Őszi várólista | 2015

9/28/2015

Tavasszal már csináltam egy várólistát, amihez nem igazán tartottam magam. Talán egy-két könyvet sikerült elolvasnom arról a listáról, ezért a nyárra nem is terveztem új listát. De most, hogy elérkezett az ősz, közeleg az év vége, fel kéne egy kicsit pörgetnem az olvasást, úgyhogy összegyűjtöttem néhány könyvet, amit nagyon el szeretnék olvasni még az idén.

1. Anonymus: A Woman in Berlin
Ez az a könyv, ami a vásólistám legelső helyén szerepel, amiatt, mert (ha minden jól alakul) októberben pár napot Berlinben fogok tölteni. Azt tervezem, hogy az ottlétem alatt vagy a repülőn ezt fogom olvasni. Második világháborús történet, úgyhogy ez lesz a tökéletes olvasmány az ott-tartózkodásom során. Ráadásul most jöttem csak rá, hogy a filmadaptációját már régóta meg akarom nézni, úgyhogy lehet, hogy amint befejezem, arra is sort kerítek!

2. Kim Wilkins: The Autumn Castle (Europa #1)
Amikor a könyvesboltban random leveszel egy könyvet a polcról és már az első három szó láttán tudod, hogy ezt a sors akarta így. A The Autumn Castle egy paranormális/urban fantasy regény, ami hol máshol játszódni, mint Berlinben. Októberben amúgy is szeretek belemélyedni ebbe a műfajba Halloween miatt és úgy, hogy az említett városban tölthetek majd pár napot... ennél tökéletesebb olvasmányt nem is találhattam volna!

3. Maggie Stiefvater: The Raven Boys (The Raven Cycle #1)
Haladjunk tovább a paranormális műfajban... A The Raven Boys-t nyáron már elkezdtem olvasni, de ez az a könyv, amihez nekem szükségem van egy szótárra és a szótárazós olvasás engem eléggé stresszel, ezért nyáron talán negyven oldalig jutottam benne. De most szeretném újrakezdeni, mert az a negyven oldal, amit elolvastam, nagyon tetszett. Ráadásul a sorozat eddig megjelent könyvei mind megvannak, úgyhogy ha tetszeni fog, akkor rögtön folytathatom is a sorozatot a The Dream Thieves-zel.

4. Kendare Blake: A rémálmok lánya (Vérbe öltözött Anna #2)
Tavaly a Vérbe öltözött Anna után nem sokkal nekikezdtem A rémálmok lányának is, viszont pár oldal után letettem, mert akkor épp másra vágytam. Viszont kíváncsi vagyok, hogy mi történt Annával és hogy miképp alakul a többi szereplő sorsa. Tény, hogy volt egy-két problémám az első résszel, de nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra!

5. Egy Neil Gaiman regény
Nincs jobb halloweeni olvasmány, mint egy Neil Gaiman regény. Már elég rég olvastam tőle bármit is, ezért szeretnék sort keríteni rá a közeljövőben. Ráadásul részt vettem a Bookstation könyvklubján, ahol a témája a Csillagpor és A temető könyve, így plusz motivációt is kaptam hozzá. A legesélyesebb a Coraline, mert annak már láttam a filmadaptációját és az nagyon tetszett.

6. Első világháborús regény
Az első világháborús kiállítástól, amin még augusztusban voltam, kedvet kaptam az első világháborús sztorikhoz. Több esélyes is van, de nem tudom, hogy melyikhez nyúljak először. Ott van a Poppy, ami ráadásul YA és már régóta nem olvastam ifjúsági történelmi regényt. De a Fekete madarak árnyékában és természetesen a Madárdal is ott van az esélyesek között. Majd meglátom!

7. Suzanne Collins: The Hunger Games (The Hunger Games #1)
Szerintem mindenki sejtheti, hogy miért is akarom elkezdeni Az éhezők viadala trilógiát. Ha esetleg valaki nem tudná, novemberben jön ki az utolsó Hunger Games film, a Mockingjay második része és a film előtt szeretném elolvasni legalább az első részt, hangolódásképp.

8. Shane Dawson: I Hate Myselfie
Már kínosnak érzem, hogy még nem olvastam el ezt a könyvet. Shane Dawson az egyik kedvenc YouTuberem és már tényleg ideje lett volna, hogy nekikezdjek a memoárjának. Nagyon szeretem a stílusát, a humorát és amit olvastam a könyvéből, az nagyon tetszett. Mondjuk lehet, hogy inkább hangoskönyvként kéne meghallgatnom, mert sokkal érdekesebb lenne, hogyha az ő előadásában ismerném meg a történetét.

9. Virginia Bergin: The Rain (The Rain #1)
Még a könyvhéten vettem meg ezt a könyvet, kicsit impulzus vásárlás volt. Hallottam már róla, főleg a második részéről, amiről azt mondják nagyon jó lett. YA posztapokaliptikus regény, ahol az eső megöl téged. Mikor olvasnám el ezt a könyvet, ha nem ősszel?!

10. Marissa Meyer: Cinder (The Lunar Chronicles #1)
Nem terveztem, hogy mostanában elolvasom ezt a könyvet, aztán egy nap, pontosabban éjszaka, azt álmodtam, hogy ezt a könyvet olvasom. Nem tudom, honnan jött ez az álom, de egy biztos: kedvet kaptam ahhoz, hogy elkezdjem ezt a sorozatot. A december környéke pedig mindig előhozza bennem a nosztalgikus érzéseket, a gyerekkort, a karácsonyt, úgyhogy egy tündérmese feldolgozás tökéletes választás lenne!

Azt természetesen nem ígérem, hogy tényleg el fogom olvasni az összes könyvet a listáról, de ha a felét sikerülne, akkor azzal elégedett lennék.
Nyugodtan írjátok meg, hogy Ti mit szeretnétek olvasni idén ősszel, esetleg ha olvastátok a fent említett könyveket, mondjátok el róluk a véleményeteket. A legközelebbi bejegyzésig pedig mindenkinek jó olvasást!

A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: on-my-pages

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés