Top 10 Tuesday #5

6/02/2015

10 könyv, amiből szeretném, ha készülne film vagy tv sorozat

Yay, ismét eljött egy Top 10 Kedd! Ezen a héten a The Broke and the Bookish blog egy nagyon jó kis témát választott: ki kell választani 10 könyvet, amikből szeretnénk, hogyha film vagy tv sorozat készülne. Először azt hittem, hogy egyszerű lesz, de ahogy végignéztem az olvasmánylistámat, rá kellett jönnöm, hogy rengeteg könyvből, amit már olvastam, készült vagy épp készülőben van film. De azért sikerült összeszednem azt a tízet!

1. Theresa Révay: Párizs fehér fényei
Film/tv sorozat
Tegye fel a kezét, aki meglepődött ezen a válaszomon! Igen, gondoltam, hogy senki. Természetesen nem mindig sül el jól, hogyha az ember kedvenc könyvéből film vagy sorozat készül, de hogyha mégis jól megcsinálják, akkor a legcsodálatosabb dolog történik meg a világon: a kedvenc történeted és a kedvenc szereplőid megelevenednek és többé már nem csak a képzeletedben élnek.
Szerintem a legjobb az lenne, hogyha a Párizs fehér fényeiből egy minisorozat készülne, hiszen egy elég vaskos könyvről van szó, ami közel harminc évet foglal magába. Szerintem egy minisorozat vissza tudná adni hitelesen a történetet.

2. Katherine Applegate: Szívzűrök sorozat
Film/tv sorozat
Nem vagyok annyira oda a tinisztorikért, de ezek voltak a kedvenc könyveim még tinédzser koromban és annyira jó a sztori, hogy szerintem remek sorozat válna belőle. Tökéletes tinidráma, ami kicsit guilty pleasure lenne így majd' 22 éves fejjel. De kit érdekel?

3. Susan Ee: Angelfall - Angyalok bukása
Film/tv sorozat
Annyira  epic lenne, hogyha az Angelfallból sorozatot készítenének. Tervben volt egy filmadaptáció még az első könyv megjelenése után, de azóta semmi infó nincs erről a projektről, úgyhogy mondhatjuk, hogy ez a terv befellegzett. De szerintem ha valamelyik tv csatorna megvenné a jogait, elég jó kis sorozatot lehetne belőle csinálni. Amíg ez nem válik valóra, marad nekünk a Dominion...

4. Kendare Blake: Vérbe öltözött Anna
Film/tv sorozat
Noha tetszett a könyv, talán sorozatként jobban tetszene. Amikor beugrott ez az ötlet, egyből a Teen Wolfra gondoltam (nem tudom, miért, talán láttam két részt a sorozatból), mert szerintem egy ahhoz hasonló hangulatú sorozatot lehetne belőle csinálni. Éljenek a tini paranormális sorozatok!

5. Maggie Stiefvater: The Raven Boys - A hollófiúk
Film/tv sorozat
Maradunk a tiniknek szóló sorozatoknál és a következő választásom a The Raven Boys. Nemrég beleolvastam és ameddig eljutottam benne, az nagyon tetszett. Én ezt is inkább sorozatnak tudnám elképzelni, mint filmnek. Meg amúgy is, a legtöbb sorozat, amit nézek/tem, mind paranormális volt és szükségem van még több ilyenre, mert mostanában semmi jó új sorozat nem kezdődik ebben a műfajban.

6. Colin McAdam: Fall
Film/tv sorozat
Ez volt az a könyv, ami nagyon érdekelt és nagyon szerettem volna szeretni, de egyszerűen nem volt elég jó. Viszont el tudnám képzelni ezt egy nagyon jó filmnek. Ha a megfelelő rendező kezébe kerülne és hasonlóan meg tudná csinálni, mint a könyvet, csak mondjuk egy kicsit jobban, kevésbé unalmasnak, akkor ebből egy nagyon jó thriller lehetne!

7. Cat Clarke: Entangled - Összekuszálva
Film/tv sorozat
Meglepő módon nagy kedvencem volt tavaly ez a könyv. Én csakis indie filmként tudnám elképzelni, sok jó zenével. Mondjuk az Ethan-ös jeleneteknek nincs annyira indie feelingjük, de itt is, mint a Fallnál, egy jó rendező csodákra lehet képes.

8. David R. Gillham: Asszonyok városa
Film/tv sorozat
Sajnálom, de nem tudok ellenállni a jó világháborús történeteknek. A PFF-et sorozatnak szavaztam meg, viszont az Asszonyok városát én inkább filmként tudnám elképzelni. Az alaptörténet szerintem nagyon jó és le lehetne úgy rövidíteni, hogy beleférjen mondjuk két órába. Amit jelen pillanatban a fejemben látok, azt szívesen látnám a filmvásznon is. Lehet, hogy el kéne mennem rendezőnek...

9. Libba Bray: Rettentő gyönyörűség
Film/tv sorozat
Kezdek kifogyni az ötletekből, úgyhogy muszáj volt bevetnem ezt a mentőövet. A Rettentő gyönyörűséget nagyon szerettem, de nem feltétlenül szeretném, hogyha bármiféle adaptáció készülne belőle. DE mivel szükségem van még két könyvre, ezért egye fene, azért ha mégis készülne belőle film, akkor azt szívesen megnézném.

10. Mary Hooper: Édességek kicsiny boltja
Film/tv sorozat
Igazából nem tudom, hogy mennyire lehetne jó filmet forgatni ebből a könyvből. Én nagyon szeretem, az egyik kedvenc könyvem már régóta, de nem hiszem, hogy ez az adaptáció bekerülne a mozikba. Szerintem csak a tv adná kikapcsolódásként vasárnap délután. De attól én megnézném, nem is egyszer!

Ezután a poszt után tényleg komolyan el fogok gondolkozni azon, hogy rendező leszek... annyi jó ötletem lenne... hmmm... De amíg ez nem valósul meg, addig imádkozom, hogy a nagyok megfogadják a tanácsaimat és elkészítsék helyettem is a nagyszerű filmeket és tv sorozatok a fent említett könyvekből.
A következő Top 10 Keddig pedig még várni kell, addig is osszátok meg a véleményeteket, hogy ti milyen könyveket szeretnétek látni a filmvásznon vagy esetleg a tv képernyőjén. És természetesen jó olvasást mindenkinek!

Hasonló bejegyzések

2 megjegyzés