Falling Into Autumn Book Tag

11/08/2015

Megfogadtam, hogy több évszakos book taget nem csinálok, mert ha jól emlékszem, akkor az összes évszakot ellőttem már és nem szeretem ismételni önmagam. Viszont a minap láttam egy nagyon ígéretesnek tűnő taget Grace BookTube csatornáján ééés... úgy döntöttem, hogy most az egyszer kivételt teszek. A tag megálmodója ohhthatskellie volt, engem nem jelölt meg senki sem, hogy elkészítsem, deeee... ez most senkit se érdekel. :)
Mivel a kérdések bizonyos jelenetekre kérdeznek rá, ezért a bejegyzés tartalmazhat spoilereket. Természetesen próbálok majd nagyon óvatosan fogalmazni, de azért vigyázzatok olvasás közben!

1. Lehulló falevelek: Egy élénk és részletesen leírt jelenet
Theresa Révay: Párizs fehér fényei
Csalhatnék és mondhatnám, hogy az egész könyvet választom, mert mindkét alkalommal, amikor ezt a regényt olvastam, olyan volt, mintha egy film lett volna a fejemben, annyira jól írta meg az írónő a jeleneteket. De ha választanom kéne egyet, akkor az a tűzijátékos jelenet lenne. A helyszín, a fények, a színek, a hangok, annyira elevenek voltak a fejemben. Viszont rengeteg ehhez hasonló rész van a regényben és tényleg bármelyiket választhattam volna.

2. Tökfaragás: Egy mókával teli jelenet
John Green: Paper Towns (Papírvárosok)
Igazából egy jelenet sorozatot választottam ehhez a ponthoz. Nagyon szerettem azt a részt a könyvben, amikor Margo és Quentin bosszút álltak a többieken. Nemcsak ők, hanem én is jól szórakoztam olvasás közben.

3. Forró tea/kávé: Egy szívmelengető jelenet
Mark Helprin: Téli mese
Talán ez az egyik örök kedvenc jelenetem az irodalomból! Ez nem más, mint Christiana és Asbury megismerkedése és kapcsolatának alakulása. Az a pár oldal annyira édes volt és miközben olvastam, az járt a fejemben, hogy ez mennyire "awwwww". Sajnálom, jobban nem tudom kifejezni magam. Romantikus, aranyos és ááááá, nagyon cuki.

Forrás: Tumblr
4. Hideg, csípős őszi levegő: Egy jelenet, amibe még a csontjaid is beleremegnek
Susan Ee: Penryn and the End of Days trilógia
Nem vagyok egy nagy horror rajongó, mert elég ijedős vagyok, ezért kerülöm ezt a műfajt. Azonban elkerülhetetlen, hogy bele ne fussak egy-egy félelmetesebb jelentbe egy könyvben. Nem igazán rémlik, hogy valaha is volt olyan jelenet, amitől tényleg megijedtem volna. Inkább olyanok voltak, amik gyomorforgatóak voltak és azért rázott a hideg. Ez többször is előfordult a Penryn and the End of Days trilógia olvasása közben, úgyhogy legyen ez a válaszom.

5. Tök pite: Egy felejthetetlen jelenet
John Green: Csillagainkban a hiba
Az emlékezetes jelenetek mindig spoileresek, úgyhogy akármennyire szerettem volna elkerülni őket, most sajnos nem tudom. Ezért aki nem olvasta/látta még a Csillagainkban a hibát, az hagyja ki ezt a pontot!
Az a jelenet, ami a legjobban megmaradt bennem, az az előtemetés volt. Annál a résznél kezdődik nálam a sírás, mert annyira szívbemarkoló és szomorú és... ahhh...

6. Túlméretezett, bolyhos pulóver: Egy jelenet, ami annyira kínos volt, hogy legszívesebben elbújtál volna
Veronica Roth: A beavatott
Ez a jelenet nem került be a filmbe és talán jobb is. Ha ez velem történt volna, akkor inkább belevetettem volna magam a szakadékba a megalázottságtól. Peter és a törölköző esetéről beszélek. Már nem emlékszem, hogy pontosan hogy történt, de arra emlékszem, hogy nagyon megsajnáltam az áldozatot... Tudom, nagyon titokzatos vagyok, de akik olvasták a könyvet, azok biztos emlékeznek erre a jelenetre.

7. Halloween: Kedvenc őszi emléked
Mondhatnám az októberi berlini utazásomat, deee... nem. Inkább visszamegyek egészen a gyerekkoromig és nem egy emléket választok, hanem egy ünnepet. Én mindig is szerettem Mindenszentek napját és gyerekként imádtam, amikor elmentünk a temetőkbe gyertyát gyújtani. Mindig olyan különös hangulata volt az egésznek, olyan varázslatos. Bevallom, imádtam mindent, aminek köze volt a varázslathoz, a boszorkányokhoz, tündérekhez, szellemekhez és még sorolhatnám. Így a Mindenszenteknek is nagy jelentősége volt az életemben. Fura voltam, tudom... :")

Itt a vége, fuss el véle. Ha bárki el szeretné készíteni a taget, nincs neki semmi akadálya, hajrá! :) Hogyha tényleg megcsináljátok, akkor küldjétek el nekem valahol, kíváncsi vagyok mindenkinek a válaszára. A legközelebbi bejegyzésig pedig mindenkinek jó olvasást kívánok!

A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: Flickr

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés