Téli várólista | 2016

12/28/2015

Újabb évszak, újabb várólista. Tudom, már bőven benne vagyunk a télben, de csak most jutottam el odáig, hogy elgondolkozzam azon, mit is lenne kedvem olvasgatni az elkövetkező két hónapban (mert ugye a decembernek befellegzett pár napon belül). Összegyűjtöttem pár könyvet, amiket vagy az elmúlt időben vettem vagy már nagyon régóta el szeretnék olvasni.

Emmeline Pankhurst: My Own Story
Idén másodjára is nyertem premier előtti vetítésre jegyeket, a Papírvárosok után most A szüfrazsettre. Annyira megfogott a történet, hogy pár nap múlva meg is rendeltem a szüfrazsett mozgalom vezetőjének, Emmeline Pankhurstnek a memoárját. Szeretném még jobban megismerni a történelem azon időszakát, amikor a nőknek nem voltak olyan kiterjedt jogaik, mint ma. Mindenképp érdekes olvasmánynak bizonyul, főleg azért, mert sokat köszönhetünk ezeknek a nőknek!

Sebastian Faulks: Madárdal
Már szégyellem magam azért, amiért még nem olvastam el ezt a regényt. Tavaly december környékén kezdtem el és egy jó száz oldalt el is olvastam belőle, csak időközben jelentek meg más könyvek, amik nagyon érdekeltek, így félretettem és később már nem volt kedvem folytatni. Pedig nagyon tetszett... És ott vár rám a BBC minisorozat, amit természetesen nem kezdtem el, mert még nem olvastam el a könyvet és nem merem elkezdeni a sorozatot, mert félek, hogy akkor nem fogom elolvasni a könyvet... ördögi kör! Igen, tudom, tenni kéne ellene valamit...

Darragh McKeon: All That is Solid Melts into Air
Bevallom, hogy nem sokat tudtam a regénytől, amikor megrendeltem, csak annyit, hogy történelmi és köze van Oroszországhoz. Aztán amikor megérkezett, akkor tudtam meg, hogy a középpontban a csernobili katasztrófa van, amiről nem sokat olvastam még eddig regényekben. Nagyon kíváncsi vagyok rá, bízom benne, hogy hamarosan sort keríthetek erre is.

Rachel Seiffert: The Dark Room
Egy újabb regény, ami a náci Németországban játszódik. Sokan már meg sem lepődnek, hogy egy ilyen könyv került fel a listámra. Már én sem. Imádom az olyan történeteket, amik nem a háborúra, hanem a hétköznapi emberekre koncentrálnak. Három németet ismerhetünk meg benne, különböző években, időszakokban. Egyszerűen jól hangzik és el akarom olvasni!

Edward Rutherfurd: Párizs
Felkerült a listára, de nem biztos, hogy sorra kerül majd ez a könyv, mert majd' nyolcszáz oldalas és nem tűnik könnyű olvasmánynak. A főszereplőt nevezhetjük Párizsnak, amit különböző évszázadokban ismerhetünk meg, különböző emberek életén keresztül. Ha egy szóval lehetne jellemezni ezt a regényt, akkor csak annyit mondanék, hogy: epic. Ha lesz időm, mindenképp adok neki egy esélyt.


Kelley Armstrong: Bitten (Otherworld #1)
Jó lenne valami paranormális/urban fantasy könyvet olvasni. Anno a True Blood könyveket is télen olvasgattam és jó lenne valami hozzájuk hasonlóba belekezdeni. Két esélyes van, az egyik Kelley Armstrongtól a Bitten. Anno néztem a tv sorozatot, amit én a guilty pleasure kategóriába soroltam. Nem volt épp a legjobb, de szerettem nézni. viszont azt hallottam, hogy a könyv sokkal jobb, úgyhogy lehet utánajárok majd. És ha tetszik, folytatom majd a könyvsorozatot.

Melissa de la Cruz: Witches of East End (The Beauchamp Family #1)
Még mindig nem tudtam túltenni magam azon, hogy elkaszálták a tv sorozatot, ezért fontolgatom, hogy elolvasom a könyveket. Valószínűleg a kettő ég és föld lenne és a könyvek nem is kaptak túl jó értékeléseket, de hiányzik a világ és a szereplők... Szeretnék adni egy esélyt a könyveknek, hátha kapok válaszokat arra a kérdéseimre, amik felmerültek a tv sorozat kapcsán.

YA sorozatok
Még nem döntöttem el, hogy melyik YA sorozatba kezdek bele, de már jó lenne belemélyedni egy új világba. A legesélyesebbek a The Lunar Chronicles és a The Grisha trilógia. Sokan ajánlottátok a Cindert, ami már az előző várólistámon is rajta szerepelt és most, hogy megjelent a sorozat utolsó része is, nagy az esély arra, hogy ezt fogom elkezdeni a közeljövőben.

Ruta Sepetys: Salt to the Sea
Az írónő új könyve várhatóan februárban jelenik meg és már nagyon várom. Tavaly a budapesti közönségtalálkozóján mesélt róla, rögtön fel is keltette az érdeklődésemet és igazából azóta várok erre a könyvre. De szerencsére már csak két hónap van a megjelenéséig. Az Árnyalatnyi reményhez hasonló történelmi regény lesz és mint már azt írtam, nagyon szeretném már elolvasni!

Ezek lennének azok a könyvek, amik ebben a pillanatban nagyon érdekelnek és szeretném őket elolvasni. Persze tudjuk, hogy nem fog beleférni az időmbe az összes, sőt, valamelyikhez nem is lesz kedvem már, de bízom benne, hogy pár könyvet kihúzhatok majd a várólistámról!

A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: buttermybooks

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés