Filmelőzetes: Allegiant (2016)

11/16/2015 , ,


November 13-án megjelent az első teljes Allegiant trailer. Nagyjából egy hónapja kaptuk meg az első teasert, amit elég vegyes érzelmekkel fogadott a nagyközönség. Én is csak pislogtam, hogy vajon ebből mit fognak kihozni az alkotók, de nem szerettem volna félperces előzetes alapján véleményezni. De most, hogy itt az első, két és fél perces trailer, ideje megosztanom a kételyeimet a harmadik filmmel kapcsolatban.

Én szeretem a Divergent trilógiát, még a könyvek gyenge pontjaival együtt is. Pontosan ezért bíztam a filmekben, hogy azok majd kiküszöbölik a kisebb hibákat és valami eszméletlen jó filmsorozat válik a könyvekből. Az első filmet nagyon pozitívan fogadtam és szerettem, noha az sem volt tökéletes. Viszont a második film hatalmas csalódás volt, az új rendező teljesen új irányba vitte el a történetet és a látványvilágot is és ahogy látom, ez fog az Allegianttel is történni.
Az MTV régebben közzétett egy cikket az utolsó két Divergent filmmel kapcsolatban. Egyrészt a címek megváltoztatásáról írtak, mivel nem Allegiant Part 1 és Part 2 lesznek, hanem Allegiant és Ascendant. Ráadásul azt is kiemelik, hogy a filmek az eredeti sztorit kibővítik, így sokkal gazdagabb lesz a történet. Ami érthető is, hiszen az utolsó könyvben nem sok minden történik és pontosan ezért csodálkozott mindenki azon, hogy két film lesz belőle. Ez mind oké is lenne, ha a könyv maradna a domináns a történet szempontjából és a rendező ötletei csak pluszként adódnának hozzá. Viszont a trailer alapján épphogy az ellenkezője fog megvalósulni...

Forrás: Facebook
Tátott szájjal néztem végig az előzetest, a döbbenettől csak annyit tudtam mondani, hogy "Mi a f*sz?!". Hirtelen azt se tudtam, hogy mit nézek, hogy egyáltalán jó előzetest nézek-e. Annyi sok változtatáson ment keresztül a történet és a látványvilág, hogy nehezen lehet ráismerni az eredetire. Azóta természetesen láttam már párszor a trailert és jobban megfigyeltem a jeleneteket és igen, fel is fedeztem az alapsztorit, de annyira más lett. És tény, hogy voltak problémáim a könyvekkel, de nem vittem volna el ilyen irányokba a filmeket. Túl sok a sci-fi elem benne és attól félek, a látványra több figyelmet fordítottak, mint például a karakterek fejlődésére. Láthattuk ezt az Insurgentben is, ahol rengeteg szereplő nem is került bele a filmbe vagy csak említésképp, míg a könyvben nagy szerepük volt. Az akciónál sokkal több van ezekben a könyvekben és lehet, hogy ezek el fognak veszni...

Azért próbálok pozitívan állni az Allegianthez, habár a lelkesedésem alábbhagyott az Insurgent után. Valóban nem lenne fair két és fél perc alapján véleményezni egy két és fél órás filmet. Jobb esetben választ kapunk majd az összes kérdésünkre, mint például arra, hogy miért néz ki úgy a táj, mintha a Marson járnának? Lehet, hogy a rendező ihletett merített A marsiból...
A sok negatív gondolat után jöjjön azért valami pozitív is. Theo James. Már csak miatta is meg kell néznem a filmet. Szerintem nála jobban senki se lenne képes megformálni Négyest, ő tényleg tökéletes erre a szerepre. Akire még nagyon kíváncsi leszek, az Peter. A harmadik rész végére mondhatni megkedveltem és bízom benne, hogy ez a filmekben is így alakul. Ha olyan beszólásai lesznek, mint ami a trailerben is volt, akkor szerintem rendben leszünk. Annak is örülök, hogy Trisnek olyan hosszúságúra nőtt a haja, amilyennek alapjáraton kellett volna lennie (mondjuk nem tudom, hogy van-e olyan ember, akinek ilyen gyorsan nő a haja).

Jó lenne, ha hamarosan kapnánk sneak peekeket a filmhez, hogy kicsit jobban láthassuk és megérthessük, hogy milyen lesz az Allegiant. Én tényleg bízom benne, hogy jól sül el és majd úgy értékelhetem, hogy minden változtatás ellenére szuper volt, de erre még sokat kell várnunk!

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés