Reader Problems Tag

7/21/2015

Ez a szerencsétlen bejegyzés már hónapok óta ott csücsült a piszkozatok között és most végre előástam onnan, megszerkesztettem és közzétettem. Anno, amikor BookTube-on megjelent ez a tag, rögtön le is fordítottam, majd később beszivárgott a blogger szférába is és most az egyszer meg is jelöltek, hogy készítsem el. Ez a nagylelkű leányzó pedig Tekla volt, úgyhogy köszönöm, köszönöm, így utólag is!

1. Van vagy húszezer könyv a várólistádon... Hogy a fenébe döntöd el, hogy mégis mit olvasol legközelebb?
A legjobban a hangulatom befolyásolja, hogy épp mit olvasok. Többször előfordult már, hogy volt egy könyv, amit NAGYON-NAGYON el akartam olvasni, majd amikor végre eljutottam odáig, hogy elolvasom, egyszerűen nem volt hozzá kedvem. Szóval nálam ez hangulat kérdése.

2. Már elolvastad a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik. Mit teszel: félbehagyod vagy kitartasz és befejezed?
A hangsúly itt azon van, hogy eljutottam a könyv FELÉIG. Ha már annyit elolvastam a könyvből, akkor biztos, hogy nem fogom abbahagyni. Mert ha addig eljutottam, akkor az azt jelenti, hogy valami mégis megfogott a könyvben és bízom benne, hogy talán a második fele jobban tetszik majd. De ha egy könyv már az első 50-100 oldalon nagyon nem tetszik, akkor biztos, hogy nem folytatom.

Forrás: Tumblr
3. Közeledik az év vége és te oly közel, de mégis oly távol állsz a Goodreads kihívásod teljesítésétől. Megpróbálsz felzárkózni és ha igen, hogyan?
Az elmúlt három évben mindig sikerült teljesítenem azt a könyvmennyiséget, amit el akartam olvasni. Ha esetleg idén nem ez lenne a helyzet, hanem mondjuk négy-öt könyvvel lennék lemaradva, akkor talán megpróbálnék rövid, 100-200 oldalas könyveket olvasni, esetleg mangákat. Ha tíz könyv lenne a lemaradásom, akkor hagynám a fenébe, mert úgysem lenne időm arra, hogy elolvassak tíz könyvet decemberben...

4. A kedvenc sorozatod könyvei nem illenek egymáshoz. Hogyan birkózol meg ezzel a problémával?
Nem csinálok belőle nagy ügyet. Mondjuk kicsit fáj, hogy a Shatter Me trilógiám nem eltér egymástól, mert az Ignite Me magasabb és szélesebb a többi kötetnél. De például az Across the Universe trilógiát valószínűleg más-más kiadásban fogom megvenni a hülye borítóváltoztatások miatt. Ha már megveszem a könyveket, akkor nézzenek ki jól, külön-külön!

5. Mindenki, de tényleg mindenki szeret egy könyvet, neked viszont nem tetszett. Kivel szövetkezel, hogy megoszthasd az ellentétes érzéseidet?
Ilyenkor szoktam felmenni Molyra vagy Goodreadsre és elolvasom a hasonló csillagozású értékeléseket és attól mindig sokkal jobban érzem magam. Másrészt írok róla itt egy bejegyzést, írok róla Twitteren és reménykedem, hogy lesz valaki, aki annyira nem szerette azt a könyvet, mint én (Ha maradnék antifanok jelentkezzenek!).

6. Nyilvános helyen olvasol egy könyvet és rád tör a sírhatnék. Hogyan reagálsz?
Becsukom a könyvet és próbálok nem rá gondolni. A legjobb példa erre, amikor A hűségest olvastam a buszon és pont a végén jártam és megtörtént AZ a bizonyos dolog és... éreztem, hogy ha még egy szót elolvasok belőle, akkor kitör belőlem a sírógörcs. Ha nem ült volna mellettem senki, akkor lehet, hogy eltakartam volna az arcomat és hüppögök egy kicsit, de nem így történt, úgyhogy becsuktam a könyvet, próbáltam túltenni magam a megrázkódtatáson és ebédszünetben befejeztem, már lenyugodva.

7. Egy kedvenc könyved folytatása épp most jelent meg, viszont teljesen elfelejtetted, hogy mi történt az előző részben. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy kihagyod és belekezdesz az új részbe? Esetleg megkeresed az előző könyv összefoglalóját? Vagy csak sírsz a frusztráció miatt?
Attól függ! Ha tényleg nem emlékszem semmire, akkor újraolvasom, de ha a legfontosabb dolgok megmaradtak, akkor simán folytatom az új résszel. Mondjuk ha esetleg írtam róla értékelést, akkor azt is újraolvasom, hátha segít a visszaemlékezésben. De legtöbbször belefogok az új részbe és imádkozom, hogy értsem, mi történik!

Forrás: Tumblr
8. Nem akarod, hogy BÁRKI is kölcsönkérjen tőled egy könyvet. Hogyan mondasz nekik udvariasan nemet, amikor megkérdeznek?
Úgy, hogy "NEM!". Nem vagyok egy szívbajos ember, kerek-perec megmondom, hogy nem adom oda a könyvemet. Persze van néhány nagyon kivételes ember, akinek kölcsön merek adni könyveket, de a többi ember szerezze meg máshonnan a könyvet. Nem vagyok én könyvtár!

9. Az előző hónap folyamán legalább öt könyvet elkezdtél, de rögtön le is raktad őket? Hogyan kezeled ezt az olvasási válságot?
Sehogy! Az a baj, hogy ha nem megy az olvasás, akkor azt nem kell erőltetni. Egyszerűen nem tudok vele mit kezdeni, úgyhogy egyszerűen nem olvasok vagy nagyon rövid, 100-200 oldalas könyveket veszek a kezembe, hátha azokon sikerül átrágnom magam.

10. Rengeteg új könyv jelenik meg, amiket nagyon el szeretnél olvasni. Végül mennyit vásárolsz meg belőlük?
Könyvtől függ. Ha az egy sorozat folytatása, akkor biztos, hogy előbb-utóbb megvásárolom. A többi könyv esetén mérlegelek, hogy mennyire is érdekel az adott könyv. Ha nagyon, akkor megveszem, ha nem annyira, akkor megpróbálom kölcsönkérni valakitől vagy kiveszem a könyvtárból, stb.

11. Miután megvetted a hőn áhított könyveket, mennyi időt töltenek a könyvespolcon, mielőtt ténylegesen elolvasnád őket?
Változó. Nagyon ritka, ha egy könyvet azonnal el is kezdek olvasni. Általában pár hetet/hónapot elidőznek a könyvespolcon, mire rászánom magam az elolvasásukra. Tudom, nem szép dolog, de a lényeg az, hogy egyszer úgyis elolvasom őket.

Ez volt tehát a Reader Problems Tag, remélem tetszett. Én nem jelölök ki senkit se arra, hogy megcsinálja, mert anno szerintem aki tehette, az megtette. Úgyhogy már csak annyi maradt, hogy jó olvasást kívánjak mindenkinek!

A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: Tumblr

Hasonló bejegyzések

3 megjegyzés

  1. Üdv! Nagyon tetszik ez a tag, és a válaszaiddal is tudtam nagyjából azonosulni. Például ha eljutottam egy könyv feléig, annak tényleg oka van, és már nem hagynám abba. Ha lehetséges, szeretném én is kitölteni a taget, természetesen belinkelem a blogod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, nyugodtan töltsd ki, kíváncsi vagyok a te válaszaidra is! :)

      Törlés
    2. Köszönöm, holnap ki is töltöm :)

      Törlés