Joey Graceffa: In Real Life

7/19/2015 , , , ,


Mostanában nagy népszerűségnek örvend a könyvírás a nagyobb YouTube személyiségek körében. A népszerűbb vloggerek nagyrésze írt egy könyvet (vagy legalább a nevét adta hozzá) az elmúlt egy év során, mint például Grace Helbig, Zoella, Pointlessblog és még sorolhatnám. Hogy őszinte legyek, nem nagyon hozott lázba egyikük könyve se, főleg azoké, akik csak a nevüket adták az adott regényhez/könyvhöz. Viszont minden megváltozott, amikor Joey Graceffa bejelentette, hogy május 19-én megjelenik a memoárja, az In Real Life. Akkor, abban a pillanatban tudtam, hogy ebben az egy esetben kivételt teszek majd...

Gondolom most azt kérdezitek magatokban, hogy mégis ki a fene ez a Joey Graceffa? Mint már említettem, egy YouTube vloggerről van szó. Idén töltötte be a huszonnegyedik életévét és Los Angelesben él, ahol nyomon követhetjük az életét napi vlogjai által. A fő csatornájára több, mint négymillióan iratkoztak már fel, de amellett van egy videojátékos csatornája is, ahová főleg Minecraftos videókat tölt fel. Producere és szereplője is volt a Storytellers című online sorozatnak is és részt vett a The Amazing Race című reality műsorban is. És ezek mellett még énekelni is tud! De ahhoz, hogy igazán megismerjétek, nézzetek bele egy-két videójába vagy olvassátok el a könyvét!

Forrás: Tumblr
Joey az egyik kedvenc, hacsak nem A kedvenc vloggerem. Biztos vagyok benne, hogy a Minecraft videói 90%-át láttam már és ki nem hagynék egy napot se a napi vlogja nélkül. Habár nem mindig volt ez így. Talán két éve, hogy elkezdtem igazi YouTube videókat nézni. Úgy értem, hogy rendes vloggerek videóit, nem cuki cicákat és a kedvenc zenészeim új klipjeit. Amikor először összetalálkoztam Joey-val, nem volt túl szimpatikus. Kicsit irritáló volt a stílusa, úgyhogy próbáltam minél messzebbre elkerülni a videóit. Viszont a sok collabnak köszönhetően akaratlanul is belebotlottam a személyébe. Egy idő után pedig valamilyen rejtélyes módon elkezdtem nézni a videóit és szép lassan napi rutinnak számított az, hogy Joey vlogját vagy gaming videóját néztem. Most pedig kijelenthetem, hogy a könyvét is elolvastam.

Kezdjük ott, hogy 100%-ig biztos vagyok abban, hogy ezt a könyvet tényleg ő írta. Nemcsak azért gondolom ezt, mert személyes témákról ír, hanem a stílus is árulkodik erről. Szerintem már több száz videót láttam tőle, így elég jól ismerem a beszédstílusát, tudom, hogy milyen szavakat és kifejezéseket szokott használni és amikor a könyvet olvastam, szinte az volt az érzésem, mintha ő beszélne a fejemben. Tudom, hogy ez gonoszul hangzik, de nem gondoltam volna, hogy ilyen jól megírja majd a történetét. De sikerült neki!

Joey a kamera előtt éli az életét, nyomon követhetjük a mindennapjait, tisztában vagyunk az élete egy részével, azzal, amit megmutat nekünk. De természetesen mindenkinél van egy határ, ameddig hagyja, hogy az emberek bepillantást nyerjenek a magánéletébe. Én pont arra a részre voltam kíváncsi, ami emögött a határ mögött van, mert egy-egy elejtett mondattöredék vagy történet felkeltette a figyelmemet például Joey múltjára. Ebben a memoárban pedig rengeteg olyan személyes dolgot olvashattam róla, amikre már régóta kíváncsi voltam.
Forrás: Tumblr
A könyv a kezdetektől, tehát gyerekkorától egészen a Storytellers korszakig mutatja be Joey életét. Ami korántsem volt rózsás. Mesél a diszlexiáról, arról, hogy mennyire lányos volt mindig is a viselkedése, a barátok hiányáról, a magányról. Később többet megtudhatunk édesanyjáról és az alkoholizmusról, az autista kisöccséről, a tinédzserkori dilemmákról, az egyetemi tapasztalatairól és természetesen a videókészítés iránti lelkesedéséről és a hirtelen jött hírnévről. Tetszett, hogy nemcsak sablonosan mesélt az életéről, hogy mikor mit csinált, hanem különböző történeteket is megosztott egy-egy témával kapcsolatban. Ráadásul minden fejezet végén vannak kis jegyzetek, ahol a fejezethez kapcsolódó hasznos információkat vagy esetleg listákat olvashatunk a kedvenc dolgairól.

A memoár legfontosabb része viszont mindenképp az, hogy Joey végre elfogadta önmagát, azt, aki és végre felvállalta, hogy meleg. Igaz, ami igaz, lehetett sejteni azelőtt is, de ez a kérdés mindig nyitott volt a rajongók körében. Vajon Joey meleg vagy sem? A tizennegyedik fejezet címe Suprise! ("Meglepetés!") és csupán egy mondatból áll az egész: "I'm gay." ("Meleg vagyok."). Ezután következtek azok a részek Joey életéből, amikről csak a hozzá közelálló emberek (család, barátok) tudtak és teljesen más oldaláról ismerhettük meg őt, mivel azelőtt a vlogjaiba egyáltalán nem vonta be a szerelmi életét. Bár én azt mondom, hogy szerintem így sem osztott meg sok mindent, de ez teljesen érthető, hiszen ez már tényleg az ő magánügye.


Összességében én nagyon inspirálónak találtam a memoárját, kicsit olyan "feel good" könyv lett a szememben. Amikor azt látod, hogy egy olyan ember, mint Joey, akinek rengeteg problémával kellett megküzdenie élete során eljut oda, ahová eljutott, az szerintem mindenki számára motiváló lehet. Rám mindenesetre ilyen hatást gyakorolt. Mindenkinek, így nekem is megvannak a magam bajai, de miután befejeztem az In Real Life-ot, egyszerűen jobban éreztem magam az életemmel kapcsolatban, főleg az egyetemmel foglalkozó fejezet után. Szerintem mindenki találna benne valamit, amivel tudna azonosulni. Joey közönsége főleg tinédzserekből áll, akik tudjuk nagyon jól, hogy egy elég nehéz korszakon mennek keresztül és szerintem ez a memoár sokat segíthet ezeknek a fiataloknak. A könyv fő üzenete az, hogy légy önmagad és fogadd el magad olyannak, amilyen vagy, ami a legfontosabb dolog, amit meg kell, hogy tanuljon az ember tinédzserkorában.

Igazából azoknak tudnám igazán ajánlani, akik valamilyen szinten már ismerik őt vagy legalább tisztában vannak a YouTube világával, nekik lehet igazán érdekes ez a könyv. Természetesen aki kedvet kapott esetleg ahhoz, hogy belenézzen egy-két videójába vagy csak szimplán érdekesnek találja Joey személyiségét, akkor azt csak bátorítani tudom, hogy adjon egy esélyt ennek a könyvnek is, mert szerintem nagyon is megéri elolvasni!

Joey Graceffa: In Real Life
Kiadó: Keywords Press
Kiadás éve: 2015
ISBN: 9781476794303
Oldalszám: 257

"You have the power and control to be whatever you want to be, no matter where you start in life."


A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: joeygraceffa.com

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés