2016: Változások éve

1/03/2016 ,

Ahogy közeledett az év vége, el kellett gondolkodnom a 2016-os terveimen könyves és blogos téren is. Abban biztos voltam, hogy muszáj lesz változtatnom bizonyos dolgokon, hiszen az előző év katasztrofálisan sikeredett, köszönhetően annak, hogy túl sokat akartam elérni...

Ha egy szóban kéne jellemeznem a 2015-ös évet olvasás és blogolás terén, akkor az a STRESSZ lenne. Túl magasra tettem a lécet tavaly azzal, hogy ötven könyvet akartam elolvasni, túl sokat vártam el magamtól blogolás terén és egyszerűen a nagy nyomástól kipukkadt a lufi, elvéreztem... Azt éreztem, hogy kell, szinte muszáj olvasnom és blogolnom és időközben elveszett a legfontosabb dolog: az, hogy élvezzem is azt, amit csinálok. Olvasni azért olvastam, mert teljesíteni akartam a lehetetlen Goodreads kihívásomat. Blogbejegyzéseket pedig csupán azért írtam, hogy legyen valami a blogon... Az év végén rájöttem, hogy ez így nem mehet tovább, úgyhogy radikális változásokat kell bevezetnem ezen a két téren.

Úgy döntöttem, hogy idén nem fogok részt venni egy kihívásban sem. Kivétel a Könyvmoly Párbaj, hiszen arra még tavaly októberben jelentkeztem, így ezt megpróbálom teljesíteni. De nem lesz se Goodreads challenge, se PopSugar challenge, semmi. Nem határozom meg, hogy hány könyvet szeretnék elolvasni, hogy milyen könyveket szeretnék elolvasni, semmiféle terhet nem fogok magamra vállalni. Szerencsére a Könyvmoly Párbaj folyamán csupán hét könyvet kell elolvasnom és tizennégy közül kell kiválasztanom, tehát emiatt nem érzem azt, hogy akkora nyomás nehezedne rám.
Azzal, hogy kihagyom ezeket a kihívásokat, azt próbálom elérni, hogy ne kötelességként gondoljak az olvasásra, hanem egy kikapcsolódási lehetőségre. Pont ezért kell egy kicsit átprogramozni az agyamat, hogy ha esetleg év végére csupán öt könyvet olvasnék el, akkor azt ne csalódásként vagy vereségként fogjam fel. Az a lényeg, hogyha elkezdek egy könyvet, akkor azért kezdjem el, mert tényleg el szeretném olvasni és ne azért, mert kell. Ez természetesen nem varázsütésre történik, beletelik majd egy kis időbe, de mindenképp dolgozni fogok ezen a mentalitáson.

Forrás: Tumblr
Blog téren is hasonlóan próbálok változtatni a hozzáállásomon. Szerintem sokat nem fogtok belőle észrevenni, mert nem hiszem, hogy a bejegyzések száma például nagy mértékben változna, se pozitív, se negatív irányba. Mennyiség helyett a minőségre próbálok itt is koncentrálni. Az elmúlt évben talán két olyan bejegyzést sikerült írnom, amik szerintem jól sikerültek: az egyik az In Real Life értékelésem, a másik pedig a könyvfesztiválos/kis könyves éjes bejegyzésem. A többire nem mondanám, hogy büszke lennék. Kreatívabb posztokat szeretnék közzétenni, mert a különböző tageket és listákat tényleg jó megírni, hiszen gyorsan elkészülnek és nem kell egy napot elszöszmötölnöm velük, de tartalomban nem hozzák azt, mint például az értékelések vagy a discussion típusú bejegyzések. Ezt se lesz könnyű elérni, de ha havonta csak egy bejegyzést írnék, de az olyan nagyon ütősre sikerülne, akkor ám legyen, én azzal már boldog lennék.

Egy szó, mint száz, ebben az évben azt szeretném elérni, hogy újra élvezzem csinálni ezeket a hobbikat és ne stresszeljem túl magam, ha épp nem olvasok el havi tíz könyvet meg nem írok heti két bejegyzést. Hiszen nem hajt a tatár... :)

UI: Azt már meg sem fogadom, hogy kevesebb könyvet veszek, mert hát legyünk őszinték, ez úgysem fog megtörténni! :")

A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: Tumblr

Hasonló bejegyzések

6 megjegyzés

  1. Sok sikert az elhatározásodhoz! :)

    VálaszTörlés
  2. Hajrá! Menni fog ez! A kihívások csak az időt veszik el az olyan olvasmányok elől, amik tényleg értékesek. Amúgy sem verseny ez, és nem jár azért sem dorgálás, ha valaki elbukik velük. Sok sikert 2016hoz!

    VálaszTörlés
  3. Kívánom neked, hogy megtaláld az olvasásban és a blogolásban is az egyensúlyt. Írj, amikor kedved van, olvass, amikor kedved van! Nehéz elengedni az elvárásokat, de nem lehetetlen. :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, lányok! Nagyon aranyosak vagytok! :)

    VálaszTörlés