléseket. A legtöbben inkább negatívan nyilatkoztak a trilógiáról. Unalmas. Ez volt az, amit az esetek többségében hallottam róla. És egyáltalán nem akarok egy olyan sorozatba belekezdeni, ami egyre csak unalmasabb lesz... Majd megnézem a filmet, az legalább csak két órát vesz el az életemből.

3. Gayle Forman: Hová tűntél?
Arról is biztosan írtam már, hogy mennyire nem szerettem a Ha maradnékot. Egyszerűen kínszenvedést jelentett olvasni azt a könyvet, annyira untam, hogy legszívesebben átlapoztam volna a fél könyvet. Amikor befejeztem, már akkor tudtam, hogy soha az életben nem fogom elolvasni a folytatását. Minek, amikor már az elsőt se szerettem és egyáltalán nem érdekel, hogy mi lesz a szereplők sorsa? Viszont a Ha maradnék Gayle Forman többi regényétől is elvette a kedvem, úgyhogy nagy valószínűséggel azokat se fogom elolvasni.

4. J. K. Rowling könyvei
Haters gonna hate, de nem olvastam és nem is tervezem elolvasni a Harry Potter sorozatot, se Rowling többi regényét. Rám nem volt akkora hatással a Harry Potter, mint a többi korombelire, még a filmsorozatot se néztem végig, főleg azért, mert olyan irányba haladt a sztori, ami nekem egyáltalán nem jött be. Sajnálom, de én ebből kimaradnék!

5. William Golding: A Legyek Ura
Ezt a regényt még középsuliban kellett volna elolvasnom, de képtelen voltam rá. Órán amúgy is megnéztük a filmet és az végképp meggyőzött arról, hogy nagy ívben elkerüljem ezt a klasszikust. Nem akarok csúnyán fogalmazni, úgyhogy csak annyit mondok, hogy engem kikészített a sztori, ennyire még egy történet sem idegesített fel, mint ez. És köszönöm, nem kérek belőle repetát!


6. Magyar klasszikusok
Köszönöm iskola, hogy megutáltattad velem a klasszikusokat és a magyar irodalmat. Az irodalom órák okozta traumából még mindig nem épültem fel és lehet, hogy sosem fogok. Egyszerűen nem visz rá a lélek, hogy bármilyen magyar klasszikushoz nyúljak (sőt, ha úgy vesszük, még magyar kortárs művekhez se). A legjobban drága Jókai bácsival nem szeretnék egy levegőt szívni, de az egri csillagokra sem szeretnék még egyszer feltekinteni.

7. Cassandra Clare: A Végzet Ereklyéi sorozat
Tudjuk jól, hogy mekkora bukta volt a film, de ha nem lett volna az, még akkor sem hozta volna meg a kedvemet ahhoz, hogy elkezdjem ezt a sorozatot. Egyszerűen nem keltette fel az érdeklődésemet. Ha olvasnék bármit is Cassandra Clare-től, akkor az a Pokoli szerkezetek trilógia lenne, de az is csak azért, mert a múltban játszódik. Viszont a Shadowhunters tv sorozatra kíváncsi leszek, bízzunk benne, hogy azt nem kaszálják majd el.

8. George R.R. Martin: A tűz és jég dala sorozat
Mindenki imádja nem csak a könyveket, de a tv sorozatot is. Én még egyikkel sem kerültem közelebbi kapcsolatba és abban biztos vagyok, hogyha választanom kéne, hogy olvassam vagy nézzem, akkor inkább nézném. A könyvek túl hosszúk, túl kis betűsök, ráadásul egy seregnyi szereplő van bennük, akiknek a háromnegyed részét úgyse jegyezném meg. Nem, inkább valami másba fektetem be az energiámat és az időmet.

9. J. R. R. Tolkien művei
Ha valaki kínozni akarna, akkor csak rakja be valamelyik A Gyűrűk Ura filmet és voilá, máris elérte a célját. Az első filmet láttam, a másodikat már nem bírtam végignézni. Mégis miért kezdeném el a könyveket, amikor már a film se érdekelt? Áh nem... akkor már inkább a Trónok harca...

10. Jane Austen: Büszkeség és balítélet
Ez az a történet, ami már a könyökömön jön ki. Láttam a filmet és annyit beszélnek róla, hogy semmi pluszt nem tudna adni az, ha elolvasnám magát a regényt is. Persze nincs semmi bajom a sztorival, kedvelni kedvelem, de nekem úgy is teljes az életem, ha csak a Keira Knightley féle adaptációt nézem meg.

Ez volt az én listám. Ha van hozzáfűznivalótok, nyugodtan osszátok meg velem és bátran írjátok le a saját listátokat is. A következő bejegyzésig pedig mindenkinek jó olvasást!

Hasonló bejegyzések

4 megjegyzés

  1. Válaszok
    1. I'll always be on this type of lists... the people either read it or avoid it!

      Törlés
  2. Jajj tudom, hogy nem vágysz az ilyen kommentekre, de akkor is olyan jó dolgoktól fosztod meg magad :(
    mindenesetre a 7,8,9 valószínűleg az én hasonló listámon is szerepelne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom a jó dolgok alatt például a Fiftyre célzol... xD Áh, úgy érzem, megleszek nélkülük. :)

      Törlés