Wrap Up | 2015 január-március

5/03/2015 ,

Arra gondoltam, hogyha már ekkora nagy csend van a blogon, akkor valamit firkantok, esetleg egy kis összefoglalót arról, hogy miket olvastam az elmúlt hónapokban. Nem lesz egy hosszú bejegyzés, mivel az elmúlt időszakban nem igazán megy az olvasás. Sajnos idén csak fél tucatnyi könyvet olvastam el, ami szerintem egy könyvmoly számára tragikus mennyiség. Ebben a bejegyzésben azonban csak azokról a könyvekről lesz szó, amiket januárban, februárban és márciusban olvastam. Mivel blog téren se vagyok túl aktív, eddig bővebb értékelések se születtek ezekről a könyvekről, úgyhogy ebben a posztban írok pár szót róluk. Nézzük tehát a könyveket:

Tahereh Mafi: Unravel Me (Shatter Me #2)
Még tavaly december végén kezdtem el a Shatter Me trilógia második részét olvasni, de sajnos tavaly már nem sikerült befejeznem, ezért az már januárra csúszott át. Így lett az év első befejezett könyve az Unravel Me. Röviden és tömören annyit róla, hogy nagyon tetszett, voltak benne izgalmas részek, a szereplőket pedig jobban megismerhettük ebben a kötetben. A kedvencem egyértelműen Kenji lett, akit nem lehet nem imádni. A szerelmi háromszöget viszont nem nevezném a kedvencemnek, nem tetszett, ahogy alakultak a dolgok benne (lásd Chapter 62). Én személy szerint még mindig #TeamAdam vagyok, de majd meglátjuk, megváltozik-e a véleményem a harmadik kötetben. Tervezek egy hosszabb bejegyzést írni a trilógiáról, úgyhogy ha a következő pár hónapban nem írnám meg, nyugodtan zaklassatok miatta!

Marie Lu: Legend - Legenda (Legend #1)
Egészen belemélyedtem a disztópiákba, úgyhogy elkezdtem egy új sorozatot ebben a műfajban és az nem más volt, mint a Legend trilógia. Az első rész eleinte nem annyira fogott meg, a szereplőkkel nem szimpatizáltam túlságosan, noha a világ felépítése nagyon tetszett. Nem vagyok nagy rajongója a katonás sztoriknak, de ebben kifejezetten tetszett, hogy mekkora szerepe van a katonaságnak. A könyv második fele már jobban lekötött, lehet azért, mert a második felét egyhuzamban olvastam el. A szereplőkről annyit, hogy a két főszereplőt nem kedveltem meg annyira, a többi szereplő pedig egyszerűen nem érdekelt. A szerelmi szál szerintem túl hamar kialakult és túl nagy lángon égett már a kezdetek óta, úgyhogy szerintem az annyira nem volt hiteles. De a negatívumokat leszámítva kíváncsi voltam a történet folytatására...

Marie Lu: Prodigy - Született tehetség (Legend #2)
Természetesen a Legenda után el is kezdtem olvasni a második részt, a Prodigy-t. Nem tudom, miért, de egy fokkal jobban tetszett az első résznél. A történet teljes mértékben lekötötte a figyelmemet, nagyon kíváncsi voltam, hogyan alakul a cselekmény, a szereplők és a Köztársaság sorsa. A két főszereplő közül June-t sokkal jobban megkedveltem, mint Day-t, az előbbi részei jobban érdekeltek, mint amit a fiú mesélt. A romantikus szálhoz már úgy-ahogy hozzászoktam, de még mindig nem a kedvencem. Noha tetszett a sztori, nem tudom, hogy mikor fogom elolvasni a harmadik részt, mivel Marie Lu több fő cselekményszálat is lezárt, így egyrészt nem tudom, mire számítsak az utolsó kötetben, másrészt egy kicsit el is vesztettem az érdeklődést a trilógia befejezését illetően.

David R. Gillham: Asszonyok városa
Szerintem ez volt eddig az egyik legjobb könyv, amit idén olvastam. Egy Berlinben játszódó második világháborús történetről van szó. Ez az a tipikus regény, ahol nem a történet a fontos, hanem a szereplők, az ő jellemük és fejlődésük. Nagyon megkedveltem őket, főleg a főszereplőt, Sigridet. Az "erős, független nő" jelzővel szerintem jól lehetne jellemezni őt. Ezenkívül szerettem a humorát, a pimasz megjegyzéseit. Nagyon tetszett még az is, hogy a nők szemszögéből láthatjuk a háborút, hogy milyen férfiak nélkül az életük és hogy mennyire bizalmatlanok voltak a másikkal. Aki szereti a háborús történeteket vagy csak érdeklődik a múlt iránt, hogy hogyan éltek akkor az emberek, akkor nyugodtan a kezébe veheti ezt a könyvet, mert szerintem tetszeni fog neki.

Tahereh Mafi: Unite Me (Shatter Me #1,5&2,5)
Még tavaly augusztusban olvastam el a Unite Me első novelláját, a Destroy Me-t, amiben Warnert ismerhetjük meg jobban. Főleg azért tetszett ez a novella, mert beleláthatunk a fiú fejébe és talán megértjük, hogy mit és miért tett/tesz. Nagyon érdekes szereplő, úgyhogy az első kötet elolvasása után érdemes ezt a novellát is a kézbe venni.
A másik novella a Fracture Me, amiben a másik férfi főszereplő szemszögéből láthatjuk a történetet. Azt kell, hogy mondjam, hogy ez annyira nem tetszett, mint a másik novella. Nem adott annyi pluszt a sztorihoz, mint a másik, sok olyan rész volt benne, amit már az Unravel Me-ben is olvashattunk. Adam is elég érdekesen viselkedett, néha nem értettem a hirtelen változásokat az értékrendjében és az érzelmeiben. De ettől még tetszett és a vége még jobban felkeltette az érdeklődésemet a befejező rész iránt.

Ezek voltak hát a könyvek, amiket három hónap alatt elolvastam. A következő hónapokban próbálom összeszedni magam, mert ha így haladok, csúnyán el fogom bukni az idei Goodreads kihívásomat.
Hogyha szeretnétek valamelyik könyvről bővebben olvasni, akkor szóljatok bátran, mert szívesen írok róluk. De ha esetleg nektek van valami mondanivalótok a fent említett könyvekkel kapcsolatban, várom a hozzászólásaitokat! Jó olvasást mindenkinek!

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés